DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Advertisements

VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Island Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
AMERIKA.
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Usa.
KUBA.
Střední Amerika.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Australské společenství
JAR Autor: Mgr. Marian Solčanský
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Východní Afrika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Jan Sazama Dominik Kuksa
Dánsko (Severní Evropa)
Střední Amerika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Kanada.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Západní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Kuba.
Státy Střední Ameriky. Poloha  Střední Amerika je území mezi Mexikem a Kolumbii (7 nezávislých států)‏  Střední Amerika se rozléhá okolo Karibského.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Rakousko I. základní data Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Venezuela Venezuela je federální republika sousedí s:Kolumbií, Brazílií, Guyanou.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Kubě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: lokalizuje na mapě stát.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Svatoňová Pavlína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_05_KANADA.
USA AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_16_Z7_Skála
Kanada AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_17_Z7_Skála
Název učiva: Amerika severní
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
USA – obyvatelstvo opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední Amerika AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Melanésie
STŘEDNÍ AMERIKA ostrovní část
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, , Ostrava Název materiáluKuba AutorMgr. Alena Tesařová Tematický okruh Zeměpis - Regionální geografie Ameriky RočníkDruhý ročník vyššího gymnázia a sekunda víceletého gymnázia Vytvořeno Anotace Digitální učební materiál obsahuje geografickou charakteristiku Kuby. Cílem je poskytnout a přiblížit žákům základní informace o státě, schopnost chápat látku v souvislostech. Metodický pokyn Digitální učební materiál je zpracován v programu Microsoft PowerPoint. Prezentace obsahuje učební materiál,obrázky, dynamické slidy, otázky a odpovědi. K výuce je potřeba dataprojektor, notebook, atlas. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Vlajka (1)Znak (2)

 Víte že: Kuba je největší ostrovní stát v Karibiku?  Víte že: stát je tvořen přibližně čtyřmi tisíci ostrovy a ostrůvky?  Víte že: na východě Kuby se nachází vojenská základna „Zátoka Guantánamo“? Poloha Kuby (3)

Sousedé Kuby (4)

Rozloha Populace Hustota osídlení a) b) c) a) 6 mil. b) 10,3 c) 11,2 a) 44/km 2 b) 101/km 2 c) 193/km 2 Měna Hl. město Jazyk a) kubánský dolar b) kubánské peso c) Kubánská rupie a) Havana b) Santiago c) Pinar del Rio a) angličtina b) francoužština c) španělština

Kuba se dělí na 15 provincií a ostrov Mládeže. Ten tvoří tzv. zvláštní okrsek. Těchto 16 celků se pak dělí na 169 obcí. Kubu objevil v roce 1492 Kryštof Kolumbus a v roce 1511 se na východě usadila první španělská kolonie. Kuba je jednou z posledních zemí ovládanou totalitním režimem. Kuba je členem OSN, WHO, UNESCO, ICAO. Rozdělení Kuby (5)

 Většina země – nížiny  Západ, střed a východ se zvedají do výšky  Nejvyšší hora – Pico Turquino (1974 m n.m.)  Teplota vody u pobřeží neklesá pod 24°C  Víte, že: ostrovy jsou rozděleny do dvou kategorií? Ty, které mají přírodní zdroj pitné vody se nazývají Isla a druhé bez zdroje pitné vody Caya  Podnebí: Tropy  Celoroční vliv pasátů  Průměrná celoroční teplota: asi 25 °C  Nejvydatnější deště:říjen, listopad a květen  Konec léta a na podzim - cyklóny

 Vegetace: perla Karibiku  značné množství endemických živočichů, ptáků a rostlin  v roce 2011 existovalo 14 kubánských národních parků (pokrývaly téměř 5% rozlohy státu)  malé části území - savany  nepříliš husté lesy tvoří stromy z čeledi bobovitých („akáty“), kubánské borovice a palmy- především palma královská  na východě se rozprostírají tropické lesy, na pobřeží rostou porost mangrove  Víte, že: v zemi rostou i vzácné karibské cykasy?

Víte, jak se nazývá národní strom Kuby? Víte, jaký je národní květ Kuby? Víte, jak se nazývá národní pták? palma královská bílá a velmi silně vonící mariposa Národním ptákem s barvami kubánské vlajky je barevný tocororo

Kuba, podklad (8) Příroda na Kubě (6) Kubánská pláž (7)

 centrálně řízená ekonomika obtížně hledá po rozpadu komunistického bloku partnery pro spolupráci  Zemědělství : značná část ostrova je obdělávána a řízeně zemědělsky využívána (ne zcela úspěšně) - velká část orné půdy je zarostlá plevelem, tzv. marabu  cukrová třtina  Nerostné suroviny: niklová ruda, částečně kobalt  Mramor  Vite,že: Návštěva kubánského hřbitova je nezapomenutelným zážitkem?  Hřbitovy jsou spíše malá mramorová městečka. Podle kvality použitého mramoru lze odhadnout movitost zemřelého a jeho rodiny.

 Export: cukr, tabák, niklová ruda,rum  Import: ropa  Rozvoj cestovního ruchu  pro cesty z/do EU včetně ČR platí vízová povinnost  existenci "hotelů pro cizince", "autobusů pro cizince"

 silniční síť  Víte,že: jako autobusy v Havaně sloužily donedávna především tzv. "velbloudi" (camellos)?  Byly to hrbaté plechové návěsy k nákladním automobilům TIR přizpůsobené k přepravě osob.  V současné době byly v Havaně nahrazeny levnými čínskými autobusy.  železniční - není v dobrém stavu, poruchovost, zpoždění  mezinárodní letiště : Havana, Varadero, Holguín, Santiago de Cuba

 běloši, většinou potomci španělských předků  polovina obyvatel - mulati a mestici  12% černoši  asi Kubánců žije v exilu na Floridě (v Miami)  Náboženství:  1992 – v ústavě zakotvena náboženská svoboda  40 % - katolíci  méně než 10% - obyvatelé bez vyznání  4% negramotných obyvatel

 Havana (La Habana) – 2,2 mil. obyvatel (hlavní město)  metropole na břehu Floridského průlivu  cenné historické jádro, památka UNESCO, která byla zrekonstruována za cenu vystěhování většiny původních obyvatel z centra měst (až na výjimky hůře udržovaná - platí pro většinu kubánských měst i vesnic kromě některých výjimek v historických centrech zaměřených na turisty)  Převážně existují a jsou stavěny zděné a železobetonové budovy  přístav, železniční i silniční křižovatka  Santiago de Cuba – obyvatel  Původní hlavní město Kuby.  Camagüey – obyvatel  Centrum dobytkářství, zajímavá spleť uliček historického centra.  Cienfuegos  Perla Karibiku, nachází se na jižním pobřeží Kuby.  Holguín – obyvatel  Rušné město bez zásadních historických památek.  Guantánamo – obyvatel  V blízkosti se nachází americká vojenská základna v zátoce Guantánamo.

 Kryštof Kolumbus  osídlen Španěly  Španělsko-americká válka, ve které Španělsko ztratilo vládu nad Kubou, Portorikem a Španělskou východní Indií  Krátké období byla Kuba pod správou USA.  1902 vyhlášení nezávislé Kuby  1959 – guerillové oddíly pod vedením Fidela Castra svrhly režim generála Batisty  neúspěšný pokus o puč exilových Kubánců = upevnění vazby k Sovětskému svazu  1962 – umístění sovětských raket na kubánském území = konflikt mezi USA a Sovětským svazem  2006 – abdikace Fidela Castra = prezidentské pravomoci převzal Fidelův bratr Raúl Castro

1. Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 2. Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 3. Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 4. docstoc [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 5. Plazacuba [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 6. D1vmp8zzttzftq [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: destination-and-a-major-tobacco-growing-area-1600x1066.jpg 7. Miramichionline [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 8. allabouttailormadetravel [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: 9. Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW: Otevřená encyklopedie Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z WWW:  BAAR, Vladimír. Hospodářský zeměpis: regionální aspekty světového hospodářství : učebnice pro obchodní akademie a jiné střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2002, 111 s. ISBN X..  KAŠPAROVSKÝ, Karel. Zeměpis II. v kostce: pro střední školy : [regionální geografie]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 184 s. Maturita v kostce. ISBN  [RED. CLP, [Red.Carlo Lauer, Milan BURSA a Jana PEŠTOVÁ. Encyklopedie Světa pro střední školy : [regionální geografie]. 1. vyd. Mnichov. Marco Polo, 2005, 207. ISBN