Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů In-line bruslení
In- line bruslení: První historické zmínky o dřevěném prkénku s dřevěnými kolečky připevněnými k botám se datují již od roku 1700 v Holandsku, další zmínky jsou postupně z Belgie, od roku 1735 až 1818 z Berlína. První patent na brusle popisované jako boty s dřevěnou „ podrážkou “ a se dvěma až čtyřmi kolečky z mědi, dřeva nebo slonoviny, stejných rozměrů byl zaznamenán v roce 1819 M. Petitbledem v Paříži. Další si nechal na úřadě zaevidovat velkoobchodník s ovocem Robert John Tyers v Londýně. Jeho model bruslí byl popisován jako kolečka různých rozměrů, prostřední dvě měla největší průměr a v daný moment se netočila nikdy více než dvě kolečka zároveň. Následně se pokusil v obchodním domě Haymarket v Londýně uspořádat exibiční vystoupení, ale úspěch který očekával se bohužel nedostavil i přesto, že jeho “brusle” se používaly pro balet v Boreaux.
Postupně brusle prošly různými vývojovými stádii a úpravami a za dnešní předchůdce se dají počítat až ty z roku 1979, které začal používat hokejista Scott Olsen pro trénink hokeje v létě.
Typy bruslení, bruslí: fitness bruslení – pro kondiční či rekreační jízdu rychlobruslení – pro bruslaře, kteří mají závodní ambice off-road bruslení – pro jízdu v terénu, například po lesních cestách, loukách nebo sjezdovkách freestyle bruslení – pro freestyle slalom (slalom s triky), tanec na bruslích agresivní bruslení – pro skoky přes překážky, skluzy po zábradlí, jízdu na u-rampě apod. inline hokej krasobruslení
Bota: Většina fitness bruslí je označována jako softskates (softboots) a má tedy měkkou botu, která se zavazuje tkaničkami. V oblasti kotníku má většinou jednu přezku. Často je také pro dotažení boty používán pásek se suchým zipem. Někdy je tkanička nahrazena silonovou strunou s nějakým uživatelsky příjemným a rychlým utahováním.
Rámy z plastů dobře tlumí otřesy, ale jsou relativně měkké a těžší bruslař je může svou hmostností deformovat. Nejsou také tak odolné proti poničení jako rámy z následujících materiálů. Rámy z hliníkových slitin jsou velmi pevné a proto lépe přenáší energii bruslaře do odrazů. Otřesy ale tlumí malinko hůře. Kompozitové rámy jsou také pevné a navíc mají nízkou hmotnost. Mají však trošku vyšší cenu. Mnoho výrobců umisťuje na rám informaci o maximální velikosti koleček, které se dají v rámu použít. Doporučujeme, aby tato velikost byla pro fitness brusle minimálně 80 mm. Pokud se těšíte na svižnou jízdu, doporučujeme rám pro kolečka o velikosti 90 mm. Rám:
Kolečka: Běžné inline brusle mají na každé brusli čtyři kolečka v řadě za sebou (tedy in-line). Brusle pro rychlobruslení měly ještě nedávno většinou pět koleček. Se zvětšujícími se závodními kolečky se však přešlo na 4 kolečka (od průměru 90 mm). U koleček jsou důležité dva základní parametry: velikost a tvrdost.
Brzda: Pro rekreační jízdu doporučujeme, aby byly brusle vybaveny patní brzdou, a aby se ji bruslař naučil dobře a efektivně používat. Většina fitness modelů brzdu má. Protože je brzdění patou nejefektivnější a nejlevnější metoda jak zastavit, nedoporučujeme demontáž brzdy.
Ochranné pomůcky: Bezpodmínečně nutné je nosit přilbu (klidně i cyklistickou). Zranění hlavy na inline bruslích jsou poměrně častá. Dle lékařských průzkumů dochází ke smrtelnému zranění hlavy už při rychlosti 11 km/h! Dále vřele doporučujeme kompletní sadu chráničů na kolena, lokty a zápěstí s dlaněmi. Kolena a dlaně jsou to první, na co dopadnete při pádu vpřed. Na lokty zase padáte při pádu vzad.
Zdroje: