SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ANALÝZA KVALITY SLUŽEB V TIC. 2 Řešitelský tým Factum Invenio: Michaela Fričová František Knobloch  garant realizace celého projektu  koordinace jednotlivých.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Činnost Investiční kapitálové společnosti Komerční banky v Pelhřimově.
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Problematika distribučních modelů z pohledu pojišťoven Josef Lukášek.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu Výroční konference cestovního ruchu turistického regionu Východní Morava Holešov, 25. leden.
Český systém kvality služeb v kontextu státní politiky CR v ČR Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Výroční konference 20 let od založení A.T.I.C. ČR Ostrava,
Prodej zážitků a turistických atraktivit na Broumovsku v praxi Barbora Brandejsová ck.broumovsko s.r.o.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Nástroje a prostředky CCR VM k podpoře cestovního ruchu Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Výroční konference cestovního.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
EuroAgentur Hotels & Travel, a.s., Václavské nám. 820/41, Praha 1 EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. dynamický růst společnosti provozovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Národní program podpory cestovního ruchu
Ing. Kateřina Lichtenberková
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Úřad práce České republiky
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Hlavní město praha a integrace cizinců
Pracovní porada Pracovní list.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Pracovní porada Pracovní list.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Základní informace o poskytovateli
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Plnění asociačních priorit v legislativní oblasti
Turistická informační centra na Vysočině
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rozvoj portálů cestovního ruchu
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Zmapování sousedského nakupování
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Ochrana osobních údajů ve firmách v době účinnosti Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) - Podpůrné aktivity MPO pro podnikatele Ing. Pavel.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba - - provozovatel Infocentra Lanškroun

Cíl sdělení: Představení role a limitů informačního centra jako původně netržní služby v cestovním ruchu Možnosti transformace TIC na prodejní (distribuční) místo turistických produktů ve spolupráci s komerčními subjekty v oblasti cestovního ruchu

Současný stav: do destinace naveze CK klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, aniž by CK komunikovala s TIC jen aktivní klient si sám vyhledá TIC, aby se informoval o příležitostech utrácení v okolí málokde si může dokoupit produkty na míru, takže zisk nemá ani IC ani CK ani region

TIC jsou součástí vnitřního distribučního systému destinace Úkolem distribuce je co nejvíc přiblížit vyrobené produkty zákazníkovi. V cestovním ruchu je ale obvyklý opačný směr distribuční cesty, kdy klient se naopak musí dostavit na místo produkce služeb.

Turistické infocentrum plní tři základní funkce: datový zdroj odpovědný za sběr a aktualizaci informací ve svěřeném území distributor informací zejména ze spádového území pro zákazníky prodejce turistických produktů, a to v tomto pořadí.

1. TIC = datový zdroj odpovědný za sběr a aktualizaci informací ve svěřeném území – nekomerční, ale lze informace kvantifikovat a sběr finančně motivovat – bez aktualizovaných a komplexních informací nelze sestavovat nabídky – pracovní doba nemusí korelovat s klientelou cestovního ruchu (všední dny) – může být řídící vůči distributorům informací ve spádovém regionu (optimalizace)

2. TIC = distributor informací zejména ze spádového území pro zákazníky – netržní, podporované prezentovaným(i) subjektem(y) – mohou to být proškolení pracovníci v provozech s koncentrací turistů TIC, turistické atraktivity, non stop recepce hotelů,... – je vybaveno napojením na datové zdroje regionu s proškoleným personálem – pracovní doba především mimo běžnou pracovní dobu a o víkendech a svátcích

3. role TIC = prodejce turistických produktů – pro TIC se nesmí stát prioritou, která potlačí vyšší dvě role TIC – umožňuje vícezdrojové financování TIC s přesnou přímou (provizní) motivací, –Ve formě CK s cílem ziskovosti nemá možnost věnovat čas bezplatnému informování – vytvoří most mezi úřednickým a podnikatelským vnímáním role pracovníka TIC s odpovídajícím přístupem k zákazníkovi jako cíli snažení TIC!

Zkušenosti s (ne)prodejem ovlivní i tvorbu produktů cestovního ruchu Produkty cestovního ruchu, které dosud byly nabízeny veřejnosti v Domě turistických produktů, mají už při početí produktu vážný hendikep. Skládají je totiž nekomerční subjekty (IC a destinační společnosti) pro komerční využití. I když jsou sestavovány často podle nejlepších zásad stále omílaného marketingového mixu 4P: 1. Product 2. Price 3. Place (distribuce) 4. Promotion, při tvorbě balíčků tato 4P reprezentují hledisko PRODEJCE nikoliv ZÁKAZNÍKA! Zákazníci si ale kupují PROŽITKY, které přitom získají. Proto je nutné vidět produkt tak, jak jej vidí zákazník. Teprve pak lze sestavovat 4P.

Vzájemný přínos komerčních a nekomerčních subjektů v cest. ruchu TIC pro C estovní kanceláře přes naprostou rozdílnost formální právní subjektivity (od odborů MěÚ, knihoven a neziskovek po OSVČ a sro.) dodržují jednotné certifikační (= funkční) standardy jsou celostátní prodejní sítí s cca 500 „poboček“ C estovní kanceláře pro TIC know how tvorby produktů, které je zákazník skutečně ochoten svými penězi zaplatit provize z prodeje turistických produktů směřovaná nejen na organizaci, ale nejlépe s osobní motivací až na jednotlivé pracovníky IC

Zastřešující instituce: Czechtourism 1.celé území ČR 2.datové (a finanční) zdroje 3.certifikaceTIC a poskytovatelů služeb 4.pravidelná setkávání (semináře) zástupců CK na regionálních (krajských) setkáních TIC

SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Současný stav: do destinace naveze CK klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, aniž by CK komunikovala s TIC jen aktivní klient si sám vyhledá TIC, aby se informoval o příležitostech utrácení v okolí málokde si může dokoupit produkty na míru, takže zisk nemá ani IC ani CK ani region Cílový stav: do destinace CK předá klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, TIC je informováno o cílové skupině klientů aktivní TIC kontaktuje klienty, aby je informovalo o příležitostech utrácení v okolí (data na webu i tiskem) klienti si u TIC či ubytovatele mohou kdykoli dokoupit produkty na míru, takže zisk má IC i CK i region

Děkuji za pozornost! SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí INFOCENTRUM Lanškroun,