Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce 29. července 2008 Praha
Základní informace Benefit7 - webová aplikace sloužící pro předkládání žádostí o finanční podporu z OP LZZ žadatelem, předkládání monitorovacích zpráv a žádostí o platbu příjemcem. Kde formulář pro vyplnění a předložení žádosti o finanční podporu z OP LZZ naleznete? Důležité informace o Výzvě pro předkládání grantových projektů – Mezinárodní spolupráce, tj. výzva č. 12 naleznete na webových stránkách
Důležité informace pro žadatele Odstávky aplikace: Plánované i mimořádné odstávky aplikace Benefit7 naleznete na internetových stránkách odkaz na Aktuality a rovněž na titulní straně aplikace Benefit7 Plánované odstávky jsou vždy 1. pracovní den v měsíci. V případě, že tento den připadne na pátek je odstávka a instalace nové verze Benefitu7 provedena až v pondělí. Nenechávejte si proto finalizaci a odevzdání žádosti na poslední chvíli. Důležité dokumenty: Průvodce vyplněním projektové žádosti z OP LZZ. Postup pro změnu či nasdílení žádosti jinému uživateli. Postup pro možnost kopírování již předložené žádosti o finanční podporu OP LZZ. Dokumenty naleznete na Nová žádost OP LZZ Výzva pro GPwww.eu-zadost.cz 5.1 Pokyny řídícího orgánu. V případě technických problémů se obracejte na help adresu:
Elektronická (projektová) žádost Benefit7 - zásady Benefit7 umožňuje prostý text (případné obrázky, tabulky, grafy do příloh). Alternativní struktura textu (číslování, odrážky). Průběžné ukládání, tisk a kontrola. Zapracované kontroly úplnosti a správnosti vyplněných dat. Zapracovaná kontrola pravopisu.
Elektronická žádost Benefit7 - titulní strana
Registrace a přístup do aplikace Benefit7 Žadatel obdrží potvrzení registrace z adresy do své ové schránky, která obsahuje aktivní klíč. Kliknutím na tento klíč aktivuje svůj účet. Tuto aktivaci je nutné provést v den registrace, jelikož je klíč platný pouze do 6:00:00 následujícího
Nová žádost Po zadání identifikace operačního programu (OP LZZ) se zobrazí nabídka veškerých aktuálně vyhlášených výzev pro předkládání projektů (grantových, individuálních, projektů technické pomoci) a globálních grantů v rámci OP LZZ.
Ovládací prvky Benefitu7 Konto žádosti - tlačítko slouží pro rychlý návrat do seznamu žádostí uživatele. Nápověda - pro každou jednotlivou stránku (záložku) projektové žádosti se zobrazí okno, které podrobněji popisuje význam datových polí nacházejících se na dané stránce. Pokyny řídícího orgánu - na této záložce nalezne uživatel potřebné pokyny k vyplnění žádosti a hotline. Přístup k žádosti – na této záložce je možné nastavit přístupová práva dalším osobám. Kopírování – tímto tlačítkem můžete zkopírovat již finalizovanou a předloženou žádost. Zrušení – tímto tlačítkem vymaže uživatel celou žádost včetně všech dat v záložkách a příloh. Kontrola – spuštění tohoto tlačítka dojde ke zkontrolování správného vyplnění všech povinných polí. Finalizace – tlačítko slouží k finálnímu uzavření (uložení) projektové žádosti a přidělení „Klíče verze“. Tisk - tímto tlačítkem se finalizovaná žádost zobrazí v sestavě pro tisk v programu Adobe Acrobat Reader (.pdf).
Přehled jednotlivých záložek Je nutné vzhledem k provázanosti některých záložek, vyplňovat záložky v takovém pořadí, v jakém jsou řazeny v aplikaci Benefit7 (nabídková modrá lišta v levé části obrazovky). V opačném případě může dojít k nenačtení číselníků indikátorů, cílových skupin atd. Při průběžném vyplňování jednotlivých polí a záložek, je nutné změny rovněž průběžně ukládat (tlačítko Uložit). Povinná pole v Benefitu7 jsou podbarvena žlutou barvou.
Projekt Základní informace o programu, příslušném globálním grantu a výzvě (automatické doplnění). Vyberete číslo prioritní osy a oblasti podpory, typ účetní jednotky. Doplníte Název projektu. Název musí vystihovat stručně a jasně základní podstatu připravovaných aktivit. Doplníte předpokládané datum zahájení a ukončení realizace projektu. Vyplníte Stručný obsah projektu, tj. význam projektu, cíle, přínosy projektu a smysluplnost. Zaškrtnete příslušnou otázku, která je pro váš projekt relevantní. Ponecháte-li zaškrtávací pole prázdné, znamená to NE. (všechna žlutá pole jsou povinná).
Žadatel projektu Prvním krokem k zadání žadatele je vyplnění IČ a kliknutím na tlačítko Validace ARES. Je zahájen proces validace organizace (žadatele), jehož výsledkem se načtení základních informací z Administrativního registru ekonomických subjektů MF ČR. Vyberete typ žadatele. Doplňte stručnou charakteristiku organizace žadatele a zkušenosti do textového pole Stručná charakteristika organizace a zkušenosti v oblasti zaměření projektu. Dále je nutné vyplnit následující 2 záložky, vážící se k žadateli, tj. Adresa žadatele a Osoby žadatele.
Partner projektu Tato záložka je aktivní v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Projekt má partnera. Postup je stejný jako u žadatele, tj, vyplníte IČ, odešlete validaci ARES a údaje o organizaci partnera projektu se doplní. V případě, že máte do projektu zapojeného zahraničního partnera, je možné na žádost žadatele tuto validaci na ARES a UIR-ADR vypnout. V tomto případě je postup následující: 1) žadatel požádá o vypnutí validace na hotline adrese kde uvede IČ partnera/-ů a Název 2) žadatel musí žádost nasdílet na (záložka Přístup k žádosti). Dále je nutné vyplnit povinná pole Způsob zapojení partnerů do realizace projektu a Stručná charakteristika organizace a zkušenosti v oblasti zaměření projektu.
Realizační tým Tato záložka je zaměřena na informace o realizačním týmu, jak žadatele tak i partnera projektu, který se bude na projektu podílet. Velice důležitá je Forma – pracovní smlouva, DPP, DPČ a Jednotka – hodina, měsíc. Příklady vyplnění a výpočtu jsou uvedeny v nápovědě. Všechna pole jsou povinná.
Popis projektu Tato záložka slouží k podrobnému popisu projektu, charakteristice hlavních cílů, potřebnosti, inovativnosti projektu a definování případných rizik. Všechna pole jsou povinná.
Rozpočet projektu Přípravě rozpočtu je třeba věnovat maximální pozornost. Náklady musí být skutečně vynaloženy ve prospěch projektu. Z veřejných prostředků je možné financovat jenom způsobilé výdaje. Do rozpočtu se načítá i Realizační tým (kap. 01.Osobní náklady). Do rozpočtu lze přidávat řádky. Neplátce DPH uvádí náklady v položce 01 až 09 (včetně podúrovní) rozpočtu včetně DPH, plátce DPH bez DPH. Další pokyny naleznete v Příručce způsobilých výdajů OP LZZ.
Zdroje financování Na této záložce vyplňte povinná pole Příjmy projektu a Soukromé prostředky. Je možné vyplnit i nulovou hodnotu. Zmáčknutím tlačítka Rozpad financí, se všechny podbarvené pole šedivou barvou vyplní automaticky. Podíl finančních prostředků EU a SR je stanoven na 95% : 5%.
Horizontální témata - rovné příležitosti Na této záložce vyplňte všechna povinná pole týkající se problematiky rovných příležitostí. V případě potřeby vám pomůže samostatná publikace Horizontální témata OP LZZ.
Horizontální témata - udržitelný rozvoj Na této záložce vyplňte všechna povinná pole týkající se problematiky udržitelného rozvoje. V případě potřeby vám pomůže samostatná publikace Horizontální témata OP LZZ.
Přílohy projektu Na každé výzvě je uveden seznam povinných příloh, které musí být součástí předložené žádosti. Povinné přílohy pro výzvu č.12 jsou: 1) Doklad o právní subjektivitě žadatel (originál nebo úředně ověřená kopie); 2) Letter of Intent. Maximální velikost jedné přílohy přiložené k žádosti o finanční podporu v aplikaci Benefit7 v elektronické podobě je 3MB. Maximální velikost celé žádosti dohromady je 20MB.
Čestné prohlášení a podpisová tabulka ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ Já, níže podepsaný(á): 1.Uvádím všechny dosavadní čerpané nebo přiznané formy veřejné podpory malého rozsahu (podpora de minimis) a jejich úhrnnou výši v období posledních tří let. 2.Prohlašuji, že na majetek organizace nebyl prohlášen konkurs, nebylo potvrzeno nucené vyrovnání, ani nebyl zamítnut návrh na prohlášení konkursu pro nedostatek majetku, není proti němu veden výkon rozhodnutí, není v úpadku nebo likvidaci dle zákona č Sb., o konkursu a vyrovnání v platném znění. 3.Prohlašuji, že žadatel má zajištěny vlastní prostředky na realizaci projektu (platí pouze v případě finanční spoluúčasti žadatele). 4.Souhlasím s uveřejněním základních údajů této žádosti v monitorovacím systému MSC2007 a na webových stránkách 5.Prohlašuji, že na předložený projekt nečerpám podporu z jiných veřejných zdrojů. 6.Prohlašuji, že informace uvedené v této žádosti jsou pravdivé. Jméno osoby oprávněné jednat jménem žadatele (oprávněná osoba) Místo a datum Podpis žadatele (oprávněná osoba)
Finalizace žádosti Finální uzavření žádosti je posledním krokem žadatele před odesláním žádosti do IS Monit7+. Finalizaci žádosti provedete pomocí tlačítka Finalizace. V zápatí náhledu žádosti a na 1. straně je uveden Unikátní klíč žádosti (10-ti místní kód), který je složen ze dvou částí: 1. klíč žádosti (03mkWP) 2. klíč verze (0001) Pomocí tlačítka Storno finalizace můžete žádost znova otevřít, provést změny a opět finalizovat. Při tomto kroku se zvýší klíč verze o 1.
Tisk a předložení žádosti Žádost musí být podepsaná osobou oprávněnou jednat jménem žadatele. Žádost v listinné podobě musí být předložena v požadovaném počtu vyhotovení (1 originál a 2 kopie). Listy výtisku je třeba pevně spojit (sešít, přelepit a opatřit podpisem a razítkem). Listinná podoba žádosti včetně příloh musí být doručena v zalepené obálce osobně, doporučenou poštou nebo expresní zásilkou vyhlašovateli výzvy (adresa a kontaktní osoba vyhlašovatele je uvedena ve výzvě).
Děkuji za pozornost Ing. Janka Gáplovská Řídící orgán OP LZZ Oddělení řízení a implementace OP LZZ Odbor řízení pomoci z ESF Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Na Poříčním právu Praha 2