Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_15_Hygiena Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Dagmar Šaflová Název:VY_32_INOVACE_PR Téma:Hygiena a čistota Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_03_Klouby Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková JAKÝ JE ROZDÍL MEZI SKUPINAMI OBRÁZKŮ?
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Filip Luňák Zš a Mš Stonava 9tř.
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Radana Marelová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
ZDRAVÉ ZUBY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Předběžná příprava drůbeže
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_7M Škola: Využívání informačních a komunikačních technologií, etická výchova Téma:Úcta k sobě samému, sebeúcta Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_52_INOVACE_25_01_soustava kožní - hygiena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ PÉČE O ZDRAVÍ.
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Věcné učení První pomoc
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Č. DUMu VY_32_INOVACE_03_02_Člověk a zdraví
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_15_Hygiena Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Hygiena Co je to hygiena? Hygiena je dodržování zásad, které máme dodržovat, abychom zůstali zdraví. Čím se hygiena zabývá? Hygiena se zabývá: Čistotou těla Kvalitou vody a ostatních nápojů Kvalitou potravin a stravování Oblečením Prací a tělesnou námahou Spánkem a celou řadou různých věcí, které mohou ovlivnit naše zdraví

Co je znakem hygieny? Znakem dobré hygieny je obvykle to, že jsme umytí a nemáme špínu na šatech a ani nezapácháme.

V čem nám hygiena pomáhá Dobrá hygiena pomáhá zdraví, kráse a pohodlí. Dobrá hygiena nám pomůže vyhnout se nemoci, a když jsme nemocní, tak nám dobrá hygiena pomůže nešířit nákazu na druhé.

Osobní hygiena Osobní hygiena - to jsou návyky, kterými se od mala učíme pečovat o své tělo. Základní návyky jsou: Mytí rukou Pravidelné koupání Česání vlasů a mytí vlasů Čištění zubů Stříhání nehtů

Základní hygienické zásady Mytí rukou je nejčastější příklad hygienického chování a obvykle se provádí vodou a mýdlem nebo saponátem, který pomáhá odstranit mastnotu a nečistotu.

Pravidelné koupání Naše tělo bychom měli pravidelně zbavit prachu a potu. Lepší je sprchování než dlouho ležet ve vaně. Měli bychom používat mýdla, gely a šampony, které jsou pro dětskou pokožku.

Čištění zubů O zuby se musíme starat od útlého věku Zuby si čistíme pravidelně 2 x denně Používáme zubní kartáček a zubní pastu pro děti Zuby si čistíme pečlivě asi tak po dobu 2 minut, zuby, které nečistíme, mívají kazy K zubnímu lékaři chodíme 2 x ročně

Mytí vlasů Vlasy si myjeme podle potřeby, to znamená, že je umyjeme, když jsou mastné či zaprášené. Vlasy myjeme a rozčesáváme šetrně. Vlasy každý den důkladně pročešeme. Stejně pečujeme o vlasy krátké i dlouhé. Pečovat o krátké vlasy je snadnější. Používáme šampony pro děti, fén jen zcela výjmečně a jen za dozoru dospělého.

Nezapomeň! ČISTOTA – ZÁKLAD ZDRAVÍ !

Rozhodni,co patří mezi nebezpečné návyky, které ničí lidem zdraví Očkování ANO NE Posilování ANO NE Akoholismus ANO NE Vegetariánství ANO NE Otužování ANO NE Větrání ANO NE Užívání drog ANO NE Kouření ANO NE

Rozhodni,co patří mezi nebezpečné návyky, které ničí lidem zdraví Očkování ANO NE Posilování ANO NE Akoholismus ANO NE Vegetariánství ANO NE Otužování ANO NE Větrání ANO NE Užívání drog ANO NE Kouření ANO NE

Zdroje: Kliparty MS Office Vyhledavač Google – obrázky Člověk a jeho svět 3, Danihelková, Malý, Prodos 2007, ISBN Člověk a jeho svět 3 – pracovní sešit, Danihelková, Malý, Prodos 2007, ISBN