Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-12 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Tlačítko Button Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až Celková velikost 216 kB Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

1.Tlačítko button Základní stavební prvky- komponenty(objekty) v prostředí C# Nejdůležitější vlastnosti -tato komponenta slouží ke spouštění nějaké zvolené akce, která je zadána jako tělo obslužné metody této komponenty, -nejčastější událostí bývá Click,která je hlavní událostí komponenty. -Všechny vlastnosti každé komponenty se dají nastavit v listu Properties,kde jsou abecedně seřazeny.Každá komponenta nabízí vlastnosti,které jsou společné i pro jiné objekty a řadu svých spe- cifických vlastností patřících právě dané komponentě.

Nejdůležitější vlastnosti komponenty tlačítko(button): Name Tlačítko se dá také pojmenovat vhodným názvem,aby výstižně vyjadřoval žádanou funkci Text Na čelní plochu tlačítka se dá výstižně zobrazit text nebo symbol vyjadřující jeho funkci ForeColorVolba barvy textu na ploše tlačítka BackColorVolba barvy pozadí plochy tlačítka

2.Textové pole textBox komponenta, která umožňuje uživateli zadávat vstupní nebo získávat výstupní údaje ve formě textu -zapsaný text je možno editovat i mazat, -lze používat i kopírování do i ze schránky Windows pomocí Ctrl+C a Ctrl+V, -lze zvolit velikost a druh písma, jeho barvu i barvu pozadí -lze psát text i skrytě (např.zápis hesla), -lze zobrazit posuvníky, -je možno navolit zalamování textu na konci řádku, -text lze zarovnat běžnými způsoby, -lze zvolit maximální počet zapisovaných znaků.

Nejdůležitější vlastnosti komponenty textové pole (textBox): FontVolba druhu a velikosti písma MaxLengthMaximální počet znaků v poli ScrollBarsUmožňuje zobrazit posuvníky MultilineZadání víceřádkového textu ReadOnlyRežim jen čtení textu TextAlignZarovnání textu v textovém poli UseSystemPasss- wordChar Volba skrytého textu (píše jen tečky místo znaků) WordWrapAutomatické zalamování textu na konci řádku

-navrhněte program,který by na základě stisku jednoho ze tří barevných tlačítek navolil zápis této barvy v textovém poli Příklad1 Pracovní plocha –Formulář Komponenta form1 3xkomponenta tlačitko button1,button2,button3 Komponenta textové pole textBox1 Komponenta štítek label1

Zdrojový text programu private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.ForeColor = Color.Red; textBox1.Text = "červená"; } private void button2_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.ForeColor = Color.Blue; textBox1.Text = "modrá"; } private void button3_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.ForeColor = Color.Green; textBox1.Text = "zelená"; }