Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Ing. Irena Havlová Praha, 12. února 2016.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Ing. Irena Havlová Praha, 8. února 2016.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových vztahů.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Cíl a identifikace výzvy
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Šablony OP VVV a podpora nadání
z Evropských strukturálních a investičních fondů – vazba na KAP LK
Místní plán inkluze + OP VVV
Informace o výzvě pro školy
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Výzva OP VVV 02_17_044 Šablony pro SVČ.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ (Vyšší odborné školy) Praha, 28. dubna 2017

Základní informace k výzvě

Cíl výzvy Podpora inovace vyššího odborného vzdělávání prostřednictvím zvyšování úrovně výuky odborného cizího jazyka tvorby otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů pro stanovené odborné oblasti modernizace metod hodnocení studentů inovací odborné praxe na VOV rozvoje dalšího vzdělávání analýzy role VOV a návrhu koncepce VOV ve školském systému České republiky

Základní data k výzvě Zveřejnění avíza: 24. 3. 2017 Vyhlášení výzvy: 11. 4. 2017 Žádosti je možné podávat do: 31. 8. 2017 do 14:00 hod. Projekty je možné realizovat do: 31. 12. 2022 Minimální délka realizace projektu: 24 měsíců Maximální délka realizace projektu: 36 měsíců Alokace: 250.000.000,- Kč Výše dotace na jeden projekt: 10 mil. Kč – 50 mil. Kč

Základní data k výzvě Druh výzvy: Kolová Model hodnocení: Jednokolový, pro každou odbornou oblast bude doporučen vždy jeden projekt k podpoře Upozornění! Při rovnosti bodů rozhoduje termín podán žádosti o podporu.

Základní data k výzvě Místo realizace projektu: Méně i více rozvinutý region Místo dopadu: Méně i více rozvinutý region

Oprávnění žadatelé Vyšší odborné školy (právnická osoba vykonávající činnost vyšší odborné školy zapsaná ve školském rejstříku) Podmínka: mají akreditované vzdělávací programy pro příslušnou odbornou oblast, pro kterou předkládají žádost o podporu, a to po celou dobu realizace projektu jeden oprávněný žadatel (jedno IČO) může podat maximálně jednu žádost o podporu pro tuto výzvu jsou stanoveny odborné oblasti: ekonomická, humanitní, technická, zdravotnická a pedagogická.

Vymezení partnerství Povinné partnerství: Vyšší odborné školy (právnická osoba vykonávající činnost vyšší odborné školy zapsaná ve školském rejstříku) Podmínka: nejméně 2 VOŠ pro potřeby projektu s finančním/bez finančního příspěvku mají akreditované vzdělávací programy pro stejnou odbornou oblast jako žadatel, a to po celou dobu realizace projektu

Vymezení partnerství Nepovinné partnerství: Pro účely této výzvy povoleno Podmínka: s finančním/bez finančního příspěvku

Cílová skupina Studenti vyšších odborných škol Pedagogičtí pracovníci VOŠ včetně odborníků z praxe

Naplnění podmínek výzvy Žadatel volí vždy právě jedno povinně volitelné téma Žadatel může být i partnerem v dalším projektu, ale pouze v projektu zaměřeném na jiné povinně volitelné téma Udržitelnost není v této výzvě vyžadována Spolufinancování projektu žadatelem/příjemcem není v této výzvě vyžadováno Mezi povinné přílohy, které je žadatel povinen předložit spolu se žádostí o podporu, patří SWOT analýza a Doporučující stanoviska k návrhům koncepčních materiálů žadatele.

Výstupové a výsledkové indikátory Výstupové indikátory Naplnění výstupu = naplnění výstupového indikátoru, tj. výstupový indikátor je svázán s aktivitou 5 13 01 Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem Sady otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů MOOC kurzy

Výstupové a výsledkové indikátory Výstupové indikátory 5 49 02 Počet národních systémů a jejich složek Znalostní standard absolventů VOV v odborném cizím jazyce. Znalostní standard absolventů VOV. Návrh nových metod hodnocení a podpora odborné práce/odborné činnosti studentů VOV. Návrh inovací odborných praxí VOV. Návrh rozvoje dalšího vzdělávání VOŠ. Analýza role VOV při naplňování strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a dalších strategických dokumentů MŠMT při reflexi místa VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy. Návrh obecné vize, koncepce a cílů VOV.

Výstupové a výsledkové indikátory Výstupové indikátory 5 26 02 Počet platforem pro odborná tematická setkání Pracovní skupina pro znalostní standard absolventů VOV v odborném cizím jazyce. Pracovní skupina pro znalostní standard absolventů VOV. Pracovní skupina pro rozvoj dalšího vzdělávání VOŠ. Pracovní skupina pro analýzu role VOV a návrh koncepce VOV ve školském systému ČR.

Výstupové a výsledkové indikátory Výsledkový indikátor je stanoven za celý projekt a poukazuje na výsledky projektu. 5 08 10 Počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí Jedná se o školy, na kterých bude provedeno vyzkoušení a prověření vzniklých metodických a koncepčních materiálů v praxi škol. Součástí žádosti musí být i návrh rozsahu a harmonogramu.

Věcné zaměření výzvy

Povinně volitelná témata Téma A: Inovace vyššího odborného vzdělávání v odborné oblasti ekonomické. Téma B: Inovace vyššího odborného vzdělávání v odborné oblasti humanitní. Téma C: Inovace vyššího odborného vzdělávání v odborné oblasti technické. Téma D: Inovace vyššího odborného vzdělávání v odborné oblasti zdravotnické. Téma E: Inovace vyššího odborného vzdělávání v odborné oblasti pedagogické.

Povinné aktivity Aktivita č. 1: Řízení projektu Aktivita č. 2: Zvyšování úrovně výuky odborného cizího jazyka v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborného cizího jazyka. Aktivita č. 3: Zvyšování kvality odborného vzdělávání v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborných předmětů pro danou odbornou oblast.

Povinné aktivity Aktivita č. 4: Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ. Aktivita č. 5: Inovace odborné praxe na VOV. Aktivita č. 6: Rozvoj dalšího vzdělávání na VOŠ. Aktivita č. 7: Analýza role VOV a návrh koncepce VOV ve školském systému České republiky.

Výstupy aktivit

Návrhy koncepčních materiálů VOV: Znalostní standard absolventů VOV v odborném cizím jazyce pro danou odbornou oblast Znalostní standard absolventů VOV pro vybrané odborné oblasti a jejich skupiny oborů Návrh nových metod hodnocení a podpora odborné práce/odborné činnosti studentů VOV Návrh inovací odborných praxí VOV v dané odborné oblasti Návrh rozvoje dalšího vzdělávání VOŠ v dané odborné oblasti Analýza role VOV při naplňování Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a dalších strategických dokumentů MŠMT při reflexi místa VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy v dané odborné oblasti Návrh vize, koncepce a cílů VOV v dané odborné oblasti

Sady otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů, které pokrývají a umožňují souvislé používání sady v průběhu celého studijního cyklu VOŠ pro výuku odborného cizího jazyka ve VOV (výukové zdroje a metodiky úrovně B2) pro výuku odborných předmětů ve VOV (výukové zdroje a metodiky)

Masivní otevřené on-line kurzy (MOOC) MOOC pro výuku odborného cizího jazyka MOOC pro odbornou výuku VOV MOOC pro učitele odborných předmětů na VOŠ

Soubor/databáze/digitální zdroj materiálů, které byly pro tuto oblast vytvořeny v rámci OP VK a OP VVV bude zpracován minimálně ve formě odkazů se stručnou anotací na materiály, které byly již vytvořeny v předchozích projektech

Povinné aktivity

Povinné aktivity Aktivita č. 2: Zvyšování úrovně výuky odborného cizího jazyka v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborného cizího jazyka. Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV v odborném cizím jazyce. Tvorba otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů využitelných pro výuku odborného cizího jazyka ve VOV. Vytvoření MOOC pro výuku odborného cizího jazyka. Využití výstupů realizovaných projektů OP VK a OP VVV.

Povinné aktivity Aktivita č. 3: Zvyšování kvality odborného vzdělávání v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborných předmětů pro danou odbornou oblast. Tvorba otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů využitelných pro výuku odborných předmětů ve VOV. Vytvoření MOOC pro odbornou výuku VOV. Využití výstupů realizovaných projektů OP VK a OP VVV.

Povinné aktivity Aktivita č. 4: Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ. Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV pro jednotlivé odborné oblasti/obory. Nové metody hodnocení studentů a podpora odborné práce/odborné činnosti studentů VOV. Využití výstupů realizovaných projektů OP VK a OP VVV.

Povinné aktivity Aktivita č. 5: Inovace odborné praxe na VOV. Inovace praxí ve vazbě na profesní uplatnění korespondující s vymezeným okruhem souvisejících povolání a očekávanými, zdůvodnitelnými potřebami pracovního trhu. Využití výstupů realizovaných projektů OP VK a OP VVV.

Povinné aktivity Aktivita č. 6: Rozvoj dalšího vzdělávání na VOŠ. Rozvoj předpokladů VOŠ realizovat vzdělávání dospělých Vytvoření MOOC pro učitele odborných předmětů na VOŠ. Využití výstupů realizovaných projektů OP VK a OP VVV.

Povinné aktivity Aktivita č. 7: Analýza role VOV a návrh koncepce VOV ve školském systému České republiky. Příprava analýzy role VOV při naplňování Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a dalších strategických dokumentů MŠMT při reflexi místa VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy. Návrh obecné vize, koncepce a cílů VOV v dané odborné oblasti.

Podmínky realizace aktivit Všechny realizované aktivity a výstupy musí mít vždy dopad na celou vybranou odbornou oblast VOV. Kritéria posouzení: Posouzení musí být zpracováno dvěma nezávislými posuzovateli: odborník z vysoké školy/z praxe, který má VŠ vzdělání v relevantním oboru a min. 5 let praxe a nepodílel se v projektu na vypracovávání posuzovaných materiálů; pedagogický pracovník (učitel dané problematiky na VOŠ), který má VŠ vzdělání a min. 5 let praxe v oboru a nepodílel se v projektu na vypracovávání posuzovaných materiálů.

Podmínky realizace aktivit Vyzkoušení a prověření v praxi škol se uskuteční na minimálně 4 VOŠ, které patří do vybrané odborné oblasti, ale nejsou povinným partnerem v projektu. se uskuteční v rozsahu minimálně 6 hodin na každé VOŠ. Poznatky z vyzkoušení a prověření jednotlivých činností musí být zohledněny ve finální verzi výstupu dané aktivity.

Podmínky realizace aktivit Veškeré digitální vzdělávací zdroje, které vzniknou, musí splňovat Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů. http://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/21071/KRITERIA-KVALITY-DIGITALNICH- VZDELAVACICH-ZDROJU-PODPORENYCH-Z-VEREJNYCH-ROZPOCTU.html Tvorba a vznik MOOC Vymezení a povinné požadavky na MOOC kurzy a jsou popsány v článku na Metodickém portálu rvp.cz. http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/21085/MASIVNI-OTEVRENE-ONLINE-KURZY- --VYMEZENI-A-DOPORUCENI.html.

Popis vyloučených aktivit projektu

Vyloučené aktivity pořizování pomůcek nebo knih, které přímo nesouvisejí s projektem; vybavování tříd nebo budov; stavební úpravy; stáže pedagogů ve firmách; zahraniční stáže pedagogických pracovníků, studentů VOŠ; aktivity podpořené ve výzvě Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro SŠ a VOŠ I, aktivity pro VOŠ

Kontakty e-mailová adresa: stanislava.podolkova@msmt.cz