Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMENNÉ ROSTLINY Lucie Vebrová IV.B 2010.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
BiO Kategorie C,D 2014/15.
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nahosemenné rostliny „Gymnospermae“
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
řád: čeledě: Pinales Pinaceae Cupressaceae Taxaceae
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Inovace studia botaniky prostřednictvím e-learningu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Vojtěch Čuba. Co obecně jsou? jsou to kmenem tvořící mezistupně mezi kapraďorosty a krytosemennými rostlinami u nás se s nimi setkáváme hlavně v podobě.
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Semenné rostliny 1.Rostliny dělíme na výtrusné a semenné. Jaký je mezi nimi rozdíl? Píšu!!!!!!!!
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody

Charakteristika - Semena bez oplodí, nenacházejí se v plodech, nevytvářejí plody - U některých druhů jsou semena uloženy v něčem jako plod - k opylení dochází přenosem pylu přímo na nahé vajíčko pomocí větru – nejsou už vázány na vodu - nemají květní obaly - Dělíme je na jinany a jehličnany Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7

Dělení nahosemenných rostlin : - Jinany - Jehličnany Jinany Tato skupina vznikla koncem prvohor a postupně se rozšířila, největší vývoj nastal v druhohorách, ve třetihorách většina vymřela - je zastoupen pouze jediný druh – jinanovité Zástupce: jinan dvoulaločný (ginkgo biloba) – využití ve farmacii – k výrobě různých léků, doplňků - paměť, prokrvení

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Jehličnany(konifery) - z latinského conus = šiška, fero = nesu - jsou většinou jednodomé - většinou stálezelené dřeviny stromovitého, méně často i keřovitého vzrůstu s jehlicovitými nebo šupinovitými listy – pro snížení ztrát vody respirací (chladné a suché oblasti) - získává se z nich terpentýn a kalafuna – antibakteriální účinky - velký hospodářský význam - na severní polokouli rozsáhlé lesní porosty

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Příčný řez jehlicí borovice lesní

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Rozmnožování: KVĚTY – uspořádány na vřetenu v květenství KVĚTENSTVÍ = šištice (samčí nebo samičí) Opylení větrem = větrosnubné rostliny SEMENA – 2 na každé šupině, vznikají ze dvou oplozených vajíček, jsou okřídlená PLOD = šiška = zdřevnatělá samičí šištice (u jedle a cedru se rozpadá přímo na stromě, po rozpadu zbude vřeteno) - Jehličnany jsou větrusnubné rostliny(mají samčí a samičí orgány) - samčí produkují pylová zrna, samičí semenné šupiny=po oplození se přemění na tzv. křídlatá semena Zástupce: Smrk, Borovice, Jedle, Modřín, Jalovec, Tis

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Zpětná vazba - Opakovací testík 1.Popiš rozdíly mezi jinany a jehličnany. 2.Jak se rozmnožují jehličnany? 3.Kdy mapujeme výskyt jinanů? 4.Charakterizuj jinany. 5.Popiš skupinu jehličnanů, vyjmenuj zástupce. Vyhledávej, pracuj s učebnicí, s internetem.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 8. CLIL 1.Conifers – jehličnany 2.Ginkgo – jinany 3. spruce – smrk 4.Pine – borovice 5.Fir- jedle

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: public/p%C5%99%C3%AD%C4%8Dn%C3%BD%20%C5%99ez%20d%C5%99evem%20borovice%20%28100x%29%20 -%20trval%C3%BD%20prepar%C3%A1t.jpg Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg/258px-Kuusk_Keila-Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg _u_Nechanic.jpg