Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anatomie lidského oka ZŠ Komenského.
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Ivona Kratochvílová Z – BiO, 3. ročník
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Smyslová soustava.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO.
Zrakové ústrojí - zrak je nejdůležitějším smyslem pro orientaci v prostoru - orgánem zraku je oko - oko je uložené v očnici Stavba oka - složeno ze tří.
OKO Marcela Hanáková.
Zrakové ústrojí- organum visus
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
OKO.
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Smyslová ústrojí Funkce:
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Lidské oko Optické čočky Název školy
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Lidské oko

Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec

Bělima vazivová blána, tvořící vnější vrstvu oka vazivová blána, tvořící vnější vrstvu oka udržuje tvar oční koule udržuje tvar oční koule Zpět na stavbuCévnatka je bohatě protkána cévami je bohatě protkána cévami má vyživující funkci má vyživující funkci

Rohovka má tvar hodinového sklíčka má tvar hodinového sklíčka je hlavní lomivou vrstvou oka (láme světlo) je hlavní lomivou vrstvou oka (láme světlo) Zpět na stavbu Transplantovaná rohovka

Duhovka uprostřed má otvor zvaný zornice uprostřed má otvor zvaný zornice reguluje množství světla, které prochází dovnitř oka reguluje množství světla, které prochází dovnitř oka udává barvu oka udává barvu oka Zpět na stavbu více světla – zornice užší méně světla – zornice širší

Komorová voda je to průhledná kapalina je to průhledná kapalina vyplňuje prostor mezi rohovkou a čočkou vyplňuje prostor mezi rohovkou a čočkou vyživuje čočku a rohovku vyživuje čočku a rohovku Zpět na stavbu

Čočka slouží k zaostřování, tím že mění svůj tvar podle vzdálenosti, na kterou oko zaostřuje (akomodace) slouží k zaostřování, tím že mění svůj tvar podle vzdálenosti, na kterou oko zaostřuje (akomodace) Zpět na stavbu Pohled do dálky – čočka užší Pohled na blízko – čočka širší

Řasnaté tělísko udržuje čočku v její poloze udržuje čočku v její poloze vytváří se v něm komorová voda vytváří se v něm komorová voda Zpět na stavbu

Sklivec vyplňuje většinu oční bulvy vyplňuje většinu oční bulvy je to průhledná rosolovitá hmota je to průhledná rosolovitá hmota Zpět na stavbu

Sítnice vzniká na ní obraz vnějšího světa vzniká na ní obraz vnějšího světa obsahuje tyčinky citlivé na intenzitu světla a čípky citlivé na barvu světla obsahuje tyčinky citlivé na intenzitu světla a čípky citlivé na barvu světla Zpět na stavbu Žlutá skvrna Slepá skvrna

Žlutá skvrna nachází se na sítnici naproti zornici nachází se na sítnici naproti zornici je v ní nejvíce fotoreceptorů je v ní nejvíce fotoreceptorů vzniká na ní nejostřejší obraz předmětu vzniká na ní nejostřejší obraz předmětu Zpět na stavbu

Slepá skvrna nachází se v místě, kde vychází z oka zrak. nerv nachází se v místě, kde vychází z oka zrak. nerv je to místo na sítnici, kde nevzniká obraz je to místo na sítnici, kde nevzniká obraz Zpět na stavbu Zrakový nerv přivádí zrakový vjem ze sítnice do mozku přivádí zrakový vjem ze sítnice do mozku