OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skvělý bádací den na VUT (T- exkurze ).
Advertisements

Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Environmentální výchova pro základní školu
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Půdy:.
Digitální učební materiál
§ Nařízení vlády č. 350/2002 Sb.. kterým se stanoví imisní limity a podmínky a způsob sledování, posuzování, hodnocení a řízení kvality ovzduší.
Emise PM 10 a jejich zdroje Helena Hnilicová SEMINÁŘ SKALSKÝ DVŮR2 Smogové situace v minulosti a současnosti Redukční smog (též londýnský.
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
Zpracovali - Jakub Matušík - Vojtěch Lode - Richard Sukovič - Kristýna Laštovková - Eliška Zuzáková.
Josef Keder Hana Škáchová
GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.
Kyselý déšť.
Josef Keder Hana Škáchová
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Biopotraviny ve školním stravování
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
VÝSLEDKY INDIKÁTORŮ V PRAZE - LIBUŠI
Inovace systémů vytápění Možnosti úspor při vytápění a přípravě teplé vody TRONIC CONTROL® s.r.o. Ing. Vít Mráz.
Vývoj kvality ovzduší v České republice
POČASÍ.
Lidské plíce. Lidské plíce Venkovní znečištění vzduchu 1. Znečištění vzduchu Výfukové plyny automobilů, průmyslové emise,venkovní.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Znečištění ovzduší na Ostravsko-Karvinsku v zimní sezóně
Koncentrace znečišťující příměsi v ovzduší
Interpretace výsledků modelových výpočtů
Požadavky na vypracování rozptylových studií
Integrovaná povolení v Moravskoslezském kraji , Marek Bruštík.
Ing.Miroslava Rýparová
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Partyzánské náměstí Ostrava tel.: fax: Projekty EU na Zdravotním ústavu Ostrava „Identifikace průmyslových zdrojů“
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Studium využití tříštivých reakcí k transmutaci radionuklidů Ondřej Svoboda Studium využití tříštivých reakcí k transmutaci radionuklidů Ondřej Svoboda.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
01.12 Práce s meteorologickou stanicí Ing. Magda Pavezová Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován Evropským sociálním.
Atmosféra Filip Bordovský.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Životní prostředí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Mgr. Robert Skeřil, Ph.D. Český hydrometeorologický ústav pobočka Brno V YHODNOCENÍ KVALITY OVZDUŠÍ V J IHLAVĚ ZA ROKY
Mgr. Robert Skeřil, Ph.D. Český hydrometeorologický ústav pobočka Brno V YHODNOCENÍ KVALITY OVZDUŠÍ V J IHLAVĚ ZA ROKY 2010 – 2014.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
Vývoj monitoringu venkovního ovzduší v Ústeckém kraji Mgr. Lenka Janatová Ing. Tomáš Hrbek.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Vyhodnocení měření kvality ovzduší v Jihlavě
FVE.
VLOZ0241c: Ochrana a podpora zdraví I – cvičení Životní prostředí v ČR
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
OdCom – Objektivizace stížností na zápach v Erzgebirgskreis a v Ústeckém kraji – příspěvek k analýze příčin a zjišťování zdravotních následků Porada.
Rozvoj metod mapování, zejména na evropské úrovni
EMEP Task Force on Measurements and Modelling
Emise TZL společnosti ArcelorMittal Ostrava
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Význam mezinárodních srovnávacích zkoušek pro hodnocení naměřených dat, ukládaných do ISKO Zdena Bartáčková.
„Územní program snižování emisí a imisí znečisťujících látek do ovzduší Zlínského kraje“ řešitelské pracoviště ČHMÚ pobočka Brno.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Emise a emisní inventura PM10
Doprava a kvalita ovzduší v Brně „Umíme ji ovlivnit?“
Oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší v r. 2002
Porovnání epizod vysokých koncentrací přízemního ozonu v létě 1994 a 2003 Karel Dejmal Observatoř Košetice.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Reprezentativní stanice pro hodnocení kvality ovzduší v aglomeracích České republiky Jan Sládeček, ISKO.
Transkript prezentace:

OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách Česko-polský projekt CZ.3.22/3.3.05/15.04515

Cíl zkoumání Hypotéza Naše ovzduší je velmi znečištěné, obsahuje hodně prachových částic Cíl zkoumání Ověřit, co dýcháme Změřit, kolik prachu je v ovzduší Porovnat léto a zimu Porovnat výsledky s ČHMÚ

Projekt bude pokračovat do roku 2020 Bylo odebráno cca 50 vzorků Hodnocení hypotézy Projekt bude pokračovat do roku 2020 Bylo odebráno cca 50 vzorků Z toho bylo 20 vyšších než denní limit Byla potvrzena hypotéza, že v ovzduší je hodně 1h.1000l prachu, zejména v zimě

ČÍM SE I-AIR ZABÝVÁ? cílem projektu je zvýšit ekologické povědomí u žáků základních škol a seznámit je s praktickým systémem monitoringu do projektu jsou zapojeny 4 české a 1 polská škola teoretická výuka je zaměřena na problematiku ovzduší a jeho dopady na zdraví, včetně vlivu životního stylu

PROČ PM10? ) PM10 jsou prachové částice rozptýlené ve vzduchu jejich zvýšená koncentrace může způsobovat závažné zdravotní problémy podílí se na tvorbě smogu  významným zdrojem prachových částic jsou výfukové plyny automobilů, domácí komíny a průmysl

ZHORŠENÝ STAV OVZDUŠÍ

CO JE PM10? jsou to malé částečky menší než 10 mikrometrů 2.) jsou to malé částečky menší než 10 mikrometrů a dají se lehce vdechnou až do plicních sklípků

CO JE TO LIMIT ? limit = dohoda mezi zdravotníky a veřejností, že pokud bude dodržen, budeme přiměřeně „zdraví“ denní limit PM10: 50 μg/m3/den roční limit PM10: 40 μg/m3/rok denní limit může být překročen maximálně 35x za rok

3.)

JAK JSME MĚŘILI? měřit jsme začali na konci června 2015 měřili jsme v učebně přírodopisu, v atriu, na střeše školy, z různých světových stran měřili jsme pravidelně podle uvedeného harmonogramu

délka odběru trvala 24 hodin, záznamy o odběru jsme zapsali do knihy odběrů tabletem jsme zjistili množství odebraného vzduchu v litrech odebraný filtr jsme zalepili do Petriho misky a odeslali do laboratoře

v laboratoři byla určena koncentrace PM10 v μg/m3 získané hodnoty jsme zpracovali do tabulek a grafu s ohledem na teplotu, směr větru, množství srážek v závěru jsme hodnoty porovnali s max. a min. pro měřený den ČHMÚ a limitem 1g=miliontina gramu

GRAF SROVNÁNÍ NAMĚŘENÉ HODNOTY, MAX, MIN, S LIMITEM denní limit 50  μg /m3

ČÍM JSME MĚŘILI? čerpadlo hlavice tablet sonda

ZDROJE: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana https://www.windyty.com/?49.800,18.400,2 http://portal.chmi.cz/ http://pr-asu.chmi.cz:8080/IskoAimDataView/faces/viewChart.xhtml