Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.3 Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Výzva č.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Martina Čapková, DiS. 1.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Aneta Marková Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.2, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Rozpočet projektu Operační.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
VÝZVA Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj – finanční část
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Finanční řízení Lenka Geržová.
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
VÝZVA Místní akční plány rozvoje vzdělávání II
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Realizace a vyúčtování malého projektu
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Finanční řízení Lenka Geržová

Rozpočet

Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu

Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.2 Nepřímé náklady Neinvestiční náklady spojené s administrací projektu. Osobní náklady Administrativní tým projektu – pracovníci, kteří zajišťují chod projektu, provádějí jeho monitorování, připravují vyúčtování a zajišťují jeho publicitu. Smyslem jejich činnosti není odborná práce s cílovou skupinou. Cestovní náhrady Tuzemské služební cesty realizačního týmu Hmotný a nehmotný majetek a materiál Hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu Spotřební materiál Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.2 Nepřímé náklady Místní kancelář Výdaje za materiál a služby, které souvisejí s řízením projektu, využívá je zejména administrativní tým a jsou pro zabezpečení realizace projektu nezbytné (telefon, poštovné, fax, platbu za připojení k internetu, spotřebu vody, paliv a energie, nájemné kanceláří pro realizační tým, apod.) Služby Outsourcované služby (publicita) Nájem a leasing Správní a jiné poplatky Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.1. Výdaje na přímé aktivity

Výdaje na přímé aktivity - investiční Investičními výdaji se rozumí výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného nebo nehmotného majetku s dobou použití delší než 1 rok a částkou pořizovací ceny dlouhodobého hmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než Kč a nehmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než Kč. Limit kapitoly: max. 20% z CZV Způsobilým výdajem je pořizovací cena včetně montáže, dopravy, zapojení a pozáručního servisu nepřesahujícího dobu realizace projektu. Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: a 8.7.2

Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: a 8.7.2

Osobní výdaje PpŽaP-o: 5.2.1, 8.7.2; PpŽaP-s: Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Mezi přímé osobní výdaje jsou zahrnuty pouze odborné pozice. Pozice administrativního týmu spadají do nepřímých nákladů.

Stanovení sazby pomocí ISPV Dokument: Seznam mezd a platů a možné postupy stanovení mezd/platů ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.

Stanovení sazby pomocí ISPV Dokument: Seznam mezd a platů a možné postupy stanovení mezd/platů Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí Kč nebo 390 Kč/hod.

Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: a Seznam obvyklých cen: _VVV/Seznam_obvyklych_cen_ vybaven.pdf _VVV/Seznam_obvyklych_cen_ vybaven.pdf Outsourcované služby – max. 49 % Webový portál – max. 2% (samostatné položky v rozpočtu)

1.3 Úspory projektu PpŽaP-o: 12.5 Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu

Způsobilost výdajů

Způsobilé výdaje Výzva: 6.1, 6.2, 7.1, 7.2; PpŽaP-s: 5.2.2, 8.7.1; PpŽaP-o: 5.2.2, Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

Časová způsobilost výdaje Výzva: 2., 7.2; PpŽaP-s: 8.7.1, PpŽaP-o: Příjem žádostí o podporu: – do 14:00. Od úspěšného splnění první fáze hodnocení může žadatel projekt zahájit nebo začít fyzicky realizovat. Výdaje, které vznikly před vydáním právního aktu, jsou vystaveny riziku, že nebudou financovány z veřejných zdrojů, ale z prostředků žadatele. Před datem zahájení fyzické realizace projektu, jsou způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou a administrací projektu. Datum zahájení fyzické realizace projektu si zvolí žadatel v kdykoliv v době od zahájení projektu a nejpozději do 6 měsíců od vydaní právního aktu.

Prokazatelnost výdaje PpŽaP-o: Výdaj musí být řádně identifikovatelný, prokazatelný a doložitelný. Komentář k rozpočtu (způsob nacenění): Osobní výdaje: Název pozice a vazba na položku rozpočtu Název subjektu (žadatel/partner) Počet osob na dané pozici Délka trvání pracovní pozice Úvazek/počet hodin Zdůvodnění výše úvazku Výše hrubé mzdy při 100% úvazku Sféra: mzdová/platová Kód, název pozice dle ISPV Zdůvodnění výše sazby Pracovní náplň Cestovní náhrady Počet, účel Ne/Hmotný majetek a materiál Zdůvodnění ceny Nákup služeb Vazba na KA Zdůvodnění potřebnosti, ceny

Nezpůsobilé výdaje Výzva: 5.1.2; PpŽaP-s: , 5.2.5,8.8; PpŽaP-o: 8.8 Výdaje na tvorbu nových kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). V rámci povinně volitelné aktivity č. 5 Rodičovská fóra jsou nezpůsobilými výdaje: na ubytování v rámci vícedenního setkání, pokud se nejedná o Celorepublikové setkání fór; na dlouhodobý pronájem prostor pro organizaci rodičovských fór. Nezpůsobilými jsou dále výdaje na tvorbu webových portálů, které přesahují 2 % Celkových způsobilých výdajů projektu.

Spolufinancování

Přehled zdrojů financování Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5; PpŽaP-o: 8.1.5

Přehled zdrojů financování MRRVRR Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5; PpŽaP-o: 8.1.5

Finanční plán

Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO

Finanční plán Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO přičíst NN Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 30% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Finanční plán Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, Záloha – plán = Vyúčtování – plán = CZV Datum předložení 1. zálohové platba = předpokládané datum vydání právního aktu ( srpen 2017)

Vyúčtování - finanční milníky PpŽaP-o: Průběžné finanční ukazatele budou sledovány pouze u projektů, jejichž doba trvání od data zahájení fyzické realizace do předpokládaného data ukončení (fyzické) realizace je delší, než 30 měsíců včetně. 80% kumulativní částky vyúčtování ve finančním plánu za 2 MO. Hraniční finanční ukazatele budou sledovány u všech projektů. 60% kumulativní částky vyúčtování ve finanční plánu za cca 60% doby realizace

Vyúčtování - finanční milníky PpŽaP-o: V případě úpravy průběžných finančních ukazatelů je nutné požádat o podstatnou změnu projektu. Při nesplnění minimální výše finančního ukazatele je poskytovatel oprávněn udělit příjemci sankci. Její výše bude uvedena v právním aktu o poskytnutí podpory. Ponížení hraničního ukazatele lze pouze podstatnou změnou spolu s žádostí o snížení celkové částky dotace.

Hodnotící kritéria

Věcné hodnocení Výzva: Příloha č. 2; PpŽaP-s: 5.4.2; PpŽaP-o: Žadatel/partner V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Financování projektu: V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 10 bodů) V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 2 body)

Děkuji za pozornost