Potraviny a výživa - Zelenina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
Název školy Střední odborná škola Luhačovice Číslo projektu
Ekofarma Ctiboř Ctiboř, Častrov, Vysočina, Czech Republic °, °
Zelenina Mgr. Iveta Honzejková.
Škola: Praktická škola dvouletá
Zelenina.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zelenina VY_32_INOVACE_324, 17. sada, SP Svět práce, 6. ročník ANOTACE
Rozdělení zeleniny Střední odborná škola Otrokovice
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
ČERNÝ PETR – DRUHY ZELENINY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
ZELENINA A JEJÍ POZNÁVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KOŘENOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kořenová, zelenina, mrkev, petržel, celer, červená řepa,
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV K.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O4.1K.
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Poznej druhy zeleniny Mgr. Heppnerová Eva – ZŠ Nádražní 683, Horní Slavkov VY_32_INOVACE_74_ Poznej druhy zeleniny Šablona III/2.
Zelenina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY 32. INOVACE PoV Název DUMuPoV K.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O8.1K.
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O7.1K.
* Anotace : * Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV.13O9.1K.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY 32. INOVACE PoV Název DUMuPoV K.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: význam, zelenina, složení, rozdělení Klíčová slova: význam, zelenina,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gastronomická zařízení – Hlavní kuchyně – technické podmínky
Zelenina Vypracoval: Lukáš Karlík
Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_15_Člověk a příroda
Název projektu: Moderní škola
Potravinářské zbožíznalství
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Potraviny a výživa - Brambory
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Potraviny a výživa – Sýry
Gastronomická zařízení – Hrubé a čisté přípravny
Gastronomická zařízení – ukládání obalů a odpadů
Gastronomická zařízení – prostředky pro úklid a sanitaci
Gastronomická zařízení – Vybavení kuchyní– nádobí a náčiní
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Potraviny a výživa – Tuky použití, skladování, opakování
ZELENINA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Potraviny a výživa – Med
Potraviny a výživa – umělá sladidla
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
Potraviny a výživa – čaj
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Společenská výchova – Kultůra cestování
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: ZELENINY2
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Transkript prezentace:

Potraviny a výživa - Zelenina Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0911 Autor Mgr. Věra Tupá Název šablony VY_32_INOVACE POV Název DUMu POV.13O2.1K Stupeň a typ vzdělávání Střední vzdělání s výučním listem, odborné učiliště Vzdělávací oblast Chování pracovníků ve službách, stravovací služby Vzdělávací obor Potraviny a výživa Vzdělávací okruh Zelenina Druh učebního materiálu Prezentace, samostatná práce, prověření vědomostí Cílová skupina Žák, 15 - 19 let Anotace Prezentace seznamuje žáky s významem, složením a druhy zeleniny Speciální vzdělávací potřeby - ano - Klíčová slova Význam zeleniny ve výživě, složení, druhy, . Datum 7.11.2012

Zelenina Význam, složení, druhy

Zelenina je celý soubor různých rostlin a jejich částí Význam zeleniny Zelenina je celý soubor různých rostlin a jejich částí Používáme ji syrovou nebo vhodně tepelně upravenou Má vysokou biologickou hodnotu – obsahuje významné živiny

Složení zeleniny Obsahuje: - bílkoviny - sacharidy - vlákninu - vodu - minerální látky – vápník, draslík, hořčík, fosfor, železo - vitamíny – A, B, C,PP, K

Druhy zeleniny - Kořenová Je bohatá na sacharidy, vlákninu, obsahuje hodně vody. Mrkev, petržel, celer, pastinák, ředkev, ředkvička, červená řepa, černý kořen, tuřín – používá se do polévek, omáček, salátů i jako samostatný pokrm

Tato zelenina má vysoký obsah minerálních látek a vitamínů Košťálová Hlávkové zelí, čínské zelí, hlávková kapusta, růžičková kapusta, kedlubna, květák, brokolice, naťový celer, kadeřávek Tato zelenina má vysoký obsah minerálních látek a vitamínů

Hlávkový salát, špenát, čekanka Listová zelenina Hlávkový salát, špenát, čekanka Listová zelenina má vysoký obsah vitamínu C a vyšší obsah bílkovin

Cibulová zelenina Kuchyňská cibule, česnek a por, pažitka Cibulová zelenina se vyznačuje štiplavou a ostrou chutí. Má desinfekční účinky v trávicím traktu.

Plodová zelenina Rajčata, okurek, paprika, hrášek, dýně, cuketa, lilek, meloun Tato zelenina se konzumuje dozrálá i nedozrálá Používá se v teplé i studené kuchyni Má vysoký obsah vitamínu C a minerálních látek

Lahůdková zelenina Chřest, rebarbora, kopr, čínské zelí, řeřicha, fenykl Tato zelenina je významná pro zdravé stravování a dietní hodnotu

Samostatný úkol 1. Jaký má zelenina význam pro výživu lidského organismu? 2. Jak rozdělujeme zeleninu? 3. Uveď, které pokrmy ze zeleniny znáš.

Použitá literatura: Šebelová,Marie,: Potraviny a výživa,Parta,2000,ISBN 80-7320-010-4 Obrázky: [cit. 2012-17-10]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images>