NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta užití v prostoru
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Povrch krychle a kvádru
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Úhly – grafické přenášení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Povrch hranolu – příklady – 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, aplikace Pythagorovy věty pro výpočet výšky v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. Žáci provádějí zápis.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Objem hranolu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci se seznámí s objemem kvádru a naučí se využívat základní vzorec pro jeho výpočet.

Objem kvádru a b c = součinu obsahu podstavy a výšky kvádru SpSp (= v) SpSp a b S p – obsah podstavy S p = a.b V= Sp.v V= a.b.c v – výška kvádru V – objem kvádru

Objem kvádru Příklad 1 Vypočítej objem kvádru, který má délky hran 6 dm, 5 dm a 4 dm. a = 6 dm b = 5 dm c = 4 dm V = ? dm 3 V = a.b.c V = V = 120 dm 3 Objem kvádru je 120 dm 3. a = 6 dm b = 5 dm c = 4 dm

Objem kvádru Příklad 2 Vypočítej objem kvádru, který má délky hran 7 m, 4,5 m a 2,6 m. a = 7 m b = 4,5 m c = 2,6 m V = ? m 3 V = a.b.c V = 7. 4,5. 2,6 V = 81,9 m 3 a = 7 m b = 4,5 m c = 2,6 m Objem kvádru je 81,9 m 3.

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy; Prometheus 1997