NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_19 TÉMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Future tenses – budoucí časy
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.
EXPRESSING FUTURE vyjadřování budoucnosti Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Going to, be about to, will, present continuous - tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Odpověď na otázku „why“:
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady31Číslo DUM.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Grammar – Future tense Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová.
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_16 TÉMA:
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
GE - Vyšší kvalita výuky
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
GE - Vyšší kvalita výuky
First Conditional – tvar a použití
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
INVITATION Pozvání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_03
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
FUTURE TENSES Vyjádření budoucnosti
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_19 TÉMA: AJ-8.B – Will x Going to ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Tento materiál slouží k procvičení budoucího času prostého (s will) a blízkého budoucího času (s going to). Po ověření materiálu jsem přidala další cvičení k zopakování jen vět s going to. Do závěru jsem přidala další tabulku s oběma časy a rozdílným použitím.

s will nebo going to Budoucí čas prostý ( will/ shall) 1. Budoucí děj, který jsme se rozhodli vykonat v okamžiku promluvy (momentální rozhodnutí), jako bezprostřední reakci na určitý podnět. (I can’t make it. ~ I’ll help you then.) 2. Předpověď založenou na úsudku, zkušenostech, odhadu, nikoliv však (na rozdíl od be going to) na konkrétních okolnostech patrných v tuto chvíli. (I hope I‘ll be famous – předpokládám, že se to může stát) 3. Sliby, hrozby a jiné reakce na vzniklou situaci. (I’ll never do it again.)

STRUKTURA BUDOUCÍHO PROSTÉHO ČASU Výraz ”SHALL” používá britská angličtina pro 1. osobu jednotného a množného čísla. Americká angličtina používá pro všechny osoby výraz WILL. Slova WILL, SHALL tady nemají samy o sobě význam, jsou to pomocná slovesa – jsou pouze znakem budoucího času.

Vyjadřuje: 1. Záměr, odhodlání, plán – tedy takovou budoucnost, která je závislá od vůle, úmyslu podmětu. V češtině bychom použili budoucí čas s výrazy „chci, hodlám, zamýšlím, mám v plánu, chystám se něco udělat”. Popisovaný děj má tedy nastat v blízké budoucnosti a je závislý na vůli podmětu. (Příští týden mám narozeniny. Uspořádám večírek.I‘m going to have a party.) 2. Předpověď - na základě daných okolností (např. z toho, co vidíme před sebou) nebo znalostí (dané věci, osoby, situace apod.). (Bude pršet. – vidíme zamračenou oblohu It‘s going to rain.)

STRUKTURA BLÍZKÉHO BUDOUCÍHO ČASU PodmětPřítomný čas TO BE GOING TO INFINITIV bez to - We are going to watch TV this evening. - Are we going to watch TV this evening? Yes, we are. No, we aren‘t. - We aren‘t going to watch TV this evening. - Look. The sky is grey. It’s going to rain.

Put the verbs into the correct form. Use going to. It (rain). It is going to rain 1.They (eat) carrots. 2.I (wear) blue shoes tonight. 3.We (not / help) you. 4.Jack (not / walk) home. 5.(cook / you) dinner? 6.Sue (offer / not) her biscuits. 7.(leave / they) the house? 8.(take part / she) in the contest? 9.I (not / spend) my holiday in Spain this year.

Řešení 1.They are going to eat carrots. 2.I ´m going to wear blue shoes tonight. 3.We aren´t going to help you. 4.Jack isn´t going to walk home. 5.Are you going to cook dinner? 6.Sue isn´t going to offer her biscuits. 7.Are they going to leave the house? 8.Is she going to take a part in the contest? 9.I ´m not going to spend my holiday in Spain this year.

Vyber odpověď, která je vhodnější 1)Can I borrow your bike? A) I'll be back by 10 o'clock, I promise. B) I'm going to be back by 10 o'clock, I promise. 2) Can I help you, sir? A) Yes, I'll have a coffee and a tuna sandwich. B)Yes, I'm going to have a coffee and a tuna sandwich. 3) Do you know about Claire? A) She'll have a baby! B)She's going to have a baby! 4) "I'm really tired.“ A) “I'll take you home if you want.” B) “I'm going to take you home if you want."

ŘEŠEN Í 1) Can I borrow your bike? A) I'll be back by 10 o'clock, I promise. Slib 2) Can I help you, sir? A) Yes, I'll have a coffee and a tuna sandwich. Objednávka v restauraci 3) Do you know about Claire? B) She's going to have a baby! Stane se to v budoucnosti a máme proto „důkazy“. 4) "I'm really tired.“ A) “I'll take you home if you want.” Okamžitá reakce a nabídka pomoci

Test Doplň will nebo going to + slovesa v závorkách 5) He's got a new job in Boston, so he…………………………(move) there. 6) What are you doing tomorrow? -- I don't know. I think I………………… (visit)my parents. 7) Ugh, that food was terrible! I think I…………………………….(be) sick! 8) ………………. (you/buy)new strings for my guitar when you are in town? Thanks. 9) Don't go out now. There…………………..(be) a thunderstorm. I've just heard it on the radio. 10) I don't think that people………………………….. (live) on Mars.

Řešení 5) He's got a new job in Boston, so he is going to move there. Je to předpověď založená na informaci o nové práci 6) What are you doing tomorrow? -- I don't know. I think I´ll visit my parents. Nejsem si jistý, nemám prozatím plán 7) Ugh, that food was terrible! I think I ´m going to be sick! Předpověď se zjevnými důkazy (příznaky) 8) Will you buy new strings for my guitar when you are in town? Thanks. Prosba, žádost 9) Don't go out now. There is going to be a thunderstorm. I've just heard it on the radio. Jistá budoucnost založená na předpovědi počasí v radiu 10) I don't think that people will live on Mars. Pouze spekulace, můj názor bez důkazů

Pracovní list Vyber odpověď, která je vhodnější 1)Can I borrow your bike? A) I'll be back by 10 o'clock, I promise. B) I'm going to be back by 10 o'clock, I promise. 2) Can I help you, sir? A) Yes, I'll have a coffee and a tuna sandwich. B)Yes, I'm going to have a coffee and a tuna sandwich. 3) Do you know about Claire? A) She'll have a baby! B)She's going to have a baby! 4) "I'm really tired.“ A) I'll take you home if you want.” B) “I'm going to take you home if you want." Doplň will nebo going to + slovesa v závorkách 5) He's got a new job in Boston, so he…………………………(move) there. 6) What are you doing tomorrow? -- I don't know. I think I………………… (visit)my parents. 7) Ugh, that food was terrible! I think I…………………………….(be) sick! 8) ………………. (you/buy)new strings for my guitar when you are in town? Thanks. 9) Don't go out now. There…………………..(be) a thunderstorm. I've just heard it on the radio. 10) I don't think that people………………………….. (live) on Mars.

Porovnej! Going to 1. Záměr, odhodlání, plán – závislý od vůle, úmyslu podmětu. V češtině s výrazy „chci, hodlám, zamýšlím, mám v plánu, chystám se něco udělat”.Děj má nastat v blízké budoucnosti (Příští týden mám narozeniny. Uspořádám večírek.I‘m going to have a party.) 2. Předpověď - na základě daných okolností (např. z toho, co vidíme před sebou) nebo znalostí (dané věci, osoby, situace apod.). (Bude pršet. – vidíme zamračenou oblohu It‘s going to rain.) Máme důkaz. will 1. Budoucí děj (momentální rozhodnutí) bezprostřední reakci na určitý podnět. (I can’t make it. ~ I’ll help you then.) 2. Předpověď založenou na úsudku, zkušenostech, odhadu (I hope I‘ll be famous – předpokládám, že se to může stát) 3. Sliby, hrozby a jiné reakce na vzniklou situaci. (I’ll never do it again.)

Citace Text: vlastní autorské dílo