Pro 2. st. ZŠ, SŠ Jitka Králíková. Sem-tam – 3 min  Přemístění z jedné strany tělocvičny na druhou s různými obměnami: ◦ Skoky po 2 nohách, po 1 noze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační schopnosti v atletice
Advertisements

Hasič III. Stupně 2007 Ing. Milan TLAMKA
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sestava Akademie 2011 Hudba: Maksim Mrvica – Victory + Cubana Cubana © Věrka (
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základy Posilování popis
Doplňkové aktivita s úpolovým charakterem
“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Číslo kola výzvy: 02 Číslo a název globálního grantu: CZ.1.07/ Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Plzeňském kraji II Vyhlašovatel.
Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením a s pohybovým Základní škola Komenského 1326 je škola pro žáky mentálním postižením.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012
Basketbal Sportovní gymnázium Pardubice.
Co je to pohyb ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám definici pohybu a klidu. Zjistím, že pohyb je relativní. Pochopím význam pojmu vztažná.
Digitalizace výuky Příjemce
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy číslovek, žáci si.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
OLYMPIJSKÝ VÍCEBOJ ZŠ ZBRASLAVICE.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
KONDICE rychlost síla obratnost vytrvalost.
Gymnastika.
BOZP – Práce s počítačem
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
ročník.
Propozice volné střelecké soutěže
Reforma školství v ČR.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Aktivizační hodina TV: horolezectví
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_11.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry pro předškolní děti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry na rozvoj rychlosti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_07_Vědomostní soutěž TÉMA.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_05_Rozvoj koordinace TÉMA.
Protahovací cvičení pro oblast krku Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_67_protahovací cvičení – krční páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro.
Posilovací cvičení - záda Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_77_posilovací cvičení – záda Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro 8. ročník, ZŠ speciální.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Posilovací cvičení - dolní končetiny
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Aktivizační hodina TV Stanislav Haňka.
Název projektu: Moderní škola
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Posilovací cvičení - břicho a hýždě
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Měření rychlosti zvuku
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Reforma školství v ČR.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
ročník.
Testy koordinačních schopností
Posilovací cvičení - horní končetiny
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha pro žáky na vozíku
Záměr dle cvičené oblasti:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Transkript prezentace:

pro 2. st. ZŠ, SŠ Jitka Králíková

Sem-tam – 3 min  Přemístění z jedné strany tělocvičny na druhou s různými obměnami: ◦ Skoky po 2 nohách, po 1 noze ◦ Běh popředu, pozadu…  Dále žáci navrhnou sami další obměny, které si následně vyzkouší ◦ Např. po 4 na kraba, přemetem stranou, ve dvojici trakařem…  Prostor: celá tělocvična  Aktivizační prvek: vymýšlení obměn  Rozvíjí: rychlost, vytrvalost, představivost, aktivní myšlení

Cirkus – 3 min  Přemísťování ve dvojici z jedné strany tělocvičny na druhou po dobu 3 min  1. udělá stoj rozkročný s předklonem (tzv.kozu), 2. jej podleze nebo přeskočí, udělá kozu a přeskakuje/podlézá 1. z dvojice  Žádné přemístění se nesmí opakovat ◦ Např. 1 délku budou jenom přeskakovat ◦ 1x přeskočit, 1x podlézt…  Prostor: celá tělocvična  Aktivizační prvek: určení způsobu přemístění  Rozvíjí: obratnost, koordinace, aktivní myšlení

 Žáci utvoří kruh  Po 1 řeknou a předvedou cvik  Cviky následují postupně od hlavy k nohám  Žádný cvik se nesmí opakovat  Konec: vyčerpáním nápadu žáků/ uplynutím stanovené doby  Prostor: polovina tělocvičny  Aktivizační prvek: vymýšlení cviků  Rozvíjí/cíl: aktivní myšlení/ uvolnění, protažení popř. posílení svalů

Na slepého – 4 min  Nejprve žáci zavřou oči a budou se opatrně pohybovat po tělocvičně  Poté se na polovině tělocvičny se rozestaví kelímky  Ve dvojici, vždy jeden zavázané oči a druhý ho naviguje v chůzi mezi kelímky  Cílem je neshodit žádný kelímek  Prostor: polovina tělocvičny  Pomůcky: šátky, plastové kelímky  Aktivizační prvek: vžít se do situace nevidomých, diskuse  Na konci hry diskuse: Jaké to bylo? Proč si myslíte, že slepí potřebují někoho k sobě, aby jim pomáhal?...

Gotický uzel – 5 min  Žáci si představí, že byli zajati piráti a jediný způsob jak utéct, je rozvázat uzel  Žáci si stoupnou do kruhu, natáhnou ruce před sebe a zavřou oči  Na učitelův pokyn každý chytne někoho za ruku  Poté otevřou oči a snaží se rozplést „uzel“ v kruh  Nejdříve v menších skupinách, poté všichni najednou  Na konci diskuse: Jak se spolupracovalo ve skupině? Kdo byl hlavní velitel?  Prostor: celá tělocvična  Aktivizační prvek: vžití se do situace zajatců, diskuse  Rozvíjí: aktivní myšlení, představivost, spolupráci, komunikaci

Ruce, nohy – 5 min  Žáci si stoupnou na kraj tělocvičny, představí si, že stojí na okraji řeky a potřebují se všichni přepravit na druhý břeh  Rozdělí se do týmu, min. po 3  Zadáváme jim počty nohou a rukou, které musejí při přepravě využít  Přepravený tým získává bod, poražení 5 dřepů  Prostor: celá tělocvična  Aktivizační prvek : vžití se na okraj řeky, vymyšlení řešení přepravy  Rozvíjí: aktivní myšlení, představivost, spolupráci, komunikaci, koordinaci

Opičí dráha – 10 min  Cvičenci si stoupnou do zástupu, z něj v intervalu vybíhají na dráhu  Opičí dráhu tvoří: ◦ Žíněnky u sebe, žebřiny ◦ Lavičky, kužele ve slalomu ◦ Míče na zemi, činky, kruhy…  Proběhnutí v každém kole dráhy tak, aby žák žádnou činnost neopakoval ◦ Např. v 1. kole kotoul vpřed, v 2. kole kotoul vzad  Prostor: celá tělocvična  Aktivizační prvek : vymýšlení variant cvičení  Rozvíjí: aktivní myšlení, představivost, koordinaci, obratnost

Diskusní metoda  Žáci si sednou s učitelem na zem do kruhu  Každý řekne, jaká činnost se mu v dnešní hodině: ◦ líbila nejvíce a proč ◦ líbila nejméně a proč  Prostor: čtvrtina tělocvičny  Aktivizační prvek: diskuse  Rozvíjí: komunikaci