ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: ÚVOD Představení se, scénář a předběžná organizace. NASTAVENÍ DISKUSNÍCH NOREM Hodnocení “základních pravidel” diskuse, která by měla obsahovat úctu ke zkušenostem ostatních; zachování diskrétnosti o tom,co bylo řečeno; a závazek k plné účasti v diskusích. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM ÚVOD ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: SHRNUTÍ PŘÍPADU Tento snímek “vypráví příběh,” který byste vy nebo dobrovolný zaměstnanec měli přečíst nahlas. DISKUSNÍ BODY Jako moderátor si určitě prohlédněte detailní informace o situaci zaměstnance a následných opatření před přechodem na další snímek. Zajistit, aby všechny osobní příběhy zaměstnanců, o které se chtějí podělit, byly příběhy, které se vztahují ke scénáři, který je předložen. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM SHRNUTÍ PŘÍPADU ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: ODPOVĚDI NA OTÁZKY Co byste dělal, pokud byste byl Johnem nebo nějakým jiným zaměstnancem na setkání? Poznámka k moderátorovi: Umožněte účastníkům odpovídat svobodně a diskutovat ve skupině. Jaké jsou povinnosti: zaměstnanců, kteří mají buď pokles, nebo nárůst tržeb? Každý má stejnou zodpovědnost vznést obavu z vedoucího, který neustále šikanuje svůj tým bez ohledu na výkon. Protože problém spočívá v jejich přímém nadřízeném,mohou se chtít obrátit buď na vedoucího oddělení/provozního vedoucího,personální oddělení, právní oddělení, nebo ConcernLine Tyca. Také mohou chtít zvážit pohovor přímo s vedoucím, dát mu najevo, že jeho slova a chování nejsou vhodná. Johna? John má stejnou zodpovědnost vznést obavu jako ostatní zaměstnanci. Jaké jsou možné problémy a důsledky provázející tyto činnosti? Vedoucí vytvořil neprofesionální pracovní prostředí a nejednal v souladu s politikou Tyca Pracoviště bez obtěžování a Průvodcem morálního chování. Šikana na pracovišti, hrozby a násilné chování může v konečném důsledku snižovat výkonnost. Všichni zaměstnanci by se k sobě měli chovat s důstojností a vzájemnou úctou. Byly by jiné okolnosti, kdyby: vedoucí vybral zaměstnance, kteří splnili prodejní cíle? Ne. Šikana je nepřijatelná v jakékoliv situaci. vedoucí nepoužíval urážlivý jazyk na jednáních, ale vyhrožoval ztrátou jejich práce pokud nesplní jejich prodejní cíle? Nadřízený by neměl poskytovat zpětnou vazbu nebo hrozit přímým podáváním zprávy na jednání. Ačkoliv je tato situace méně závažná, stále je v rozporu s Životními hodnotami týmové práce Tyca, stejně jako Průvodce etického chování. vedoucí mluvil s každým zaměstnancem soukromě, že by jejich práce byla ohrožena, pokud by nesplnili své prodejní cíle? Jako vedoucí můžete poskytnout zpětnou vazbu o výkonu zaměstnance a dát jemu/jí vědět, že bez zlepšení by mohlo být jeho/její zaměstnání ohroženo. Nicméně, je potřeba, aby tento rozhovor byl uctivý a v souladu s našimi hodnotami. Je nejlepší vést rozhovor ve spolupráci s personálním oddělením. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM ZAČÁTEK DISKUSE ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: DISKUSNÍ BODY S odvoláním na politikuTyca Pracoviště bez obtěžování. Připomeňte zaměstnancům, že společnost věří, že všichni máme právo pracovat v prostředí bez obtěžování. Tyco vidí obtěžování jako jakékoliv chování, které může ponížit, zastrašit, nebo urazit jednotlivce a včetně šikany je na našem pracovišti zakázáno. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM POKYNY ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: DISKUSNÍ BODY Proneste jakákoliv konečná prohlášení, která si myslíte, že jsou vhodná vzhledem k publiku a jejich reakcím a diskusi o tomto tématu a případové studii. Shrňte diskuse, které jste slyšeli. Využijte této příležitosti k posílení bodů vytyčených dříve o udržení pracoviště bez obtěžování. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM PONAUČENÍ ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: DISKUSNÍ BODY Připomeňte zaměstnancům, že nejsou při svém rozhodování sami a že je důležité, aby kladli otázky, když je mají. Posilte zdroje dostupné pro všechny zaměstnance, které v případě zájmu musí být zvýšeny. ŠIKANOVÁN VEDOUCÍM VZNESENÍ OBAVY ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK: