Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

Koloběhy látek Cyklus vody.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
VY_32_INOVACE_18 - TUKY A BÍLKOVINY
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jan Urbánek Septima A EUTROFIZACE VOD
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
15. skupina.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Fosfor. Poloha v periodické tabulce V.A skupina (skupina dusíku)
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
Vzorce pro opakování.
Dusík, N.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Dusík a fosfor.
Ohrožování základních složek biosféry
Krajina a životní prostředí
Dusík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 7
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie – Průmyslová hnojiva Autor VM Gabriela Nápravníková.
DUSÍK 78% ve vzduchu Dusičnany, bílkoviny…
Zopakuj si vzorce a názvy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např.
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
Kyslík.
VY_52_INOVACE_ZB03_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Co žáci vědí o koloběhu látek
Eutrofizace vod Ing. Lenka Holišová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
RISKUJ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Významné soli kyslíkatých kyselin
Hnojiva, pesticidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 CHEMIE 9. ročník
K čemu jsou soli užitečné – hnojiva, keramika, pesticidy, prací prostředky Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Jitka Moosová.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Průmyslová hnojiva Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ověřování základních znalostí z chemie
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Využití solí Chemie 9. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Šablona 32.  Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo  Autor: Mgr. Lenka Kajabová  Předmět: Chemie  Očekávaný výstup: propojení teoretické.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Dusík.
Zásady.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SLOUČENINY.
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Alkalické kovy.
Transkript prezentace:

Průmyslová hnojiva

s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy prvky nezbytné pro správný růst a vývoj rostlin –o tyto prvky je zemědělsky využívaná půda rychle ochuzována –jsou to především dusík, draslík a fosfor

Průmyslová hnojiva Dusík –je nezbytný pro tvorbu bílkovin a tím i růst rostlin –dodává se především ve formě dusičnanů (ledků) NaNO 3, KNO 3, NH 4 NO 3 –jiné močovina (N 2 H 4 O), amoniak, (NH 4 ) 2 SO 4

Průmyslová hnojiva Fosfor –podporuje tvorbu květů a plodů –ve formě fosforečnanů superfosfát –vzniká působením kyseliny sírové na fosforečnan vápenatý –Ca 3 (PO 4 ) 2 + 2H 2 SO 4 → Ca(H 2 PO 4 ) 2 + 2CaSO 4

Průmyslová hnojiva Draslík –podporuje odolnost rostlin a tvorbu cukrů –ve formě draselných solí K 2 SO 4, KCl, KNO 3 velmi často se používají kombinovaná hnojiva, která dodávají více významných prvků najednou – NPK hnojiva,...

Průmyslová hnojiva

forma hnojiv –pevné (práškové, granulované) –kapalné (roztoky) před použitím průmyslových hnojiv je třeba nejprve provést rozbor půdy, aby byly dodávány pouze prvky, kterých je v půdě nedostatek

Průmyslová hnojiva výhody –dají se snadno dávkovat –lze dodávat pouze složky, které v půdě chybí nevýhody –dlouhodobé používání vede ke snížení kvality půdy struktura půdy, její kyselost,... –nevyužitá hnojiva pronikají do povrchových a podzemních vod

Průmyslová hnojiva eutrofizace –obohacování vody o živiny, zejména obsahující dusík a fosfor –přirozená –nepřirozená přehnojování půdy, použití nevhodné formy hnojiva –způsobuje přemnožení planktonu, po jeho odumření nedostatek kyslíku a hynutí vodních organismů