KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Společenská odpovědnost ve školství
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Setkání zaměstnanců FHS
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
jak budovat kulturu školy společně
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Autoevaluace z pohledu
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpora kvality vzdělávání a práce školy ze strany zřizovatelů
Transkript prezentace:

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.

RYSY VZDĚLÁVACÍ SLUŽBY:RYSY VZDĚLÁVACÍ SLUŽBY: Nehmatatelnost Neostrost Nedělitelnost Proměnlivost Pomíjivost

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEBKVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB Posouzení kvality práce školy – velmi obtížná záležitost Kvalita vyjadřuje skutečnost, že některé věci jsou lepší než jiné

KDO SE KVALITOU ZABÝVÁ?KDO SE KVALITOU ZABÝVÁ? Jednotlivé subjekty vzdělávací soustavy: školy, zřizovatelé, inspekce Veřejnost

PROČ SE KVALITOU ZABÝVAJÍ?PROČ SE KVALITOU ZABÝVAJÍ? - Otázka přerozdělování omezených finančních prostředků a efektivita jejich vynaložení - Opodstatněnost přidělení akreditace vzdělávacímu programu - Růst konkurence – přesvědčit zákazníka o vyšší kvalitě - Multikulturní vlivy – mezinárodní mobility studentů, učitelů, rodin

VNÍMÁNÍ KVALITYVNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá vedení školy? - kvality vzdělávacích programů - vybavení školy - personálního zajištění výuky - dalšího vzdělávání učitelů - kontroly - výstupů

VNÍMÁNÍ KVALITYVNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá zákazník? (žáci, studenti, rodiče, potenciální zaměstnavatelé, veřejnost – odborná, laická) Kvalita = vnímání kvality - očekávání Kde Kdo Jak

JAK POSÍLIT POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ ZÁKAZNÍKA:JAK POSÍLIT POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ ZÁKAZNÍKA: - vyšší informovaností – po celou dobu studia - péčí o stálost úrovně vzdělávání na škole - přidanou hodnotou – přednášky odborníků, exkurze, stáže, sportovní, kulturní, společenské aktivity - kvalitou vnitřního prostředí školy – estetika, zajištění studijních služeb – knihovna (kopírka, odborná literatura i beletrie, anotační služby)

VNÍMÁNÍ KVALITY Marketingový pohled na kvalitu vzdělávacích služeb musí zahrnovat vždy zejména pohled a vnímání kvality žákem, studentem Postoje žáků a studentů se velmi liší od potřeb a postojů veřejnosti (! neúspěšní žáci a studenti)

Růst kvality školy – dlouhodobý proces zdroje kvality ve vzdělávání: profesionální učitelský sbor vysoké morální hodnoty vynikající výsledky žáků specializace podpora rodičů využívání moderních technologií silné a cílevědomé vedení vyvážené kurikulum dobré klima školy velmi dobře udržované budovy

KDO VYTVÁŘÍ KVALITU? Lidé Kdy? - když mají vhodné pracovní prostředí - když mají podporu a uznání jejich úspěchů a výsledků

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB Jak pečovat o kvalitu? Naslouchat svým zákazníkům Odpovídat na jejich potřeby a požadavky

HODNOCENÍ KVALITY Tradiční metody hodnocení dle úrovně výstupů školy – závěrečné zkoušky – neobjektivní a nepostihují komplexní práci školy, proto byly vytvořeny nové procedury a mechanismy (evaluace kvality škol)

Oblasti kvality školy (NUOV) 1. Podmínky ke vzdělávání 2. Obsah a průběh vzdělávání 3. Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání 4. Výsledky vzdělávání žáků 5. Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků 6. Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

ZDROJE SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: EKKA, ISBN

DĚKUJI ZA POZORNOST KRÁSNÉ JARO!