Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Advertisements

Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
Zrak zvířat. Lidé vnímají svět kolem sebe především očima. Zrak, ale i ostatní smysly, ovšem můžeme některým zvířatům jen závidět. Příroda vytvořila mnoho.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII- 6.1 PC MONITORY.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Tým Robost Uvádí Prezentaci oOKU aZraku. Co je to O kO ? Je to orgán o který musíme hodně pečovat  Oko zajišťuje zrak Protože 
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Světelné jevy. Světelný zdroj je těleso, ve kterém světlo vzniká a vysílá ho do okolí.
Preget, Matějka a Grulich. - vnímání okolí tímto druhem oka je výrazně odlišné, než je tomu u lidí - výhodou složených očí je schopnost vnímat velký zorný.
Tistarna ingoustová a laserová
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Oko, brána do duše, nebo do světa?
Kyseliny.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Barva světla, šíření světla a stín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
VESMÍR.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ PÉČE O ZDRAVÍ.
Na návštěvě u včelaře.
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
Principy 3 D vidění.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE 2.
Konstrukce trojúhelníku
Způsoby uložení grafické informace
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Vnější cizopasníci člověka.
Způsoby uložení grafické informace
Světelné jevy -shrnutí
Co je kognitivní psychologie?
Vy_52_Inovace_39_Želvy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Optika – vady oka a jejich odstranění.
Estetika pracovního prostředí 4. S
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
Zobrazování optickými soustavami
1. 1.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková

Savci

Savci

Savci  rohovka  duhovka se zornicí ve středu  čočka  sítnice

Savci  Rohovka  Průhledná  Propouští světlo do oka  Duhovka  Barevná  Zornice  Štěrbina  Její velikost se mění podle množství světla  Čočka  Je zavěšená na řasnatém tělísku  Skládá se z jádra a kůry  Má na starost lom světla

Savci  Sítnice  Skládá se ze světločivných buněk, které jsou nervy propojené s mozkem  Tyčinky  Kontrasty  Černobílé vidění  Při nízkém osvětlení  Čípky  Barevné vidění  V centru sítnice

Plazi  Někteří plazi slzí, jiní mají pohyblivá oční víčka nebo mají oči přerostlé kůží. Každý plaz potřebuje rozlišit tvar a mnohdy i barvu kořisti a rostlinné potravy.  Ty druhy plazů, které žijí pod zemí nebo ve vodě, mívají oči poměrně malé. Plazi žijící na povrchu půdy se naopak na své oči spoléhají velmi často.

Plazi  Mnozí plazi dovedou rozlišovat barvy. Někteří například vnímají červeno - černou nebo žluto - černou kresbu na těle jedovatých druhů hmyzu. Obří želvy barevně vidí a mnohé želvy reagují na červené světlo.  Je docela možné, že želvy vnímají i infračervené světlo, které je pro nás za hranicí viditelnosti. Mnozí krokodýli a hadi jsou naopak téměř barvoslepí.

Plazi  Mnohé druhy plazů mají oči chráněné stejně jako savci pohyblivými očními víčky. Ta se ale od savčích liší tím, že u plazů bývají větší a pohyblivější spodní víčka. U některých plazů najdeme dokonce ještě třetí víčko, takzvanou mžurku. Tato průsvitná blanka se v pravidelných intervalech vodorovně přetahuje přes oči a udržuje tak jejich povrch čistý a vlhký.

Plazi  Skelný pohled  Skelný pohled plazů (především hadů) je způsoben tím, že jejich oční víčka srostla a chrání oči před nečistotami jako celistvá průhledná blanka.  Prostorové vidění  O tom, zda plazi mohou nebo nemohou vidět prostorově, rozhoduje umístění na očí na hlavě. U těch druhů, které mají oči umístěné po stranách hlavy tak, že se jejich zorná pole nemohou překrývat, prostorové vidění chybí. Vidět prostorově znamená pro plazy výhodu, protože tak mohou lépe odhadovat vzdálenosti, a tedy i získávat přesnější informace o poloze kořisti.

Zdroje   cloveka/smyslove-organy cloveka/smyslove-organy cloveka/smyslove-organy    zivocichua/plazi-reptilia zivocichua/plazi-reptilia zivocichua/plazi-reptilia 