Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Poměr.
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
17.
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Písmeno G Autor: Mgr. Irena Sofínová VY_32_INOVACE_01_Český jazyk Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
VY_32_INOVACE_29_Reproduktory
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
VY_32_INOVACE_22_Sociální_sítě
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Trávící soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_48_NP České Švýcarsko
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_48_Jan Neruda
Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Jan Duchek
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_45_Jaroslav Seifert
Autor: Mgr. Iveta Váňová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_26_U lidských obydlí
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_54_Moravský kras
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
Skloňování podstatných jmen
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Krácení zlomků.
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Kytovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
Shodnost věty o shodnosti trojúhelníků
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Skloňování podstatných jmen
Násobení a dělení desetinným číslem
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Rozšiřování a zkracování postupného poměru

Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

Postupným poměrem porovnáváme tři a více údajů (výhry, hmotnosti, délky…) čteme á ku bé ku cé a : b : c první člen poměru druhý člen poměru třetí člen poměru Př. 8 : 2 : 3 čti jako osm ku dvěma ku třem

Rozšiřování a krácení postupného poměru Postupný poměr 1 : 3 : 2 rozšiř číslem 5. 5 : 15 : 10 Postupný poměr rozšíříme, když každý jeho člen vynásobíme stejným kladným číslem. Postupný poměr 10 : 40 : 60 zkrať číslem : 4 : 6 Postupný poměr zkrátíme, když každý jeho člen vydělíme stejným kladným číslem.

Postupný poměr 2 : 6 : 5 rozšiř: : 12 : 10 6 : 18 : : 30 : : 42 : : 54 : : 72 : : 150 : 125

Postupný poměr 4 : 7 : 3 rozšiř: : 14 : 6 12 : 21 : 9 20 : 35 : : 49 : : 63 : : 84 : : 140 : 60

Postupný poměr 20 : 10 : 100 zkrať: : 5 : 50 4 : 2 : 20 2 : 1 : 10 Postupný poměr 24 : 126 : 258 zkrať: : 63 : : 21 : 43 2,4 : 12,6 : 25,8

Postupný poměr 5 : 9 : 3 : 4 rozšiř: : 18 : 6 : 8 15 : 27 : 9 : : 135 : 45 : : 3 : 25 : : 6 : 50 : 126 Postupný poměr 20 : 12 : 100 : 252 zkrať:

1. Postupný poměr 2 : 4 : 5 rozšiř: Uprav postupné poměry na základní tvar: 4 : 16 : 8 : : 150 : 75 : : 70 : 42 : Uprav postupné poměry na základní tvar: 0,4 : 0,02 : 0,1 4. Postupný poměr 24 : 126 : 258 zkrať: Pan Douda chce mezi své vnuky rozdělit Kč. Částku jim rozdělí v poměru podle jejich věku. Dvěma vnukům je 15 let, zbývajícím 12 let a 6 let. Kolik korun dostane každý z chlapců?

Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika na Základní škole Mladá Boleslav, 17. listopadu 1325, příspěvková organizace pro sedmý ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění učiva „Rozšiřování a krácení postupného poměru“. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován v II. pololetí školního roku 2012/2013.