Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce. STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Praha.
Podstatná jména rodu mužského
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
CESTUJEME PO ZÁPADNÍCH ČECHÁCH Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Procvičování a úkoly Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
SPRING AND EASTER ACTIVITIES Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO jména vlastní a obecná Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSeznámení s největšími vynálezy lidstva, využití videa z internetu, náměty pro skupinovou činnost a prezentace vynálezů. AutorMgr. Ivana Tesařová.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
JAK VZNIKAJÍ NÁZVY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceNáměty činností pro připomenutí květnových tradic. Využití filmů a literatury. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný výstupObjasní.
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
VÍTEJTE V MLADOŇOVICÍCH! Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
NAŠE KNIHA REKORDŮ /NEJ- z našeho kraje, státu, Evropy/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
KŘÍŽEM KRÁŽEM NAŠÍM SVĚTADÍLEM Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
STAVBA SLOVA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Po našich hradech a zámcích Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CALENDAR 1/winter, spring, summer/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Vyjmenovaná slova po s trochu jinak Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSoubor činností k připomenutí významu 28. března, pracovní listy, medailonky, shrnující otázky. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný.
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Opakování vyjmenovaných slov po p Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Za Jakubem Krčínem Autor: Ivana Tesařová
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
SLOVESO JE ZÁKLAD VĚTY Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vyjmenovaná slova po v a slova s předponou vy-, vý- Autor: Mgr
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Poznej svůj region Autor: Mgr. Ivana Tesařová
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Autor: Ivana Tesařová Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
Výprava za kronikou Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_12_SOUVĚTÍ
ANOTACE NÁZEV: PRAHA AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN):
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Pracovní listy obsahující činnosti k procvičení skladby /souvětí a věta jednoduchá/. Součástí je práce s textem, doplňování interpunkce, práce s větnými vzorci a komunikační činnosti. Prolíná se s vlastivědou. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětČeský jazyk Očekávaný výstup Reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta. Odlišuje větu jednoduchou a souvětí, užívá vhodných spojovacích výrazů, zvládá základní příklady syntaktického pravopisu. Druh učebního materiáluPracovní listy. Miniprojekt. Cílová skupinaŽáci 4. ročníku Metodický postupJe součástí pracovních listů Datum

PRAHA – HLAVNÍ MĚSTO ČESKÉ REPUBLIKY Praha je hlavní město České republiky Má výhodnou polohu ve středu Čech Rozkládá se na obou březích Řeky Vltavy a na přilehlých svazích návrších a terasách O nejstarším osídlení pražské kotliny se dovídáme z archeologických vykopávek, které dokládají že tato kotlina je soustavně osídlena již 5 tisíc let Před více než 1000 lety bylo přemyslovskými knížaty vybudováno nové sídlo – Pražský hrad a později byl vystavěn Vyšehrad Na břehu Vltavy se usazovali řemeslníci a obchodníci a vznikaly tak tržní osady Úkoly: 1/ Doplň do textu interpunkci. Své počínání zdůvodni. Jaký je rozdíl mezi větou jednoduchou a souvětím ?

MAGICKÁ SPOJKA a Zakroužkuj v textu spojovací výrazy. Rozlišuj, kdy spojka a spojuje věty a kdy jenom slova. Pak podtrhej věty jednoduché a souvětím přiřaď následující vzorce. V1,které V2,že V3. V1 a V2. Tvořte další souvětí..o našem hlavním městě s využitím následujících vzorců. Možnost práce ve skupině. V1, ale V2 ………………………………………………………………………………………………………. Když V1, V2 ……………………………………………………………………………………………………. V1, protože V2 … V1, V2 a V3 …………………………………………………………………………………………………… Přestože V1, V2 ………………………………………………………………………………………………. BONUS: V1,že V2 a V3, jestliže V4. ………………………………………………………………………………………………………………………….

HRA NA TELEVIZNÍHO REDAKTORA: Připrav si povídání o Praze na 1 minutu. Pozor! Redaktor nesmí v projevu dělat dlouhé přestávky a doplňovat slova jako: Mno, hm a podobně. Reprodukce si můžete nahrát, vyslechnout a zhodnotit. Pak vyberte několik nejúspěšnějších redaktorů. MINIPROJEKT O NAŠEM HLAVNÍM MĚSTĚ Využijte získaných znalostí a obrázků na titulní straně / můžete přidat i další /. Obrázky si rozdělte mezi sebou a za domácí úkol zjistěte na internetu, o jakou stavbu se jedná. Zapište si o ní několik vět. Zpracujte formou miniprojektu. Ve škole si uspořádejte výstavku s besedou či filmem.