Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21
Společný úvod – MAP, KAP Představení pracovních skupin a institutu Řídícího výboru MAP ◦ Informace o postavení a pracovní náplni Řídícího výboru a Pracovních skupin ◦ Struktura pracovních skupin ◦ Projednání a schválení Statutu a Jednacího řádu ŘV ◦ Ustanovení členů Řídícího výboru a volba předsedy Výběr priorit a projednání prvních výstupů pracovních skupin Aktuální informace: aktuální dotační možnosti, šablony
Místní akční plány vzdělávání jsou součástí tzv. akce KLIMA, která je soustavou aktivit jdoucích napříč specifickými cíli MŠMT. KLIMA zahrnuje podstatné složky kvality škol – Kultura učení, Leadership, Inkluze, Metodická podpora učitele (Mentoring), Aktivizující formy učení. Cílem výzvy je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že se podpoří spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, tj. společné informování, vzdělávání a plánování aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb. Po zpracování mají prostředky EU (šité na míru) směřovat k prioritám stanoveným v MAP
Městská část Praha 21 realizátor projektu za správní obvod Do projektu jsou zapojeny MČ Běchovice, MČ Klánovice, MČ Koloděje a MČ Újezd nad Lesy Zapojené školy: celkem 13 MŠ: 8 / z toho 2 soukromé ZŠ: 3 ZŠ a MŠ: 2 / z toho 1 soukromá + volnočasové subjekty a spolky
Realizace: 2 roky – Projektový manažer: Lucie Černá Odborný garant: Jana Eibichová Zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let a zahrnuje oblasti: předškolní a základní vzdělávání, zájmové a neformální vzdělávání Má být tvořen partnersky a následně realizován zejména těmito subjekty: základní školy, mateřské školy, obce a zřizovatelé, neziskové organizace, odborníci a rodiče Spolupráci a součinnost poskytují nositelé strategií: KAP Projekt má svou webovou záložku, na které budete v průběhu realizace nacházet všechny podstatné informace.
Možnost čerpat dotace na školy - to bez platného a schváleného Strategického rámce a MAP nepůjde (kromě výstavby MŠ, dětských klubů a lesních školek, bezbariérovosti škol) Tým lidí na 2 roky, kteří zajistí a rozběhnou platformu pro partnerství subjektů Strategii (Analytická část, Strategický rámec MAP) Aktivity spolupráce – vzdělávání ředitelů a leadrů z řad pedagogů ◦ Základní výstupy MAP: Strategický rámec MAP do roku dohoda o prioritách v území ( březen 2017) Akční plán MAP s konkrétními cíli, kroky, termíny, zodpovědnostmi, zdroji
Prioritní povinná: 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita 2. Čtenářská a matematická gramotnost / pregramotnost 3. Konektivita škol a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem Doporučená témata: 4. Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků 5. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání 6. Kariérové poradenství v základních školách Průřezová a volitelná témata: 7. Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků 8. Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka 9. Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků 10. Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků NAVRHUJEME ROZPRACOVAT VŠECHNA – DETAILNĚ JEN PRIORITNÍ
Řídící výbor MAP řídí, schvaluje, rozhoduje, zodpovídá vybraní členové Partnerství Partnerství MAP všechny zainteresované subjekty Memorandum o spolupráci Pracovní skupiny MAP podle tematických oblastí zástupci partnerských subjektů podle profilace
Pracovní skupiny představují výkonnou část projektu - komunikují se subjekty partnerství – sbírají podněty a předkládají návrhy ŘV Vedoucí každé ze skupin je zároveň členem ŘV – sdílení informací Pracovní skupiny řídí Odborný garant MAP 1. Pracovní skupina pro investice – Bc. Markéta Slavíková 2. Pracovní skupina pro předškolní vzdělávání – Mgr. Matěj Žák 3. Pracovní skupina pro základní vzdělávání – PhDr. Petra Bílková 4. Pracovní skupina pro neformální a zájmové vzdělávání – Iva Taške
Povinná platforma MAP – orgán určující podobu Strategického rámce i Akčního plánu jako takového. Orgán, který je představitelem partnerství Postupně schválí klíčové dokumenty Zasedne nejméně jednou za 6 měsíců, resp. dle potřeby a projedná návrhy PS a svá vlastní stanoviska Řídí se Statutem a Jednacím řádem, který schvaluje
Pracovní skupiny zahajují analytickou fázi projektu – zjištění existujících partnerství – analýza priorit v rámci povinných opatření – Agregovaná data MŠMT. Ustavení ŘV – právě dnes Do února/března 2017– Dohoda o prioritách (povinná opatření) „Strategický rámec MAP do roku 2023“ – povinný výstup – vize stavu v roce 2023 a strategie jejího naplnění ŘV navrhne vizi – priority – a v rámci diskuze s PS vznikne Strategický rámec Proběhne doplňkové vzdělávání ředitelů a pedagogů MŠ a ZŠ
Hlasování všech přítomných se zájmem o členství O členech Řídícího výboru / případné doplnění počtu členů Hlasování řídícího výboru Předseda Řídícího výboru: - nominace: Odborný garant MAP, Jana Eibichová Schválení Statutu Řídícího výboru Schválení Jednacího řádu Řídícího výboru
Finální verze MAP s aktualizací Rámce, Akční plán Společné vzdělávání Memorandum o spolupráci Evaluace Příprava navazujícího projektu MAP+