Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Rozvojové záměry na železnici
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
PRAŽSKÝ OKRUH.
D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Hospodářská soudržnost ORP v regionu soudržnosti Střední Morava
Besip Zlínského kraje Zlín,
Vítáme Vás v Luhačovicích
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje Ing. Pavel Botek náměstek hejtmana Zlínského kraje Vsetín 6. dubna 2017

Zlínský kraj křižovatka evropských koridorů 2 Zlínský kraj křižovatka evropských koridorů Podle žebříčku mezinárodního srovnání světového obchodního fóra (WEF) patří infrastruktura v ČR mezi evropský podprůměr. Česká ekonomika může těžit ze své výhodné geografické polohy ve středu Evropy pouze za předpokladu: že se nebude zhoršovat kvalita infrastruktury že infrastruktura bude dobudována ve stanoveném časovém horizontu v rozsahu odpovídajícímu standardu rozvinutých ekonomik Konkurenceschopnost roste s kvalitou dopravní infrastruktury doprava funguje jako páteř hospodářství a umožňuje rozvoj podnikatelských aktivit zároveň je nástrojem, který pomáhá vyrovnávat meziregionální rozdíly.

Dálniční infrastruktura 3 Dálniční infrastruktura D49 Hulín – Fryšták Fryšták – Lípa (obchvat Zlína) a pokračování Lípa – Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč - st. hr. ČR/SR a slovenská R6 – Púchov D55 Otrokovice (jihovýchodní obchvat) Napajedla – Babice Babice – Staré Město Staré Město – Moravský Písek a pokračování – Hodonín - Břeclav

Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 4 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 D49 Hulín - Fryšták Stávající silniční síť nevyhovuje současným rozvíjejícím se přepravním potřebám regionu a to jak kapacitně, tak svými technickými parametry. Neexistence dálničního propojení je jednoznačně handicap pro hospodářský rozvoj Zlínského kraje, zlínské aglomerace, ale i příhraničních oblastí a zásadní překážka pro hospodářskou spolupráci mezi západním Slovenskem a východní Moravou. Odstranění kolize tranzitní dopravy s dopravou lokální umožní vyšší mobilitu v aglomeraci i regionu a efektivnější přesun obyvatel za prací a zpět. Veškerou tranzitní dopravu lze považovat za potenciální riziko další efektivnější podpory a preference MHD v aglomeraci. D49, realizovaná v úseku Hulín – Fryšták – Lípa, přinese mimo napojení Zlína na dálniční infrastrukturu ČR i dokončení obchvatu krajského města a odlehčení přetíženého průtahu silnicí I/49 v intravilánu Zlína, Želechovic a Lípy. přispěje ke snížení vlivu hluku, resp. emisí externích nákladů z tranzitní dopravy nejen v zastavěné části zlínské aglomerace.

Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 5 Priority dálniční infrastruktury do roku 2020 D55 Otrokovice obchvat JV Dálnice D55 stavba 5505 Otrokovice obchvat JV navazuje na již realizovaný severovýchodní obchvat a tvoří tak část silničního obchvatu Otrokovic, který s definitivní platností vyloučí veškerou tranzitní dopravu z intravilánu města. Stávající dopravní zátěž na silnici I/55 dlouhodobě patří k největší na české komunikační síti. Realizací této stavby bude dosaženo vyloučení tranzitní dopravy z průjezdního úseku města Otrokovice, to povede k podstatnému omezení exhalací a hluku z dopravy a tedy k podstatnému zlepšení životního prostředí v Otrokovicích. Vzhledem k značným intenzitám dopravy na silnici I/55, je počítáno se zprovozněním hlavní trasy a stavebních objektů, které umožní připojení na stávající silnici I/55, před kompletním dokončením ostatních objektů. Předpokládáme, že D55 obchvat Otrokovic bude jako celek bez zpoplatnění.

Železniční infrastruktura 6 Železniční infrastruktura Modernizace a elektrizace trati Brno - Přerov Kojetín – Hulín - Holešov Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Zlín - Vizovice Modernizace a elektrizace trati Hranice n.M. – Vsetín – Horní Lideč Studie proveditelnosti Staré Město – Luhačovice / Bojkovice / Veselí n.M.

Priority železniční infrastruktury do roku 2020 5 Priority železniční infrastruktury do roku 2020 Modernizace a elektrizace Otrokovice – Zlín - Vizovice Zlepšení technického stavu a parametrů Snížení negativních vlivů z železniční dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatelstva Elektrizace celého traťového úseku, Zdvoukolejnění úseku Otrokovice – Zlín střed, Zrušení stávající ŽST Zlín-Malenovice a zřízení nové odbočky Zlín-Malenovice, Zrušení stávajících zastávky Otrokovice- Trávníky, Zlín-U mlýna a Zlín-Louky, Zřízení nové výhybny Zlín-Příluky, Přestavba ŽST Otrokovice (lichá skupina), Zlín střed, Lípa nad Dřevnicí a Vizovice, Zavedení DOZ z CDP Přerov Předpoklad vedení linek (špička á 60 minut): R Brno – Kroměříž – Zlín Os (Olomouc) - Přerov – Otrokovice – Vizovice Os Uherské Hradiště – Otrokovice – Zlín střed Os Otrokovice – Zlín střed Proklad Os linek umožní dosažení: 15-ti minutového intervalu v úseku O-Z a 30-ti minutového intervalu v úseku Z-V. Vedení nákladních vlaků v období od 6:00 až 22:00 hodin Dopravní terminál Zlín Dopravní terminál Vizovice Celkové zvýšení komfortu cestování

Dotační program – BESIP ZK 8 Dotační program – BESIP ZK Cíl aktivity Besip ZK RP11-17/2017 Zlepšení přehlednosti přechodů pro chodce a míst pro přecházení a zajištění jejich řádné viditelnosti Podpora realizace nízkonákladových dopravně inženýrských opatření Vyhodnocení programu 2016/2017 Navrhovaná opatření v roce 2017: 7 x Radarové měřiče 3 x Stavebně technická řešení (příčné prahy, úpravy chodníků a míst pro přecházení, parkovací pruhy)

Děkuji za pozornost.