ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
2 PROJEKT „Učitel přírodovědy, nejmodernější technologie a environmentální aplikace“ r. č. CZ.1.07/1.3.41/
3
4 Struktura financování projektu Celkové způsobilé výdaje projektu: ,16 Kč Schválená dotace: ,16 Kč z toho dotace ESF: ,28 Kč (85 %) z toho Státní rozpočet: ,88 Kč (15 %) Přímé výdaje: ,00 Kč (84,75 %) Nepřímé výdaje: ,16 (18 %)
5 Projektový tým – vedení a partneři Manažer projektu: PhDr. Mgr. Hana Svatoňová, Ph.D. Manažer distančního studium: Mgr. Irena Plucková, Ph.D. Administrátor: Kateřina Hönigová Finanční manažer: Ing. Mgr. Libor Lněnička, Ph.D. Partneři: ZŠ Krásného, Brno Lipka – středisko ekologické výchovy, Brno
6 Projektový tým – odborní pracovníci Lektoři: PhDr. Mgr. Hana Svatoňová, Ph.D. – katedra geografie PdF MU Mgr. Irena Plucková, Ph.D. – katedra chemie PdF MU RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. – katedra geografie PdF MU RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. – katedra fyziky PdF MU RNDr. Aleš Ruda, Ph.D.– katedra geografie PdF MU PhDr. Marta Romaňáková, Ph.D. –psycholog Expert pro environmentální vzdělávání: Mgr. Kateřina Mrázková, Ph.D. – Lipka – středisko ekologické výchovy, Brno
7 Klíčové aktivity Příprava a realizace vzdělávacího modulu "Svět a krajina pohledem z výšky„ Příprava a realizace vzdělávacího modulu „Mapujeme v krajině„ Příprava a realizace vzdělávacího modulu „Využití navigačních systémů ve školních environmentálních projektech„ Příprava a realizace odborného semináře ve vzdělávacím středisku Evropské kosmické agentury
8 Zpracovávaná témata Svět a krajina pohledem z výšky – Dálkového průzkumu Země v jednotlivých předmětech, ve vybraných tématech a jednom projektu – připravujeme projekt „Cesta kolem světa aneb najdi své místo na Zemi“. Mapujeme v přírodě – Představení přírodovědných experimentů a pozorování v přírodě. Mapování s tužkou i s GIS. Pokusy v přírodě a jejich zaznamenávání. Využití navigačních systémů ve školních environmentálních projektech – Zvládnutí moderní technologie pro možnosti její aplikace ve vzdělávání aneb didaktické hry s GPS.
9 Výstupy klíčových aktivit Představili jsme možnosti využití nejmodernějších technologií (ve výuce zeměpisu, fyziky, chemie a biologie. Tři učební texty, každé z témat bylo doplněno pracovními listy a návrhem environmentálního projektu. Připravili a realizovali jsme seminář ve vzdělávacím středisku Evropské kosmické agentury v Římě. Zrealizovali jsme celkem 8 seminářů k tématům.
10 Odborné publikace
11 Publicita projektu - ukázka
12 Webové stránky projektu Výukové publikace, intenzivní jednodenní semináře, odbornou edukaci v ESA.
13 Seminář v Evropské kosmické agentuře v Římě
14 Intenzivní jednodenní semináře
15 Podpořené osoby V monitorovacích zprávách jsme vykázali: 3 nově vytvořené/inovované produkty 115 podpořených osob - klienti služeb (MI ) – z toho 71 žen a 44 mužů = učitelů ZŠ a SŠ. 14 podpořených osob - poskytovatelé služeb (MI )
16
Jméno:PhDr. Mgr. Hana Svatoňová, Ph.D. Organizace:Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 17 Děkuji za pozornost