Seminář pro žadatele IROP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
Advertisements

Program rozvoje venkova na období OBECNÉ PODMÍNKY PRO 1. KOLO PŘÍJMU ŽÁDOSTÍ Ing. Josef Tabery ředitel odboru Řídicí orgán PRV.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 2.2 VZNIK NOVÝCH A ROZVOJ EXISTUJÍCÍCH PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT V OBLASTI SOCIÁLNÍHO.
Elektronické tržiště ve městě – přínosy praktického využití Město Cheb Bc. Jiří Kurucz.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Program rozvoje venkova Veřejné zakázky – v Pravidlech (vybrané části) 1. kolo PRV.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Seminář pro žadatele 5. VÝZVA MAS OPAVSKO IROP KOMUNITNÍ CENTRA 2017
Seminář pro žadatele IROP
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro příjemce OPVK
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
veřejných zakázek IROP
Informace k e-tržišti Gemin
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Program na podporu lesních ekosystémů
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Cyklus malého projektu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele IROP Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Helena Mertová Listopad 2016

Základní pravidla Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení, nediskriminace a přiměřenosti podle § 6 ZZVZ, a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

Základní dokumenty Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v: Zákon č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ, od 1.10.2016) Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (MP) – zakázky malé hodnoty, zakázky vyšší hodnoty (příloha č.3 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce) Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 (Investiční plánování a zadávání zakázek), kapitola 6 (Dodatečné stavební práce) – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace

Související dokumenty Přílohy Obecných pravidel pro žadatele a příjemce Příloha č. 3 – Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020 (MP) Příloha č. 4 – Seznam a čestné prohlášení ke střetu zájmů (týká se všech zakázek kromě přímého nákupu) Příloha č. 5 – Finanční opravy za nedodržení postupu stanoveného v ZVZ a MPZ

Finanční limity veřejných zakázek MP stanoví pro veřejného a dotovaného zadavatele následující limity: - méně než 400.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od 400.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. kapitola 7) - nad 2 mil./6 mil. Kč bez = postup dle Zákona č.134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek

Finanční limity veřejných zakázek MP stanoví pro (ne)zadavatele následující limity: - méně než 500.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od 500.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. Kapitola 7) - nad 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka vyšší hodnoty dle MP Soukromá osoba, která není zadavatelem podle ZVZ - dotace poskytovaná na zadávanou zakázku není vyšší než 50 % a není vyšší než 200.000.000,- Kč bez DPH

Finanční limity veřejných zakázek MP stanoví pro sektorového zadavatele následující limity: - méně než 400.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od 400.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. Kapitola 7) - nad 2 mil./6 mil. Kč bez DPH do finančního limitu pro nadlimitní veřejnou zakázku dle ZVZ = zakázka vyšší hodnoty dle MP - Nadlimitní veřejné zakázky = postup dle Zákona č.134/2016 Sb. o veřejných zakázkách

Finanční limity veřejných zakázek Finanční limity se vztahují k předpokládané hodnotě VZ Předpokládaná hodnota veřejné zakázky se stanoví k okamžiku zahájení zadávacího řízení, nebo k okamžiku zadání veřejné zakázky, pokud nebyla zadána v zadávacím řízení – §16 odst. 5 ZZVZ => v případě zakázek malého rozsahu nelze uzavřít smlouvu nad 2mil./6 mil. Kč bez DPH !!! Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu 8.4.1 MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým

MP – předmět zakázky Zadavatel stanoví předmět jedné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: všechna plnění, jejichž předměty plnění tvořící jeden funkční celek nebo všechna obdobná a spolu související plnění, přičemž související plnění jsou ta, která spolu místně, věcně a časově souvisí Věcné členění předmětu zakázky – shodné jako u ZVZ zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce

MP – procesní postup Zadavatel může zadat zakázku: v otevřené výzvě nebo na elektronickém tržišti nebo v uzavřené výzvě – jen v případě zakázek malé hodnoty

MP – otevřená výzva Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek: na profilu zadavatele, nebo ve Věstníku veřejných zakázek (od 1.10.2016 nedoporučujeme – může být považováno za zahájení dle zákona – viz § 4 odst. 5 ZZVZ), nebo webových stránkách příslušného Programu (v IROP nelze)

MP – e-tržiště Pokud zadavatel zadává na elektronickém tržišti, zadává podle pravidel elektronického tržiště ustanovení upravující zadávání zakázek dle MP se nepoužijí (vyjma základních zásad) - webová aplikace (např. Tendermarket, Gemin), která umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek - povinné použití pro stanovené zadavatele a stanovené komodity

MP – uzavřená výzva pouze v případě zakázek malé hodnoty výzva nejméně 3 zájemcům k podání nabídky - jedná se pouze takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout prokazatelný způsob odeslání výzvy zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh zájemců, není-li to odůvodněno předmětem plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového řízení

MP – lhůta pro podání nabídek Lhůta stanovená podle tohoto MP počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malé hodnoty 15 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty 35 kalendářních dnů v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní veřejné zakázky pro sektorové zadavatele podle nařízení vlády č. 172/2016 Sb.

MP – další náležitosti Obsah zadávacích podmínek Dodatečné informace Otevírání obálek Posouzení a hodnocení nabídek Uzavření smlouvy Změny uzavřené smlouvy Zrušení výběrového řízení

MP – přílohy Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce (závazné!!!) Příloha č. 2 - Formulář oznámení výběrového řízení – zadávací podmínky Příloha č. 3 - Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 - Jmenování hodnotící komise/Pověření k otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek

Kontrola veřejných zakázek Proces kontroly VZ: Kontrola VZ probíhá průběžně ve 3 + 2 fázích Povinnost předkládat dokumentaci zakázky ke kontrole je upravena v bodě 5.2 a 5.3. Obecných pravidel. Relevantní dokumentaci o zakázce zadavatel předkládá prostřednictvím MS2014+ formou Žádosti o změnu Požadavky na publicitu – povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce (zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí apod.)

Kontrola veřejných zakázek 1. Fáze = kontrola zadávacích podmínek VZ dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit zadávací podmínky VZ k posouzení a konzultaci CRR 10 pracovních dní před plánovaným zahájením zadávacího řízení pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost – při nesplnění následuje sankce (krácení dotace o 0 - 0,3 % částky dotace použité na financování zakázky, u které nebyla splněna tato povinnost, maximálně však o 10 000 Kč) pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení

Kontrola veřejných zakázek 2. Fáze = kontrola průběhu zad. řízení před uzavřením smlouvy dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dokumentaci k průběhu zadávacího řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky ke kontrole CRR pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost – při nesplnění následuje sankce (krácení dotace o 0 - 0,3 % částky dotace použité na financování zakázky, u které nebyla splněna tato povinnost, maximálně však o 10 000 Kč) pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení

Kontrola veřejných zakázek 3. Fáze = kontrola dokončení zadávacího řízení musí proběhnout vždy před schválením první žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřené smlouvy Povinnosti dodavatele: Dodavatel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, musí ji příjemce použít. Každá faktura musí obsahovat číslo projektu Dodavatel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.

Kontrola veřejných zakázek 4. Fáze = kontrola dodatku ke smlouvě před jeho uzavřením dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dodatek ke smlouvě před jeho uzavřením ke kontrole CRR pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost, pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení 5. Fáze = kontrola uzavřeného dodatku musí proběhnout vždy před schválením nejbližší žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřeného dodatku

Časové hledisko Povinnost předkládat CRR příslušnou dokumentaci zadávacích / výběrových řízení ke kontrole je vázána na tzv. „rozhodný okamžik“, kterým je vyrozumění o tom, že projekt prošel úspěšně hodnocením. (zasíláno interní depeší prostřednictvím MS2014+)

Časové hledisko Projektové žádosti s dosud neukončenou fází hodnocení, tj. před „rozhodným okamžikem“: CRR poskytuje odborné konzultace případných dílčích nejasností týkajících se zakázky Úplná kontrola relevantních fází zadávacího řízení bude provedena po ukončení fáze hodnocení projektové žádosti Projektové žádosti s ukončenou fází hodnocení, tj. po „rozhodném okamžiku“: Kontrola jednotlivých fází bude zahájena po předložení dané dokumentace. Lhůta pro provedení kontroly činí 10 pracovních dnů.

Děkuji za pozornost. Ing Děkuji za pozornost. Ing. Helena Mertová Oddělení pro Královéhradecký kraj helena.mertova@crr.cz telefon: 499 420 605 mobil: 739 320 768