1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
1 Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Přátelské setkání.
Evropský sociální fond v ČR
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Další vzdělávání v technických oborech Krajská konference projektu UNIV 2.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
1 CELOŽIVOTNÍ UČENÍ − KROMĚŘÍŽ 2010 PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÉHO POSKYTOVÁNÍ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝM Výměna zkušeností z rozvoje a podpory celoživotního učení.
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Projekt: Podpora dalšího vzdělávání v Libereckém kraji
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Setkání kariérových poradců
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Vítejte na třetí místní konferenci
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV

Obsah činnosti: Další vzdělávání Projektová řízení Správa dat Další vzdělávání pedagogických pracovníků

3

4

5 EU peníze školám

6 Strategie celoživotního učení ČR + Implementace

7 Strategie celoživotního učení ČR Teoretické vymezení Analytická část Strategická část Návrh opatření, OP

8 Strategie celoživotního učení ČR Teoretické vymezení Analytická část Strategick á část Návrh opatření, OP Celkové charakteristiky Identifikace problémů počátečního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti terciárního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání

9 Strategie celoživotního učení ČR Teoretické vymezení Analytická část Strategická část Návrh opatření, OP Celkové charakteristiky Identifikace problémů počátečního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti terciárního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání Hlavní strategické směry Návrh opatření pro oblast PV Návrh opatření pro oblast TV Návrh opatření pro oblast DV Provázanost na segmenty celoživotního učení

10 Analytická část Konstatování Nízká účast zaměstnavatelů při formulování jejich požadavků na absolventy odborného vzdělávání Praktický výcvik v učebních oborech, probíhá zcela ve školním prostředí odtrženě od reálného pracovního prostředí podniků a firem Omezená účast zaměstnavatelů na tvorbě vzdělávacích programů 65 % absolventů učebních oborů vůbec nevstoupí v průběhu studia do reálného pracovního prostředí SOŠ krátkodobé praxe v podnicích Kapitola Identifikace problémů v oblasti počátečního (všeobecného a odborného) vzdělávání, str. 31.

11 Analytická část Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání Důležitou formou dalšího vzdělávání je vzdělávání organizované podniky 69 % poskytuje svým zaměstnancům další odborné vzdělávání (EU 72 %) České firmy se mnohem méně věnují rozvoji svých lidských zdrojů Nejslabší pozice malé a střední podniky Příčiny: horší finanční podmínky v českých firmách nižší úroveň podnikového managementu nižší kultura či dokonce absencí řízení lidských zdrojů Kapitola Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání, str. 38, 39.

12 Analytická část Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání Porovnání podnikových výdajů na vzdělání proti EU malé podniky43% střední podniky42% velké podniky46% Kapitola Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání, str. 38, 39.

13 Strategická část Hlavní strategické směry Uznávání, prostupnost Rovný přístup Funkční gramotnost Sociální partnerství Stimulace poptávky Kvalita Poradenství Kapitola 3.2. Hlavní strategické směry, str. 43.

14 Sociální partnerství Strategická část Spoluprací se sociálními partnery podporovat soulad nabídky vzdělávacích příležitostí s potřebami ekonomického a sociálního rozvoje Republiková, krajská a místní úroveň

15 Sociální partnerství Strategická část Republiková, krajská a místní úroveň Sektorové rady NSK RVP Dílčí a úplně kvalifikace

16 Sociální partnerství Strategická část Republiková, krajská a místní úroveň Sektorové rady NSK RVP Dílčí a úplně kvalifikace Krajské rady pro RLZ Strategické dokumenty DZ PRK RIS

17 Sociální partnerství Strategická část Republiková, krajská a místní úroveň Sektorové rady NSK RVP Dílčí a úplně kvalifikace Krajské rady pro RLZ Strategické dokumenty DZ PRK RIS Zaměstnavatelé Partnerství škol a podniků ŠVP Praxe Výuka expertů na školách

18 Sociální partnerství v Ústeckém kraji Spolupráce s Okresními hospodářskými komorami a Krajskou hospodářskou komorou v Ústeckém kraji Nutnost posílení spolupráce škol a budoucích zaměstnavatelů Dobrý list komory Dlouhodobý záměr vzdělávání a vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2008/2010

19 Sociální partnerství v Ústeckém kraji Školy ve snaze pomoci trhu práce věnují maximální úsilí profesní přípravě žáků, a to zejména ve spolupráci se zaměstnavateli. Školy, ve snaze uspokojit požadavky zaměstnavatelů, úřadů práce a zájemců o vzdělání, věnují velké úsilí realizaci celoživotního učení a vzdělávání včetně realizace rekvalifikačních kurzů. Tam, kde je nastavena dobrá spolupráce mezi školou a firmou při přípravě absolventů, bývá i spokojenost s kvalitou a dovednostmi absolventa.

20 Sociální partnerství v Ústeckém kraji Strategie dalšího rozvoje krajského systému škol Další vzdělávání dospělých v rámci celoživotního učení Strategické dokumenty ČR Charakteristika koncepcí Právní rámec, zákon 179/2006 Sb. Projekt UNIV Průzkum CZESHA Členství v profesních sdruženích, ve nichž uplatňuje možnost poskytovat další vzdělávání (zaměstnavatelské svazy, profesní družení apod.) 13 škol

21

22 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery vytipování oblastí a vzdělávacích příležitostí Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery, NUOV, Praha, 2011

23 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery spolupráce v oblasti podpory odborné kvality učitelů zaměstnavateli se zaměstnavateli Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery, NUOV, Praha, 2011

24 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery Podpora ze strany dalších sociálních partnerů Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery, NUOV, Praha, 2011

25 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery Názor na důležitost zapojení do tvorby a realizace VP

26 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery, NUOV, Praha, 2011 Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery Shrnutí Monitorování ve spolupráci se sociálními partnery jednání se sociálními partnery (zaměstnavatelé 78%, ÚP 62%) Výběr vhodného sociálního partnera zkušenosti (95%), osobní kontakty, zaměstnavatelé absolventů (78%) přístup firmy (63%), technické zabezpečení firem (53%) Spolupráce při tvorbě VP Nejčastějším partnerem zaměstnavatelé vymezení profilu a kompetencí absolventů (68,6 %) celkové pojetí vzdělávání v daném oboru (68 %) nejlépe technické a zemědělské obory

27 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“

28 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s.

29 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s. „Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti dočasných stavebních konstrukcí prostřednictvím rozvoje nabídky programů dalšího vzdělávání“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, GG Libereckého kraje, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání

30 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Konkurenceschopnost v lešenářství…“ Zahájení: Ukončení: Celkové způsobilé náklady projektu: ,20 Výstupy projektu: vzdělávací programy Odborně způsobilá osoba A1,A2,A3 Osoba vykonávající práce při montáži a demontáži B1,B2,B3 Uživatel dočasných stavebních konstrukcí C1 + pilotně vyškolení pracovníci firem

31

32

33 Děkuji vám za pozornost Robert Gamba Centrum vzdělanosti Libereckého kraje