Zrakové klamy. Lidský zrak je dokonale vyvinutý smysl. Přesto ho je snadné oklamat. Při pozorování obrázků vznikají tzv. zrakové iluze. Iluze - mylný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_INFORMATIKA_OPTICKÉ KLAMY ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD Kliparty Co se všechno naučíme??? Vkládání klipartů.
Parametry počítačových zdrojů Jaký typ zdroje máme: AT či ATX (AT se dnes již nepoužívá) Výkon zdroje – určuje nám jaký maximální odběr el. proudu nám.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_11 Obrázkové řady, logika Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Téma: Základy grafických technik
aneb Jak oklamat lidský mozek
Nervová soustava vyšších obratlovců
Matematika pro 3. ročník – práce s kalkulačkou
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Obsahy rovinných útvarů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Krácení a rozšiřování poměru

DUM II. / 10. přírodní a lidské výtvory
Souhrnné otázky, Světelné jevy
VY_32_INOVACE_10_1_11.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování na 4. písemnou práci
VNÍMÁNÍ Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice.
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Martina Dostálová
Skládání sil, rovnováha sil
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Co se všechno naučíme??? MS WORD Obrazce Obdélníky Šipky Hvězdy
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
18 Matematické hádanky – násobení a dělení
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Zpracování a využití informací
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA DESETITISÍCE
VÝBOJ V PLYNU ZA SNÍŽENÉHO TLAKU
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
Času máš dost, tak se usaď, pust si zvuk a vyzkoušej si svůj postřeh.
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Tvary a barvy Pexeso.
Rozvoj geometrických představ
Matematika + opakování a upevňování učiva
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
Zobrazování optickými soustavami
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Opakování na 4.písemnou práci
Spočítej černé tečky :)
Transkript prezentace:

Zrakové klamy

Lidský zrak je dokonale vyvinutý smysl. Přesto ho je snadné oklamat. Při pozorování obrázků vznikají tzv. zrakové iluze. Iluze - mylný smyslový vjem vychází zeskutečného podnětu receptory je mylně vykládán Zrakové klamy

Tajemné tečky: Když budete pohledem kroužit po obrázku, začnou se objevovat černé tečky tam, kde ve skutečnosti nejsou.

Ebbinghousova iluze: Jsou středové kruhy stejně velké?

Jsou slabé čáry na obrázku rovnoběžky?

Kitaokovy vlny: Jsou čáry všechny rovné a rovnoběžné, nebo jsou zakřivené?

Whitova iluze: Má pruh uprostřed stejnou barvu po celé délce?

Müller – Lyerova iluze v perspektivě: Která ze dvou červených úseček je delší?

Ponzova iluze: Jsou červené kruhy v jedné přímce?

Lichoběžníková iluze: Která z úseček je delší, červená nebo modrá?

Kamufláž: Co znamenají tyto podivné znaky?

______________________________________ ???? Sčítací iluze: Postupně sčítejte nahlas skupiny čísel nejprve od spodu, potom od vrchu a zkontrolujte výpočet na kalkulačce.

Ponzova iluze: Který obdélník je větší?

Heringův obrazec: Jsou obě černé čáry rovné?

 SECKEL, A. Velká kniha optických iluzí. 1.vyd. Praha: Albatros, 1997 ISBN  cit Použité zdroje: