Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Krajská konference primární prevence rizikového chování 2. ročník Liberec, 31. března 2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Přijímací řízení 2017 Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpůrná opatření prvního stupně
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Gymnasium Jižní Město Praha
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské unie, Veřejné finance, Firemní.
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Model intenzivní podpory
Digitální učební materiál
Bezpečnostní vzdělávání v ČR
Transkript prezentace:

Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti  odpovědi na dotazy

Pozitivní opatření MŠMT ke kurikulární reformě · Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR 2007 · Rozvojové programy zacílené na kurikulární reformu · Skupinová podpora školám se žáky se SVP · Zahájení systémové podpory vzdělávacího systému formou operačního programu ESF „Vzdělávání pro konkurenceschopnost“ (OPVK) · Zavedení rejstříku škol a školských zařízení · Zavedení povinného vlastního hodnocení školy

Negativní vlivy na úrovni MŠMT na přípravu a uplatňování ŠVP ve školách Chybí cílená a dlouhodobá osvětová kampaň pro reformu Neexistuje komplexní rezortní monitorovací a hodnotící systém v počátečním vzdělávání Problémy se standardizací povinného vzdělávání na výstupech Nedostatek finančních prostředků na inovace a DVPP Mnoho legislativních změn, které vyvolávají zásadní aktualizaci ŠVP (např. přijímací řízení, výstupní hodnocení v ZV) Není zřejmé, jak provádět změny dokumentu, kdy jsou úpravy brány jako doplnění schváleného ŠVP a kdy je změna natolik zásadní, že vyžaduje nové zpracování a hodnocení celého ŠVP Nejasné vymezení povinných veřejných údajů ŠVP Chybí nastavení kariérního systému pro PP a motivačních podpor pro DVPP zaměřených na znalost RVP PV, tvorbu a práci se ŠVP, zvyšování IC gramotnosti, znalostí ze speciální pedagogiky, managementu, nových psychologických poznatků, nových metod a postupů Nabídka certifikovaného vzdělávání k ŠVP a k získání nových kompetencí pro jeho naplňování je nízká, poptávka převyšuje nabídku

Hodnocení ŠVP slovo úvodem TZ inspekční hodnocení školních vzdělávacích programů

K jednotlivým bodům hodnocení Doporučené materiály „Manuál pro tvorbu ŠVP“ „Školní vzdělávací program pro školy s ročníky pouze 1. stupně“ pouze-1-stupnehttp:// pouze-1-stupne „Metodika pro podporu tvorby ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání“

Komentovaná Kritéria hodnocení škol pro školní rok 2010/ Dotazy Koncepce domácí přípravy Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

§ 7 Učitel prvního stupně základní školy (1) Učitel prvního stupně základní školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na a) přípravu učitelů prvního stupně základní školy, b) pedagogiku předškolního věku a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, c) přípravu učitelů druhého stupně základní školy a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo d) vzděláním podle odstavce 2 písm. a).

(2) Učitel prvního stupně základní školy, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, získává odbornou kvalifikaci a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku pro učitele, …

Mgr. Miroslav Pospíšil Děkuji za pozornost