Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Stromy.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
Hrátky s abecedou Á, bé, cé, čé, voda teče,
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Co si pamatuji z prvouky?
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Prohlédni obrázky, pročti text, poznej název stromů.
STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Ovocné stromy Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
Společenstva lesů - stromy
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Ovoce, ovocné stromy, keře VY_32_INOVACE_16
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na procházce v lese.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:

Kmen je pokryt kůrou Dřevorubci kácí vybrané stromy a klády odvážejí z lesa. Dřevo se dále zpracovává a vyrábí se z něj např. nábytek. V lesní školce se pěstují nové sazenice stromů pro obnovu lesa.

V lese můžeme najít lesní plody a houby. borůvky lesní jahody maliny ostružiny

Stromy můžeme rozdělit do dvou skupin: příklady smrk borovice jedle modřín – na zimu opadává lípa jírovec buk dub javor bříza jabloň hrušeň třešeň broskvoň švestka meruňka Jehličnaté stromy mají místo listů jehlice, které na zimu neopadávají.

Modřín Smrk Jedle Borovice

Lípa Bříza Dub Buk žalud bukvice plody

Javor JírovecJeřáb kaštan jeřabina plody

jabloň hrušeň třešeňmeruňka jablko hruška třešně meruňka plody

broskvoň slivoň švestkaslivoň bluma broskev švestka bluma plody

zlatý déšť šeřík jíva šípkový keř

1.Jmenuj části stromu. 2.Jmenuj 5 ovocných stromů. 3.Čím je pokryt kmen stromu? 4.Jaký je rozdíl mezi stromy jehličnatými a listnatými? 5. Jmenuj 4 druhy jehličnatých stromů. Který z nich na zimu opadává? Je některý v okolí školy? Koruna, kmen, kořeny. Kmen je pokryt kůrou. Např. třešeň, jabloň, hrušeň, švestka, broskvoň. Listnaté stromy mají listy, které na podzim opadávají, jehličnaté stromy mají jehlice, které neopadávají. Borovice, jedle, smrk a modřín, který opadává.

6. Vyhledej na obrázku větvičku a) lípy, b) břízy, c) dubu, d) buku, e) javoru, f) jírovce, g) jeřábu. a) f) b) c) e) d) g)

7. Ukaž na obrázku plody a řekni, kterému stromu patří: žalud, kaštan, bukvice, jeřabina. jeřabina kaštan žalud bukvice jeřáb jírovec dub buk

8. Jmenuj některé keře. Je některý v okolí školy? 9. Které lesní plody sbíráme? 10. Nakresli kládu, pařez. Co je paseka? 11. Co dělá dřevorubec? 12. Co je lesní školka? Jíva, zlatý déšť, šípkový keř, šeřík. Lesní jahody, maliny, ostružiny, borůvky. Dřevorubec kácí stromy, klády se odvážejí z lesa k dalšímu zpracování. V lesní školce se pěstují nové sazenice stromů pro obnovu lesa.