Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Dynamika kmitavého pohybu Autor: VY_32_INOVACE_14_2_8 Mgr. Jan Zach
Dynamika kmitavého pohybu p ř íklady k procvi č ení VY_32_INOVACE_14_2_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.
Vypočtěte dobu kmitu rtuťového sloupce hmotnosti 100 g v U trubici, které kmitají po vychýlení z rovnovážné polohy. Vnitřní průřez trubice je 1 cm 2, hustota rtuti 13, kg/m 3.
m=100 g S=1 cm 2 =13600 kg.m -3
Jaká je doba kyvu kyvadla na obrázku, je-li délka kyvadla 1 m a zarážka A je umístěna v polovině délky?
l=1 mg=9,81 m.s -2
Dvě kyvadla začala kývat ve stejném čase. Za určitou dobu vykonalo první kyvadlo 15 kmitů, druhé 10 kmitů. V jakém poměru jsou jejich délky?
f 1 =15 kmitů/tf 2 =10 kmitů/t
Jak se změní perioda kmitů pružinového oscilátoru, jestliže hmotnost závaží zvětšíme 4x? Hmotnost pružiny je zanedbatelná.
m 2 = 4 m 1
Téma sady: Termika a Mechanika II. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:dynamika kmitavého pohybu Anotace: V pracovním listu žáci řeší úkoly týkající dynamiky kmitavého pohybu. Příklady jsou voleny tak, aby posílily znalosti dané problematiky a posílily obecné znalosti využitelné v běžném životě. Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Dynamika kmitavého pohybu Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže vypočítat zadané příklady. Speciální vzděl. potřeby: Klíčová slova: Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina: let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít k procvičení typových příkladů dynamiky kmitavého pohybu. Na listu „řešení“ je možné používat kliknutí nebo rolování pro zobrazení dalšího kroku řešení. List s nabídkou příkladů je záměrně vložen vícekrát kvůli častému nechtěnému přeskoku na další příklad v pořadí.