25 / 1 / 2011
Sčítání lidu domů a bytů 2011 Informační kampaň Sčítání lidu domů a bytů 2011
Obsah prezentace Cíl komunikační kampaně SLDB 2011 Kreativní strategie kampaně SLDB 2011 Ukázky TV spotů Ukázky online kampaně Základní mediální strategie Mediální mix TV Mediální mix online
Cíl komunikační kampaně Získat zájem (a podporu) veřejnosti o Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a tím zajistit MAXIMÁLNÍ PŘESNOST A ÚPLNOST statistických údajů při samotném sčítání 25. – 26. 3. 2011
Cílové skupiny kampaně Nejširší veřejnost ČR děti školou povinné (10 - 15 let) dospívající mládež, studenti (15 - 24 let) mladší střední věk (25 - 44 let) starší střední věk (45 - 59 let) lidé v penzijním věku (60 let a více) Státní správa a samospráva krajské, městské a obecní úřady
Cílové skupiny kampaně (pokračování) Specifické cílové skupiny provozovatelé ubytovacích, léčebných a jiných zařízení majitelé a správci obytných domů vybrané věkové a etnické skupiny žijící na území ČR potenciální uživatelé elektronických formulářů
Idea komunikační kampaně TÍM, ŽE VĚNUJI PEČLIVÉMU VYPLNĚNÍ DOTAZNÍKU NĚKOLIK MINUT, OVLIVNÍM DĚNÍ OKOLO SEBE V DALŠÍCH 10 LETECH… BUDOUCNOST OKOLÍ KAŽDÉHO Z NÁS SE TEDY PRÁVĚ POČÍTÁ...
Kreativní strategie kampaně SLDB 2011 Myšlenka kampaně je založena na výzvě známých osobností doplněné o názor veřejnosti Cílem je dokázat občanům České republiky, že když mohou přistoupit ke sčítání lidu 2011 seriózně známé osobnosti, můžeme i my, obyčejní lidé Díky tomuto postupu chceme rychleji vybudovat povědomí o akci samotné i o jejích praktických přínosech pro každého z nás
Slogan kampaně Klíčové sdělení „Budoucnost se počítá“ pak jasně prezentuje smysl kampaně, kterým je vysvětlení významu sčítání pro fungování celého státu a poukázání na mnohostrannost jeho využití Nejde tedy pouze o statistická čísla, SLDB bude mít jasný a prokazatelný dopad na budoucnost našeho okolí a tím i budoucnost každého z nás
Ukázky online kampaně – do 25. 3.
Ukázky online kampaně – 26. 3. – 10. 4.
Ukázky online kampaně – závěrečná část
Základní mediální strategie V rámci kampaně budou využity dva stěžejní mediatypy: TELEVIZE vytvoření masového zásahu, povědomí zajištění vysoké frekvence doručení sdělení emocionální působení prostřednictvím testimonialů
Základní mediální strategie INTERNET oslovení mladší části populace, internetové generace, aktivních osob s nižší afinitou vůči televizi interaktivita > odkazy na relevantní podrobnější informace, instruktážní videa apod. podpora a moderace diskuse
Základní timing a průběh kampaně
Televizní kampaň Cíl = zásah alespoň 80 % populace starší 15 let Od 1. 2. do 31. 3. Nasazení na stanicích ČT1, ČT2, ČT24, Prima, Prima COOL, Barrandov V průměru 10 spotů denně
Online kampaň Cíl = zásah alespoň 80 % internetové populace Od 10. 1. do 14. 4. Nasazení: servery s vysokým zásahem (zpravodajské weby, portály apod.) pro vytvoření masového povědomí a poskytnutí odkazů na podrobnější informace standardní, ale i netradiční formáty a pozice sociální sítě pro podporu diskuse, přinášení aktuálních informací, reakci na situaci, uveřejňování videospotů atd. vyhledávací služby jako nástroj pro oslovení uživatelů aktivně hledajících informace o SLDB
Děkujeme za pozornost