ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lucie Imrová NÁZEV: VY_12_INOVACE_02B_22_Nacismus TEMA: Člověk a společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Česká republika a její sousedé N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_25_Politické strany TEMA:Člověk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_14_Internet1 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO.
Z poraženého Německa se po válce stává republika, Výmarská republika Situace v hospodářství byla velice špatná a navíc musela země platit válečné.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Digitální učební materiál:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Pražské červnové povstání
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POTŘEBY DUM _13.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poklasická filozofie - Marxismus
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Procvičení a upevnění učiva
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NACISMUS V NĚMECKU TŘETÍ ŘÍŠE (1933 – 1945)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Má země Česká republika.
Revoluce ve Francii
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Sociální etika 2 (PS) Vyučuje:. PhDr. Roman Míčka, Th. D. , Ph. D. www
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lucie Imrová NÁZEV: VY_12_INOVACE_02B_22_Nacismus TEMA: Člověk a společnost ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

ANOTACE Materiál obsahuje výukový materiál k tématu nacismus. DUM je určen pro výuku ve 2. ročníku 4letého studia a 4. ročníku 6letého studia. Cílem tohoto materiálu je seznámit studenty se základními informacemi o nacismu (jména, pojmy, myšlenky atd.). Součástí prezentace jsou otázky k ověření pochopení tématu. Mohou posloužit jako podnět k diskusi, nebo mohou být využity jako samostatná práce. Materiál obsahuje i video k dané problematice. Jsou zde realizovány mezipředmětové vztahy s dějepisem. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Nacismus Nacionální socialismus = nacismus Totalitní ideologie uplatňovaná v Německu v letech 1933–1945, Prosazovaný Národně socialistickou německou dělnickou stranou (NSDAP) vedenou Adolfem Hitlerem, Zdůrazňuje moc státu a vůdce, odmítá demokracii, likviduje občanská práva a svobody

Podstata nacismu Nacismus vznikl spojením tří koncepcí: A) fašismus – myšlenka silného a jednotného státu, silný vůdcovský princip a rozdělení společnosti na elity (jednotky SS, SA) a masy B) rasismus – představy o nadřazenosti árijské rasy a méněcennosti Židů C) sociální darwinismus – teorie o přežití nejschopnějších (sterilizace a postupná likvidace mentálně a tělesně postižených)

Znak Obr. 1 „Jako národní socialisté vidíme v naší vlajce náš program. V červené barvě vidíme sociální myšlenku našeho hnutí, v bílé barvě nacionalistickou myšlenku, v hákovém kříži roli boje za vítězství árijského člověka a současně s tím také myšlenku vítězství tvůrčí práce, která byla vždy antisemitská a antisemitská vždycky bude.“ A. Hitler citace 1

Adolf Hitler (1889 – 1945) -r – stává se říšským kancléřem -r – spojil úřad říšského prezidenta a kancléře → stává se neomezeným vládcem spáchal společně se svou ženou Evou sebevraždu v berlínském krytu Obr. 2

Co pomohlo nacismu k vzestupu? Ekonomické faktory: Vysoké válečné reparace po světové válce, které Německo nebylo schopno splácet, Vysoká inflace, Ekonomická krize a z ní vznikající chudoba, Celospolečenský otřes z výsledků války.

Co pomohlo nacismu k vzestupu? Společenské faktory: Nedostatečně vyvinutá demokracie, touha po autoritativní vládě ->odevzdávání do rukou „elit“, Užití sociální či socialistické rétoriky přitažlivé pro dělnickou vrstvu, Odmítnutí komunistické ideologie, Tradice nacionalismu, Nesnášenlivost k Židům, judaismu i sionismu - tradiční antisemitismus.

Antisemitismus = nepřátelství k židovskému národu, vychází z rasové politiky nacismu – představa o rasově čistém státu, Židé se židovství nemohou zbavit, nelze je změnit, proto musejí být vyvražděni,

Hlavní mezníky rasového antisemitismu NORIMBERSKÉ ZÁKONY právně závazné definování příslušnosti k židovství, na jejich základě byla prováděna nacistická rasová diskriminace a genocida, ztráta německého občanství, zákaz uzavírání sňatku mezi Židy a nežidy 1938 – KŘIŠŤÁLOVÁ NOC útok na synagogy, židovské obchody a byty

Interaktivní ukázka

Otázky k ukázce Kdy se konference ve Wannsee odehrála? Jmenujte alespoň tři účastníky konference. Co je hlavním tématem rozhovoru?

Otázky k diskusi Kam byste na osu politického spektra zařadili NSDAP? Odpověď zdůvodněte. Najděte společné znaky nacismu v Německu a komunismu v Sovětském svazu. V čem se naopak liší? Proč svět dříve nezareagoval na genocidu židovského národa?

ZDROJE Archiv autorky DAVID, Roman. Politologie - Základy společenských věd. Olomouc: Olomouc, s.r.o., 2007, ISBN AUTOR NEUVEDEN. Národně socialistická německá dělnická strana [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %A1_d%C4%9Blnick%C3%A1_strana %A1_d%C4%9Blnick%C3%A1_strana Obr. 1: FINOBACCI. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2: HOFFMAN, Heinrich. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Citace 1: AUTOR NEZNÁMÝ. Nacismus [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Zdroj videa – hypertextový odkaz: