Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – 2020 SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové, 13. 3. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Projektová žádost a přílohy
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Zpráva o uplatňování ÚP
Seminář pro příjemce OPVK
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Realizace a vyúčtování malého projektu
Propagace a publicita malého projektu
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Cyklus malého projektu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení března 2018, Brno.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení ledna 2018, Praha.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – 2020 SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové, 13. 3. 2017

Kontakty Oddělení pro NUTS II Severovýchod Švendova 1282, 500 03 Hradec Králové vedoucí oddělení Ing. Petra Marková tel. 499 420 620, mobil: 606 141 272, e-mail: petra.markova@crr.cz projektový manažer Ing. Marika Nachtigalová tel. 499 420 623, e-mail: marika.nachtigalova@crr.cz Ing. Jana Vojtová tel. 499 420 626, mobil: 735 707 355, e-mail: jana.vojtova@crr.cz finanční manažer Ing. Ivana Doležalová tel. 499 420 621, e-mail: ivana.dolezalova@crr.cz Ing. Marcela Šašvatová tel. 499 420 630, e-mail: marcela.sasvatova@crr.cz Hradec Králové, 13. 3. 2017

Úloha Centra pro regionální rozvoj České republiky Zajišťuje roli kontrolora dle čl. 23 Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č.1299/2013. Do procesu kontroly vstupuje oddělení pro NUTS II Severovýchod až po podpisu Rozhodnutí/Smlouvy o dotaci z EFRR a jedná se o tyto základní činnosti: příprava a spolupráce při sestavování harmonogramu pro předkládání monitorovacích zpráv a prohlášení o uskutečněných výdajích za dílčí část projektu (pouze u českých vedoucích partnerů) kontrola veřejných zakázek; přehled VŘ/ZŘ za partnera ve vztahu k projektu administrace změn kontrola způsobilých výdajů a to jak dokladová kontrola, tak ověřování jednotlivých projektů na místě kontrola a schvalování dílčích zpráv o realizaci projektu kontrola žádostí o platbu a souhrnných zpráv o realizaci projektu z hlediska projektu jako celku (pouze u českých vedoucích partnerů) průběžné vkládání veškerých údajů týkajících se kontroly projektů do monitorovacího systému MS 2014+ kontrola na místě kontrola udržitelnosti projektů a jiné Hradec Králové, 13. 3. 2017

Cyklus projektu - hodnocení žádosti - schválení projektu - příprava projektu a podání žádosti - hodnocení žádosti - schválení projektu - vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace z EFRR pro hlavního příjemce z ČR / vedoucího partnera = LP - vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace ze SR pro české partnery (hlavní příjemce i projektoví partneři) realizace projektu - výběr dodavatele - změny - publicita - monitorování projektu - udržitelnost projektu Hradec Králové, 13. 3. 2017

Rozhodnutí - EFRR Rozhodnutí o poskytnutí dotace z EFRR vydává Řídící orgán českým LP, jejichž projekty byly schváleny monitorovacím výborem. Před vydáním Rozhodnutí je LP povinen předložit povinné přílohy a to na základě výzvy, kterou zasílá JS Olomouc. Oddělení Centra – kontrolor, konzultuje v této fázi s LP harmonogram monitorovacích období (MO). Délka MO je stanovena na 6 měsíců. Zprávu bez výdajů nelze předložit, resp. v takovém případě musí být soupiska vystavena na 0,- EUR. Všichni projektoví partneři by se měli seznámit s podmínkami uvedenými v Rozhodnutí / Smlouvě, jejich porušení může vést k vrácení celé částky poskytnuté dotace! Všechny projekty musí být ukončeny nejpozději do 30.9.2023, projekty technické asistence do 31.12.2023. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Rozhodnutí - SR Toto Rozhodnutí obdrží vedoucí i projektoví partneři z ČR, kteří se podílejí na projektu. Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace nárok na tuto část dotace nemají. Rozhodnutí vydává MMR ČR zpravidla do 4 týdnů od vydání Rozhodnutí/ Smlouvy o projektu. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Výběr dodavatele Příručka pro příjemce / PPP dotace, verze 3, platná od 10.10.2016. Zde jsou obsaženy veškeré podstatné informace potřebné k řádné realizaci projektu a vzory jednotlivých dokumentů. Ustanovení PPP včetně všech příloh jsou závazná pro všechny partnery. výběr dodavatele Podle zákona č. 134/2016 Sb. v limitech předpokládané hodnoty nad 2 mil. Kč na dodávky nebo služby a nad 6 mil. Kč na stavební práce (u zakázek zahájených před 1.10.2016 postup dle zákona 137/2006 Sb.) Dle Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014-2020, verze 3, červenec 2014. Jedná se o zakázky malého rozsahu s předpokládanou hodnotou nad 400 000 Kč na dodávky, služby nebo stavební práce. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Výběr dodavatele U všech zakázek vyhlášených po vydání Rozhodnutí o dotaci z EFRR má každý český partner povinnost předkládat svému kontrolorovi veškeré související doklady ke kontrole a to ve třech fázích: před vyhlášením zadávacího řízení před podpisem smlouvy s dodavatelem po podpisu smlouvy Předávání dokumentů ke kontrole zatím neprobíhá přes systém MS2014+ formou depeší, ale formou e-mailové korespondence. Lhůta pro kontrolu činí 10 pracovních dnů pro každou fázi. V případě, že dokumentace není kompletní, běh lhůty se pozastavuje. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Změny projektu Změny oproti skutečnostem uvedeným v projektové žádosti je nutné neprodleně a v odpovídající řádné lhůtě oznámit a v souladu s postupem uvedeným v PPP požádat o jejich schválení. Kromě níže uvedeného je partner povinen oznámit také všechny další změny a skutečnosti, které mohou mít vliv na projekt a účel dotace, např. negativní výsledek finanční kontroly, soudní spor nebo zahájení trestního řízení. V případě změn rozpočtu je každý partner oprávněn podat za celou dobu realizace žádost max. o 2 změny ! Do toho se započítávají i změny v důsledku přesunu prostředků mezi partnery, přičemž tato změna se počítá jako změna rozpočtu u každého z dotčených partnerů. ke změnám by mělo docházet pouze výjimečně na odsouhlasení změny není automatický nárok množství změn v projektu je jedním z kritérií analýzy rizik pro kontrolu na místě Hradec Králové, 13. 3. 2017

Nepodstatné změny Nepodstatné změny a) předkládané kontrolorovi Existují dvě kategorie změn v projektu: Nepodstatné změny a) předkládané kontrolorovi Změny průběžně oznamuje příslušný projektový partner přímo svému kontrolorovi formou vyplnění záložky žádost o změnu v IS KP14+. b) oznamované JS Žádost o změnu je vždy předkládána na JS prostřednictvím LP přes IS KP14+ bez ohledu na to, kterého projektového partnera se týká. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Podstatné změny 2. Podstatné změny a) schvalované řídícím orgánem Žádost o změnu je vždy předkládána na JS prostřednictvím LP přes IS KP14+ bez ohledu na to, kterého projektového partnera se týká. JS žádost prověří a spolu se svým stanoviskem ji v elektronické podobě předá na ŘO. LP je informován prostřednictvím JS. b) schvalované monitorovacím výborem Žádost o změnu je vždy předkládána na JS prostřednictvím LP přes IS KP14+ bez ohledu na to, kterého projektového partnera se týká. JS připraví stanovisko ke změně. O rozhodnutí MV je LP informován prostřednictvím JS. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Publicita Projekty nad 500 000 EUR s financováním infrastruktury nebo stavebních prací Projektový partner realizující největší část této části projektu je povinen v místě realizace postavit dočasný velkoplošný reklamní panel značných rozměrů (min. 250X150cm), na kterém musí min. 25% plochy zabírat informace – název projektu, hlavní cíl, loga povinné publicity. Ostatní partneři umístí v místě realizace alespoň menší informační ceduli pro veřejnost. Nejpozději do 3 měsíců po skončení projektu se obojí nahradí dostatečně velkou stálou informační tabulí (pamětní deskou). Projekty nad 500 000 EUR spočívající v nákupu hmotného předmětu Nejpozději do 3 měsíců po skončení projektu projektový partner v místě realizace projektu umístí dostatečně velkou stálou informační tabuli. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Publicita Ostatní projekty Pro všechny projektové partnery platí povinnost na dobře viditelném místě umístit alespoň jeden plakát min. o rozměru A3. Plakát musí obsahovat informace o projektu a povinná loga publicity. Za nedodržení pravidel pro řádné zajištění publicity se udělují sankce. Je posuzováno zda publicita chybí úplně, je nekompletní nebo nepředpisová. Dále zda se jedná o výstupy projektu, nosiče publicity nebo propagační předměty. V krajních případech může být udělena sankce až ve výši 100 %. Doporučení – zasílejte nám ke kontrole v barevném náhledu návrh provedení označení publicity a to ve všech případech. VŽDY pořizujte odpovídající fotodokumentaci a z akcí prezenční listiny. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Publicita Časté chyby v publicitě !!! chybný barevný podklad u monochromní varianty loga použití barevné varianty loga v černobílém tisku nedodržení bílé podkladové plochy loga (bílý obdélník) Jakákoliv deformace loga - změna poměru stran, nedodržení mezer apod. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Publicita Správné provedení podkladem u monochromní varianty loga je bílý obdélník - tam, kde není možný barevný tisk, je možné pro černobílý tisk použít monochromní variantu loga bílý podkladový obdélník loga musí být dodržen vždy dle Pravidel použití logotypu Hradec Králové, 13. 3. 2017

Monitorování projektu Průběžné informace o postupu realizace a finanční stránce projektu jsou podávány prostřednictvím monitorovacích zpráv na úrovni partnera / podává každý projektový partner a na úrovni projektu / podává pouze vedoucí partner. Pravidla pro podávání zpráv – tyto jsou předkládány dle Harmonogramu monitorovacích období, který je přílohou Rozhodnutí / Smlouvy. monitorování na úrovni partnera průběžná zpráva o realizaci dílčí části projektu / dílčí zpráva závěrečná zpráva o realizaci dílčí části projektu / dílčí zpráva Partner předkládá v souladu s PPP souhrn dokladů příslušnému kontrolorovi přes ISKP14+. Žádost – po provedení finalizace zprávy v systému zašlete kontrolorovi informaci o tomto kroku prostřednictvím depeše. Děkujeme. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Dílčí zprávy Dílčí zprávu zpracovává partner v systému IS KP14+ a má povinnost předložit ji ke kontrole do 30ti kalendářních dnů od konce monitorovacího období. Kontrola formálních náležitostí se provádí do 7 pracovních dnů od předložení dokladů. Lhůta pro další kontrolu (projektová a finanční část) začíná běžet od okamžiku, kdy je dokumentace kompletní. Kontrolu dílčí zprávy a soupisky provede kontrolor do 60ti kalendářních dnů . Zjištěné nedostatky je projektový partner povinen odstranit. Bude uplatněno pravidlo, že k opravě údajů bude kontrolor partnera vyzývat nanejvýše dvakrát. Dílčí zprávu a soupisku schvaluje kontrolor v systému MS 2014+. O této skutečnosti informuje příslušného partnera interní depeší. Partner má možnost odvolat se proti výsledku kontroly. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Souhrnné zprávy monitorování na úrovni projektu průběžná zpráva o realizaci projektu / souhrnná zpráva závěrečná zpráva o realizaci projektu / souhrnná zpráva Souhrnnou zprávu předkládá pouze LP jako dvojjazyčnou příslušnému kontrolorovi přes ISKP14+. Má povinnost předložit ji ke kontrole do 120ti kalendářních dnů od konce monitorovacího období a to včetně Žádosti o platbu. Kontrolor má na kontrolu souhrnné zprávy a Žádosti o platbu lhůtu 35 kalendářních dnů. Po schválení souhrnné zprávy, resp. Žádosti o platbu informuje kontrolor příslušného LP interní depeší přes systém. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Udržitelnost O tom, zda se na projekt bude vztahovat kontrola udržitelnosti, rozhoduje JS v rámci přípravy textu Rozhodnutí / Smlouvy. Tato skutečnost se promítá do harmonogramu monitorovacích období, jehož součástí je předkládání zpráv o udržitelnosti projektu. Cílem kontroly udržitelnosti projektu je ověřit, zda všichni projektoví partneři dodržují závazky stanovené Rozhodnutím / Smlouvou po dobu 5 let od data poslední platby LP. Hradec Králové, 13. 3. 2017

Vedení dokumentace Veškeré dokumenty související s realizací projektu musí být řádně uchovány až do 31. 12. 2027 Hradec Králové, 13. 3. 2017

Závěrečná doporučení pečlivě přečíst dostupnou dokumentaci k programu – především Příručku pro příjemce a Rozhodnutí /Smlouvu o poskytnutí dotace a to včetně všech příloh stanovit projektový tým (kdo bude mít co na starosti, zastupitelnost) hlídat si veškeré termíny (pro předložení monitorovacích zpráv, oznámení změn atd.) nezapomínat na publicitu programu velkou pozornost věnovat veřejným zakázkám v případě dotazů, nejasností se obracet na Centrum, JS - sledovat internetové stránky www.cz-pl.eu www.crr.cz www.strukturalni-fondy.cz Hradec Králové, 13. 3. 2017

Děkuji Vám za pozornost a těším se na budoucí spolupráci Jana Vojtová Hradec Králové, 13. 3. 2017