Ochrana spotřebitele - Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční vzdělávání jako pilíř ochrany spotřebitele na finančním trhu Ing. Dušan Hradil sekce Finanční trh Ministerstvo financí ČR 27. listopadu 2009.
Advertisements

Erasmus na PřF UK v Praze
R OZUMÍME PENĚZŮM Začlenění Rozumíme penězům do Školního vzdělávacího programu ZŠ Želiv.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Svatomartinská konference Trendy a vývoje soutěžního práva 2009 Michal Petr Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Ekonomická závislost Stálo 10 let čekání.
Facility management ČSN EN
8. března 2007AEM, SVSE - PRAHA 1 Návrhy ERÚ na novelu energetického zákona Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Spotřebitel a jeho práva
Place – místo prodeje (distribuce)
Změny v síti. Transparentnost? Kartel zdravotních pojišťoven? Konference ČLK JUDr. Jan Mach ředitel právní kanceláře ČLK.
11 Konečný spotřebitel a SEPA Libor Dupal Předseda SČS.
Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ochrana spotřebitele a pracovního trhu agenda LEV 21 v Evropském.
Mezinárodní ekonomické právo 1.
Kvalita potravin, příležitost pro české produkty
Evropský celní informační portál (ECIP) – první fáze.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ISOČ® Informační systém obchodní činnosti
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Budoucnost retailu? Pavlína Hajnová, Centers. Žijeme v zajetí vlastního světa …
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Marketingový mix Produkt.
Věrnostní klub - ČEDOK.
1 Optimalizace nákupu elektřiny pro oprávněného zákazníka.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tomáš Kubeša Sdružení obrany spotřebitelů
XXI. Seminář energetiků Regulace v energetice. Podpora OZE a její vliv na cenu elektřiny. Cenová rozhodnutí na r Seminář Teplárny Otrokovice, a.
Mikroekonomie I Spotřeba a investice
(Slovní hříčky ) Foto s texty a
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Budoucnost retailu?. Žijeme v zajetí vlastního světa …
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 5. Světová ekonomikaOPF2 1) Měření světového obchodu 2) Tendence ve světovém obchodě 3) Světové ceny 4) Obchodní.
České eshopy pod drobnohledem Tomáš Hodboď, CEO Heureka.cz
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
MiFID Markets in Financial Instruments Directive.
Mezinárodní aspekty spotřebitelského práva Radka Chlebcová,
Novela Energetického zákona změny a zkušenosti v oblasti elektroenergetiky a teplárenství Brno Ing. Josef Snítilý © 2005 Ministerstvo průmyslu.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Práva spotřebitele.
Právní možnosti při zakládání firemního zastoupení v SRN Prof. Dr. Arsène Verny, M.E.S. Advokát v ČR a SRN Sdružení českých podniků v Německu.
Základy soukromého práva – témata č. I., II. SEMINÁŘ.
KONZULTACE ČÍSLO 2 NĚKOLIK POZNÁMEK KE SPOTŘEBITELSKÉMU ROZHODČÍMU ŘÍZENÍ 1.
Právo hospodářské soutěže
RODINNÉ HOSPODAŘENÍ VY_62_INOVACE_ srpna 2012
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
O CHRANA SPOTŘEBITELE V EU – ČÁST 1 Prezentace 2015.
Hodnocení energetických trhů z pohledu velké průmyslové energetiky Ing. Petr Matuszek Fungování energetických trhů v ČR a EU Praha 23. října 2006.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu Státní energetická koncepce 11 Ochrana práv spotřebitelů a zákazníků na energetickém trhu Konference.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
NEPŘÍMÁ DAŇ Lasíková C2B. = je daň, kterou státu platí jiná osoba, než ta, na kterou účinky dopadají Zahrnuta v ceně zboží, služeb Rozdělení: Selektivní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_15.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Aspekty hromadné žaloby z pohledu evropského a mezinárodního práva a Prezentace možnosti zahájení rozhodčích řízení na základě bilaterálních dohod o vzájemné.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Index exportu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Přeshraniční spor rodičů příklad dobré praxe (Jihlava, 3. 12
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Zpracovala: P. Dillingerová SŠ KNIH, o. p. s.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Uzavřené provozovny na webu Potraviny na pranýři
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

Ochrana spotřebitele Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S. Letní semestr 2014 Copyright:Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S.

I. Deset základních pravidel 1. Nakupujte co chcete, kde chcete

I. Deset základních pravidel 2. Pokud je zboží vadné, vraťte ho

I. Deset základních pravidel 3. Vysoká úroveň bezpečnosti potravin a spotřebního zboží

I. Deset základních pravidel 4. Informujte se o tom, co jíte

I. Deset základních pravidel 5. Smlouvy by měly být čestné vůči zákazníkům

I. Deset základních pravidel 6. Spotřebitelé mohou někdy měnit svá rozhodnutí

I. Deset základních pravidel 7. Možnost jednoduššího porovnání cen

I. Deset základních pravidel 8. Spotřebitelé by neměli být klamáni

I. Deset základních pravidel 9. Ochrana spotřebitele během dovolené

I. Deset základních pravidel 10. Účinné urovnávání přeshraničních sporů

Děkuji za pozornost. Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S.