Jak vypadá? David Jenne 8.A 2015
Podobný systém předškolního vzdělávání jako v ČR Školky kindergartens a nurseries Velmi nenásilná a hravá forma začlenění dětí do vzdělávání kulturním Přizpůsobeno kulturním odlišnostem potřebám odlišnostem a potřebám.
rok studia; věk 5-12 let Secondary school Ve letech - Secondary school (obdoba naší střední školy)
státnísoukromé alternativní výukou náboženským založením rok studia; věk let Většinou státní, také soukromé - například s alternativní výukou nebo náboženským založením Jednotný systém národního vzdělávání => osnovy a standart výuky podobný na všech školách
1. fáze: rok studia, věk let Studium zaměřeno na „hlavní“ předměty angličtina maorština Jazyky angličtina nebo maorština (maorština je na NZ uznána za 2. úřední jazyk) Sociální Sociální (společenský) přehled Přírodní vědymatematikatělocvik Přírodní vědy, matematika a tělocvik. Volitelné předměty 2. fáze: 11. rok studia, věk 15 let jazykymatematika Povinně: jazyky a matematika - minimální úroveň znalosti Zbytek předmětů je volitelných, většinou 5-6
3. fáze: 12. rok studia; věk 16 let certifikátů Kombinace dvou certifikátů Vysoké školy (university, Bc. studium) uznávájí oba 4. fáze: 13. rok studia; věk let třetí úrovně Certifikát třetí úrovně - poslední úroveň střední školy, obdoba naší maturity kritériumuniverzitu Výsledky zkoušek - kritérium pro přijetí na univerzitu přijímací zkoušky. Na univerzitách - přijímací zkoušky.
8 8 státních univerzit přírodní vědyobchodníekonomické Obory: přírodní vědy, obchodní, ekonomické i umělecké. technické inženýrstvíinformatika medicínazemědělství. Specializované obory: technické inženýrství, informatika, medicína nebo zemědělství.
20 polytechnik technologických institutů 20 polytechnik a technologických institutů 3. stupně Vzdělání a praxe na úrovni 3. stupně vycházející z vysokoškolského studia nižšího stupně (naše Bc.) praktické zkušenosti běžných profesních situací Důraz na praktické zkušenosti a jejich uplatnění do běžných profesních situací
Zemědělství, umění a design, stavební a konstrukční inženýrství, obchod, námořnictví, lesnictví, věda a technologie, mediální studia cestovní ruch hotelnictví Zemědělství, umění a design, stavební a konstrukční inženýrství, obchod, námořnictví, lesnictví, věda a technologie, mediální studia nebo cestovní ruch a hotelnictví odborníkůdaného odvětví Vyvíjeno za odborného dozoru odborníků z daného odvětví Výsledkem jsou absolventi připraveni se dobře uplatnit v zaměstnání, užiteční pro budoucího zaměstnavatele.
Colleges of Education Colleges of Education Mix výuky od předškolního věku po střední školy Přípravné studium na univerzity trénink pro budoucí učitele Distance education Distance education Dálková forma studia - stejná úroveň a možnosti Private training establishments Private training establishments Akreditované nestátní (soukromé) školy - provozovatelé soukromých vysokých škol a jazykových škol (AJ)