Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ZLOBÍ DĚTI VÍC? DĚTI ZLOBÍ JINAK!
EFT – na emoce zaměřená terapie
Učební program - mladiství v rámci projektu Motivační a učební programy (MUP) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dva teoretické zdroje psychoterapie Psychologie osobnosti a mezilidských vztahů Psychologie mezilidského komunikačního působení Které osobnostní a vztahové.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Metody sociální pedagogiky
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Jak se stát dobrým právníkem?
Sociální práce s rodinou 3
Úvod „Všechno, co tě v životě potkává, potkává tě tak, že to buď můžeš snášet, nebo nemůžeš snášet. Jestliže se ti tedy přihodí něco, co snášet můžeš nereptej,
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Domácí násilí v praktické rovině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Cílová skupina Děti, dospívající a mladí dospělý, kteří se připravují na svůj odchod do samostatného života. Mladí lidé, kteří již opustili náhradní péči.
Humanistické a existenciální teorie v SP
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Sebeuvědomění a sebekontrola
Zpracovala: Simona Hyková
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Charitní dům- azylové ubytování pro matky s dětmi a ženy v tísni
Logoterapie užitá jako psychoterapie „Logoterapie a existenciální analýza“ V. E. Frankla  uplatňuje existenciální motivaci člověka – „VŮLI KE SMYSLU“,
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Základy sociální psychologie
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Aktivity centra v rámci práce s násilnou osobou Centrum J.J. Pestalozziho, o.p.s. Štěpánkova 108, Chrudim Mgr. Lucia Pechtorová.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Informační, poradenské a sociální centrum.
Pohled rodinného terapeuta na poruchy příjmu potravy říjen 2012 PhDr. Blanka Pöslová Ambulance klinické psychologie, rodinná terapie PARDUBICE
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Pomoc pachatelům domácího násilí Mgr. Alexandra Lammelová SOS centrum Diakonie ČCE.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Partnerské násilí Osobnost agresora.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Právní rámec terapie pachatelů domácího násilí
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
psychologie osobnosti - motivace
Konflikt, koření života
Úvod do psychologie
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Základní směry v psychologii
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Transkript prezentace:

Program terapie partnerských agresorů

Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?

Tři brzdy  Sebeúcta  Vztahové emoce – empatie, soucit, láska  Vnější omezení – strach

Co usnadňuje neagresivní jednání?  Vědomé rozhodování na rozdíl od impulsivního  Odpovědnost a ujasněné preference  Sociální dovednosti

Metodická východiska programu  Logoterapie  Behaviorální terapie – režimové prvky  Nácvik asertivity

Témata programu  Seznámení  Spolupráce  Opora  Preference, lásky, hodnoty  Vztah k sobě samému  Hranice, asertivita  Sebeodstup, svoboda a odpovědnost, seberealizace  Alkohol a drogy  Život v páru  Řešení problémových situací

Struktura sezení  Téma  Klíčová slova  Základní otázky  Cvičení a alternativy  Závěrečné cvičení a úkoly

Výcvik terapeutů  Sebezkušenostní práce s tématy programu  Základní právní problémy práce s agresorem  Teorie: psychologie násilí, domácí násilí,osobnost agresora, diagnostika agresora, komunikace, strategie řešení konfliktů