Středověká Praha Výukový program Štainerová Radka Vychovatelství 2. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků o jižní Evropě. V první části si žáci vytvářejí základní přehled o celé oblasti – o krajině, hospodářství.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.5 Naše obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_03 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KARLŮV MOST A PRAŽSKÝ ORLOJ
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Druh učebního materiálu
ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_20_07_Karel IV.
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Rosice, okres Chrudim
DĚJEPIS Ikonografie gotické architektury
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_102_Fyzika_zvuk_I
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Hudební renesance v Čechách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Transkript prezentace:

Středověká Praha Výukový program Štainerová Radka Vychovatelství 2. ročník

Potřebné vybavení: PC sestava PC sestava Interaktivní tabule Interaktivní tabule 3D brýle 3D brýle Sluchátka Sluchátka Internet Internet Výukový software Výukový software

Výukový program Středověká Praha Seznámení s daným historickým obdobím prostřednictvím IT. Seznámení s daným historickým obdobím prostřednictvím IT. Úvod – základní informace o histor. období Úvod – základní informace o histor. období Virtuální průvodce – dobový kostým Virtuální průvodce – dobový kostým Kapitoly – výklad + úkoly Kapitoly – výklad + úkoly

1. kapitola Panovníci v období Středověké Prahy – výklad Panovníci v období Středověké Prahy – výklad Úkol – přiřazování panovníků do daného historického období Úkol – přiřazování panovníků do daného historického období

2. kapitola Karel IV. - nejvýznamnějším panovníkem období středověku nejen pro Prahu. Karel IV. - nejvýznamnějším panovníkem období středověku nejen pro Prahu. 3D brýle - virtuální prohlídka staveb a památek 3D brýle - virtuální prohlídka staveb a památek Karlův most, Staroměstský orloj, Katedrála Sv. Víta atd. Karlův most, Staroměstský orloj, Katedrála Sv. Víta atd.

3. kapitola Tržiště - virtuální prohlídka Tržiště - virtuální prohlídka Sluchátka – ruch tržiště, řeč trhovců Sluchátka – ruch tržiště, řeč trhovců Mezipředmětové vztahy – propojení s čj Mezipředmětové vztahy – propojení s čj ( historismy, archaismy, význam slov, tvarosloví ) ( historismy, archaismy, význam slov, tvarosloví )

4. kapitola Řemesla – seznámení se středověkými řemesly Řemesla – seznámení se středověkými řemesly Kovolitec, hrnčíř, brašnář, kovář, svíčkař atd. Kovolitec, hrnčíř, brašnář, kovář, svíčkař atd. Úkol – přiřazování výrobků k uvedeným řemeslům Úkol – přiřazování výrobků k uvedeným řemeslům Využití poznatků z předešlé kapitoly nebo internetu Využití poznatků z předešlé kapitoly nebo internetu

5. kapitola Středověká hudba – program podkreslen středověkou hudbou Středověká hudba – program podkreslen středověkou hudbou Poslech a shlédnutí ukázek – hudba i tanec Poslech a shlédnutí ukázek – hudba i tanec Např. Např. Mezipředmětové vztahy – hudební výchova Mezipředmětové vztahy – hudební výchova

Projektový den Karel IV. – vyhledání informací na internetu a vytvoření krátké, jednoduché prezentace v PowerPointu, prezentace pro celou třídu na interaktivní tabuli Karel IV. – vyhledání informací na internetu a vytvoření krátké, jednoduché prezentace v PowerPointu, prezentace pro celou třídu na interaktivní tabuli Hrnčířství – výroba nádob z keramické hlíny Hrnčířství – výroba nádob z keramické hlíny Historismy a archaismy - vyhledání podkladů na internetu – pokusit se vymyslet krátký příběh nebo báseň Historismy a archaismy - vyhledání podkladů na internetu – pokusit se vymyslet krátký příběh nebo báseň Středověká hudba – nácvik tance na středověkou hudbu Středověká hudba – nácvik tance na středověkou hudbu

Děkuji za pozornost.