Petra Hrubešová Vojtěch Rýzner 2009 – 2010, letní semestr Bubeneč, Trója, Holešovice BUBENEČ - STROMOVKA Řez Analýza využití území Fotografie Prostorově.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Advertisements

Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Představení města v urbánním rozměru Mgr. Jan Mareš, primátor
Život na venkově.
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
Návštěva areálu Podskalní mlýn ….. Návštěva areálu se uskutečnila Areál se nachází na okraji Brna v pěkné přírodní lokalitě.
Středočeský kraj a Praha.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Nápověda k nalezení místa projektu Úhonice I. a II. etapa
Sídla.
Praha.
Praha Statutární město Ústí nad Labem zvažuje možnost vypracování dvou Integrovaných plánů rozvoje města, a to pro následující městské zóny:
PRAŽSKÉ PARKY Lunick Destin Ondongo Jakub Svoboda Lukáš Ridvan.
Nitra.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
Dopravní a liniové stavby
ŽIDLOCHOVICE Procházka po naučné stezce Přírodního parku Výhon
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Řez Pravoúhlou a Malou Xaveriovou ulicí Analýza využití území 1 Fotografie území 1 Prostorově hmotová analýza 1 OBSAH Území 1 Schwarzplann Charakteristika.
SÍDELNÍ STRUKTURA ČESKÁ REPUBLIKA.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY V
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Městská část Brno BOSONOHY
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
KOŠÍŘE Lukáš Makovský Marie HAMPLOVÁ 2009/2010, 4. semestr 58-21
 Letní koupaliště Ressl je nejstarší ze všech čtyř mosteckých veřejných koupališť. Vzniklo už v 60. letech 20. století.  V roce 2006 prošel areál.
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Studie: Podnikové domy
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Lomnice nad Popelkou Liberec Lomnice nad Popelkou Představení města Lomnice a památky Program regenerace Lomnické zkušenosti.
Obytný soubor Za Školkou
EJPOVICE Výstavba obytné zóny. Umístění Ejpovic: Plzeňský kraj, okres Rokycany.
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
 Třída Míru Tereza Šípová VIII.A   Třída Míru je hlavní tepnou Pardubic, po které denně projdou tisíce lidí.  Je zrovna v renovaci, chodník i silnice.
Rekonstrukce bývalé textilní továrny v Hejnicích Ještědská stavební společnost spol. s r.o.
Zazelenit: fasády, zábradlí u mostů Zabránění erozi: stromy, rybníky.
Příklad Zjištění obvyklé ceny stavebního pozemku v k. ú. Dejvice, Praha 6.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
ČESKÉ BUDĚJOVICE A3V Obor Historie a místopis dne
Ú Z E M N Í S T U D I E Ú V O Z O V Á A K E B Z D I N C E
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice
STRAŠNICE Jana Kubánková 2009 / 2010, 8. semestr
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Administrativní budovy
Obnova veřejné zeleně Libčice nad Vltavou
Královské město Rakovník
Ateliérová tvorba I. Název projektu : Dům s pečovatelskou službou
Odprodej pozemků ulice Lipská v Chomutově
Informace o vyhlášených výzvách
Dětské dopravní hřiště Liberec
Ludvíková Honová 9.A Loucký klášter.
Transkript prezentace:

Petra Hrubešová Vojtěch Rýzner 2009 – 2010, letní semestr Bubeneč, Trója, Holešovice BUBENEČ - STROMOVKA Řez Analýza využití území Fotografie Prostorově hmotová analýza OBSAH 1-Náměstí – ulice mlýnská Schwarzplann Typické děje v řešených prostorech - porovnání Charakteristika území Výkres veřejných prostor Řez Analýza využití uAnalýza využití ulice Fotografie Prostorově hmotová analýza ulice 2 – Ulice – Sibiřské náměstí

CHARAKTERISTIKA ÚZEMÍ POLOHA Zkoumané území se nachází v Praze 6, Bubeneč. Velkou část zabírá park Stromovka, ve kterém je velký sportovní areál a průmyslové území, které bylo propojeno se zdejší čističkou. Dnes se zde nacházejí především sklady firem. Poloha parku je velice výhodná jak z hlediska přírodních podmínek tak z hlediska polohy vůči městu. Celé území tedy můžeme rozdělit na tři monofunkční celky: obytná část na jihu, průmyslová na západě, sportovní a relaxační na východě. Leží v meandru Vltavy, kolem kterého se vytvořily přírodní ostrovy. Například Císařský ostrov, který do oblasti zasahuje. Díky této poloze je zde přévážně rovinný terén, což je vhodné pro vytvoření sportovního areálu. Jediným velkým terénním výkyvem je val, uvnitř kterého vede železniční trať, která sloužila v minulosti k zásobování průmyslového areálu. Tento val přechází v mírný kopec a z jižní strany pokračuje a lemuje tak park Stromovka směrem na severovýchod. Ve vztahu k městu leží mezi třemi částmi Prahy 6 a 7 - Bubeneč, Trója, Holešovice. Slouží tak jako oddělující prvek mezi čtvrtěmi, kam chodí lidé odpočívat a sportovat, velká rozloha a umístění sportoviště je tedy velice příhodné. Přestože oblast leží blízko centra – je tedy snadno dostupná – člověk si zde připadá jako na samém okraji velkoměsta. Nevede tudy žádná zatížená automobilová komunikace, naopak vyniká z hlediska dopravy železniční. Vede tudy koridor z holešovického nádraží směrem na Ústí n/L a na Německo. Je pozvolným přechodem z městských částí přes oblast rodinných domů do části se zcela jinou strukturou jako je zoologická zahrada. HISTORIE Za dob Přemyslovců se zde nacházel rozlehlý lužní les, který si díky jeho poloze a krásnému prostředí oblíbil Přemysl Otakar II. V té době ležel na území obce Ovenec. Král sem rád chodil lovit a proto r.1268 vytvořil z lesa královskou honební oboru – 1278 ji obehnal zdmi. Obora postupně procházela mnoha změnami jako bylo rozdělení na dvě části : oboru a bažantici. Za třicetileté války ( ) byla však zničena. Postupně přes 100 let chátrala, až na přelomu 18. a 19. Rudolf Chotek začal novou epochu parku. Nechal prokopat štolu, která zásobovala rybníky a příhodně byla nazvána „Rudolfova štola“. Rudolf Chotek přistoupil k dalším změnám r Sloučil obě části v jednu a postupně proměňoval oboru v romantický park. Během 19. století docházelo ke změnám velikosti výstavbou Výstaviště (1891) a později i sportoviště. Také zde byla vybudována a otevřena 1. pražská čistička, která zabrala výraznou část území. Nyní je v této budově muzeum a budovy, které patřily do jejího areálu zaplnily sklady firem. Nejvíce využívanou částí je velký sportovní klub. Nově zde vznikají obytné budovy směrem od obytné zóny v Bubenči. Vzhledem k tomu, že vznikly jako přestavba a dostavba staré průmyslové budovy, by tohle mohlo být podnětem k dalšímu přestavování nynějších skladů. Zdroje: &mcp=14763&idpi= &authorhttp://kramerius.mlp.cz/kramerius/MShowPageDoc.do?id= &mcp=14763&idpi= &author= ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1 – ul.mlýnská 2 – ul.sibiřské nám.schwarzplannvýkres veřejných ploch

SCHWARZPLANN ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch Území 2 území 1

VÝKRES VEŘEJNÝCH PLOCH ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

FUNKČNÍ VYUŽITÍ ÚZEMÍ ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch Plochy pro sport Veřejná zeleň Obytné plochy komunikace Prostory neobytné (sklady, výroba) Řeka Zahrádkářská kolonie Legenda

CHARAKTERISTIKA UL.MLÝNSKÁ Zvolená ulice Mlýnská, se nachází v jihozápadní části zkoumaného území. Je křižovatkou, kterou při příchodu od Dejvic a Bubenče nemůžeme minout. Zde právě dochází k rozhodnutí, kterým směrem, resp. do kterého monofunkčního celku chceme zamířit. Jdeme-li z Dejvic, první komunikace, na kterou narazíme je chodník navazující na vozovku kategorie C3. Ta pokračuje buď rovně směrem do sportovního areálu nebo doleva na nově vybudouvanou část vozovky vedoucí k bytovému domu. Vpravo vede cyklostezka přístupná pouze automobilům zdejší obsluhy. Po této cyklostezce můžeme buď pokračovat do Stromovky a dále do Tróji nebo Holešovic až do Letenského parku. Rovinný terén za bytovým domem naráží na prudký val, na kterém můžeme naleznout pozůstatky hradeb. Pozoruhodností je, že z něj vystupuje skála, která tvoří skvělou oddělovací přírodní zeď mezi městem a parkem. Nová výstavba obytných domů, přesněji rekonstrukce průmyslového domu a následná přístavba, daly za vznik novému „náměstí“. V současné době však toto náměstí plní spíše jen funkci jakéhosi prostranství před domem. Ještě dokonce není ani zcela zpevněno a osázeno. Prostranství neohraničuje žádná souvislá zástavba, pouze zeď sportoviště, bytový dům a sklad firmy. Není zde žádný parter, proto je název „náměstí“ užíván s jistou nadsázkou. Vzhledem k tomu, že bývalé průmyslové budovy jsou dosti zanedbané a jejich využití není jednoznačně určeno a neustále se mění, se dá předpokládat postupné obydlení. Přesněji řečeno přestavba jednotlivých objektů v bytové prostory (jako v případě budovy na našem náměstí) a prostory administrativní s funkčním parterem. Uspořádání chátrajících budov tvoří jakousi pomyslnou čtvrť se strukturou ulic a dvěma náměstími. Poté by se i námi vybraná ul. Mlýnská stala plně funkčním náměstím. ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

Pohled na západ směrem do náměstí Fotka znázorňuje pohled na nový bytový dům. Vlevo je patrná zcela nová přístavba a vpravo opravený průmyslový objekt, na který z druhé strany symetricky navazuje také nová přístavba. Tato fotografie plně ukazuje charakter místa. FOTOGRAFIE UL. MLÝNSKÁ Pohled na východ směrem od náměstí Zde vidíme cyklostezku vedoucí do Stromovky a dále do Tróji a Holešovic. Po pravé straně se pne val, který dále velmi prudce stoupá. Je to pohled přímo na rozcestí, setkání již zmíněných třech celků tohoto území. Pohled na sever směrem do areálu sportoviště Vlevo vidíme druhou část sportovního areálu. Vpravo pak hlavní ubytovnu, před kterou je velké parkoviště pro sportovce. Silnice uprostřed odděluje tyto dvě části areálu. Slouží pouze jako příjezdová cesta, která na tomto rozcestí, pro běžné civilisty, končí. Příjezd je tedy uskutečňován směrem od řeky. ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

PROSTOROVĚ HMOTOVÁ ANALÝZA UL.MLÝNSKÁ ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

ANALÝZA VYUŽITÍ UL.MLÝNSKÁ Chodníky, komunikace přístupné pro obsluhu území Legenda ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch Komunikace pro auta – veřejné, užívané často pěšími Plochy určené výhradně pro sport, sportovní hřiště Bydlení přechodné (hotel, ubytovna) Bydlení dlouhodobé bytový dům Tech.zařízení, sklady,budovy s neurčenou fcí, která se dá měnit Restaurační zařízení, obchod Polozpevněné plochy

FOTOGRAFIE NÁMĚSTÍ ŘEZ NÁMĚSTÍM ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

CHARAKTERISTIKA ULICE SIBIŘSKÉ NÁMĚSTÍ Analyzované místo se nachází na severovýchodě Bubenče – obytná zóna. Celé území se nachází v těsné blízkosti parku Stromovka a sportovního areálu, na jejich rozhraní. Rozhraní zde tvoří násep železniční trati, se zastávkou Praha – Bubeneč. Terén je zde převážně rovinný až mírně svažitý, se zelení v soukromých zahradách, nebo na menších veřejných prostorech. Ulice jsou v této obytné zóně široké přibližně 10 m. Na obou jejich stranách s chodníky v šířce přibližně 1,5m. Parkovací místa jsou umístěna podélně většinou na obou stranách ulice. Obytná zóna je v této části většinou zastavěna soukromými soliterními objekty – rodinnými domy - nebo bytovými domy - a objekty občanské vybavenosti, v našem případě s objektem autoopravny a velvyslanectví. ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch Obytné budovy na území jsou umístěny hlouběji na soukromých pozemcích, takže fasády nelícují s ulicí a celé místo působí dostatkem zeleně. V tomto území s bytovou funkcí je jen občasný provoz a nezajíždí sem ani blízká MHD. Celé obytné území působí klidně, což je určite ještě umocněno tím, že se nachází v těsné blízkosti parku Stromovka. V řezu vybranou ulicí – ul. Sibiřské náměstí - je to dobře čitelné. Je zde také vidět velký výškový rozdíl bytového domu a soliterního rodinného domku. Ve vybrané ulici téměř není automobilový provoz. Lidé sem v podstatě jen přijíždí a odjíždí, jako na cílové místo. Průjezd zde není možný. Ulice takto působí klidně a bezpečně.

Pohled na severovýchod směrem do Stromovky Fotka znázorňuje pohled do celé ulice. Je patrné, že je velmi krátká a řídce zastavěná. Vpravo vidíme jeden z mála bytových domů této části území a vlevo vícegenerační vilu, která je naopak typickou ukázkou zdejšího bydlení. FOTOGRAFIE ULICE Pohled na jihozápad směrem od Stromovky Na této fotce se díváme směrem do města asi z poloviny ulice. Vzadu je patrná další zástavba rodinnými domy. Po pravé straně opět vidíme vilu a vlevo část banky. Pohled na bytový dům Jeden z mála bytových domů této části zabírá celou jednu stranu ulice. Je vhodně a cíleně postaven tak, aby působil jako více domů vedle sebe. Zapadnutí do prostředí zajišťuje i jeho nízká výška. ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

PROSTOROVĚ HMOTOVÁ ANALÝZA ÚZEMÍ 2 ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

ANALÝZA VYUŽITÍ ULICE Legenda ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch Soukromá zeleň Veřejná zeleň Obytné budovy Chodníky Sportovní plochy, stavby železnice autoservis Veřejné komunikace pro dopravu banka

FOTOGRAFIE NÁMĚSTÍ ŘEZ ULICÍ ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch

TYPICKÉ DĚJE V ŘEŠENÝCH PROSTORECH - POROVNÁNÍ Celou oblast můžeme považovat za klidnou z hlediska vnímání člověka. Není zde žádný výrazný tok lidí. Proudy lidí nevedou jedním směrem, jako v nějaké ulici, která slouží spíše jako propojovací prvek. Naopak zde k žádnému vytvoření proudu ani nedochází. Z velké části je tento jev způsoben tím, že zde nenalezneme pracovní místa, kam by mohli lidé směřovat aniž by mysleli na to, co je kolem nich. Stromovka je spíše místem setkávání s cílem zasportovat si nebo odpočinout. Tomu taky napomáhá přímé napojení na zoologickou zahradu, která má podobný charakter. Tedy ten kdo nemá zájem o příjemnou procházku tudy nemá kam směřovat. Vznikající náměstí na ulici Mlýnská je jedním z mála míst, kde se můžeme střetnout s více lidmi. Jelikož plní především funkci rozcestí mezi průmyslovou, sportovní a parkovou zónou, můžeme zde narazit na osoby s různými cíly a záměry. Také bytový dům tomu hodně napomáhá. Ten je v postatě jedinou jednotkou kam člověk nejde, jen protože by chtěl, ale protože je s tímto místem trvale spjat. Nemusí tak už stereotypně vnímat prostředí kolem sebe, jako lidé, kteří pravidelně chodí do práce určitou ulicí. Faktorem, kterého si zde také ihned povšimneme je nezvykle velká hustota parkujících vozidel. Především o víkendu, kdy je areál sportoviště úplně zaplněn, zde parkuje opravdu velké množství aut. Za to ulice Sibiřské náměstí se již nachází mimo park ve výhradně obytné zóně. Žádné lidi, kteří tu nebydlí, v podstatě nepotkáme. Nejsou zde ani obchody a také žádné pracovní příležitosti. Narozdíl tedy od ul. Mlýnská, kde byl hlavní cíl sport a odpočinek, je zde jediným cílem obydlí člověka. Dále se liší tím, že je zcela liniovým prvkem a nespojuje žádné zóny s rozdílnými funkcemi. Navíc se zde terén mírně svažuje směrem na sever po celé délce ulice a na jejím konci opět prudce stoupá. Tato ulice je tedy velmi klidná, protože na jejím konci se terén zdvihá ve val, na kterém je železniční trať.Ta zde tvoří bariéru mezi parkem a obytnou částí. ZačátekZačátek schwarzplann výkres veřejných ploch 1-ulice mlýnská 2-ul.sibiřské námschwarzplannvýkres veřejných ploch