Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GIBONI.
Advertisements

ZEBRA CHAPMANOVA.
(Odocoileus virginianus)
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Primáti = nehetnatci (Primates)
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Po stopách ohrožených zvířat
PTAKOPYSK PODIVNÝ.
Adopce gorily nížinné.
Husa běločelá.
Sluka Scolopax rusticola Štěpánka Pechmanová 3.A.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BANDIKUTI A KUSKUSOVÉ.
Zjednodušený přehled třídy savců
Orangutani.
Gorila.
Řád: PRIMÁTI.
Živočichové tropických deštných lesů (2)
PRIMÁTI OPICE.
Poloopice Karolína Moravcová.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Albatool Abbas Ali Jahaf. Panda červená je šelma rozšířená v Asii. Jde o jediného žijícího zástupce čeledi Ailuridae příbuzné lasicovitým, medvídkovitým.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Název projektu: Živá příroda ve škole
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
Původ a vývoj člověka Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Savci Název : Šimpanz učenlivý Ročník : Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

ANOTACE Materiál je určen jako doplněk učiva doplněk učiva Přírodovědy 5. ročníku – podnebné pásy, případně ČaJS 3. ročník – obratlovci.

ŠIMPANZ UČENLIVÝ Pan troglodytes

ZAŘAZENÍ V ŽIVOČIŠNÉ ŘÍŠI Říše: živočichové Kmen: strunatci Podkmen: obratlovci Třída: savci Řád: primáti Čeleď: hominidi Rod: šimpanz Druh: šimpanz učenlivý

VÝSKYT  Tropické deštné pralesy.  Lesnaté savany.  Křovinatá krajina.  Horské lesy do 3000 m. n. m.  Západní a Střední Afrika.

POPIS  Nejbližší příbuzný člověka.  Člověku nejpodobnější.  Délka 65 – 100 cm, váha 45 – 75 kg,  Výška 120 – 170 cm.  V zajetí se dožije i 50 let.  Horní končetiny jsou delší.  Pohybuje se i 45km/h. silné nadočnicové oblouky úzké a pohyblivé pysky téměř holé a odstálé uši protistojný palec obličej: mláďata růžový dospělý černý srst černá, hnědočerná

ŽIVOT V PŘÍRODĚ  Aktivní ve dne.  Žije v tlupách – 60 i více jedinců.  Tlupy se rozčleňují na menší skupiny.  Samci spolu ve skupině bojují o postavení.  Členové skupiny si vzájemně vyjadřují sympatie, nadřazenost, přátelství, úctu apod.  Vzájemně pečují o svoji srst – zklidňuje a upevňuje hierarchii.  Vysoko ve větvích si staví hnízda – spletena z větví a vystlána měkkým materiálem..

POTRAVA Při vyhledávání potravy využívají svoji inteligenci. Hledají energeticky výhodnou stravu i za cenu větší námahy při jejím získávání. Pamatují si kdy a kde vhodnou potravu najdou. Využívají jednoduché prostředky k získání potravy – např. kámen k rozbití ořechů. Potravu tvoří: byliny, plody, semena, pupeny termiti, mravenci, uloví i mladého paviána či antilopu.

ROZMNOŽOVÁNÍ  Samec a samice se liší velikostí a hmotností.  Březost trvá asi 240 dní.  Rodí se většinou 1 mládě o hmotnosti 2 kg.  Matka mládě kojí 2 – 4 roky.  Mládě se drží srsti na břiše.  V 5 měsících umí sedět.  V 1 roce se učí běhat. Mládě a avokádo Hra mláďat

KOMUNIKACE  Nervový systém podobný člověku.  Nedokáže ovládat hlasivky, proto není schopen řeči.  Dorozumívá se posunky, dokáže se naučit i znaky znakové řeči.  Při setkání si vyjadřují náklonost – poplácání, pusa, podání ruky. Čištění zubů

PRACOVNÍ LIST 1. Šimpanz obývá: a) Evropu 4. Ořech si rozbijí: a) o hlavu b) Afriku b) kamenem c) Austrálii c) nožem 2. Hnízda si staví: a) v trávě 5. Dokáže se naučit: a) mluvit b) v korunách stromů b) psát c) v křoví c) znakovat 3. Žije: a) samotářsky 6. Živí se: a) masem b) v párech b) rostlinami c) v tlupách c) masem i rostlinami

CITACE Slide 2: BRUYERE, Delphine. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 3: MONTO, Tiia. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 4: PODZEMNIK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 5: BARDROCK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: G G Slide 6: POST, Klaus. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: IKIWANER. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

CITACE Slide 8: IKIWANER. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 9: SCHRAUF, Cornelia a kol. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: the_lab.png SCHRAUF, Cornelia a kol. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: