ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obchod, trh Základy hospodaření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: GIOVANNI BOCCACCIO AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Raný novověk - společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: JAZYK ČESKÝ ROČNÍK: IX. TÉMA: LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU – IVAN KLÍMA AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_57_HG ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: JAZYK ČESKÝ ROČNÍK: IX. TÉMA: LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU – IVAN KLÍMA AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_57_HG

 PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU – IVAN KLÍMA  V RÁMCI PREZENTACE SE ŽÁCI SEZNÁMÍ S 1. OSOBNOSTÍ, ŽIVOTEM A DÍLEM SPISOVATELE 2. SE ZÁZNAMEM ROZHOVORU SE SPISOVATELEM 3. PRACUJÍ S TEXTEM A VYHLEDÁVAJÍ V NĚM INFORMACE PODLE ZADÁNÍ  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY  Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku. Jedná se o jednu z prezentací patřících do souboru nazvaného Literatura v exilu a samizdatu. Cílem je přiblížit žákům život a životní postoje spisovatele, který se i přes perzekuci rozhodl zůstat v republice a neemigroval do zahraničí. V rámci prezentace žáci pracují s brožurou věnovanou Ivanu Klímovi (Hoznauer, Miloslav: Bílá místa české literatury – Ivan Klíma, Praha, Komenium 1990, 1. vydání, strany 5 – 31), ale na snímcích je i řešení úkolů, takže není nutné mít brožuru k dispozici. Využijte hypertextové odkazy na stránky autora a rozhovor s redaktorkou Klímova nakladatelství o jeho vydaných knihách.  PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU – IVAN KLÍMA  V RÁMCI PREZENTACE SE ŽÁCI SEZNÁMÍ S 1. OSOBNOSTÍ, ŽIVOTEM A DÍLEM SPISOVATELE 2. SE ZÁZNAMEM ROZHOVORU SE SPISOVATELEM 3. PRACUJÍ S TEXTEM A VYHLEDÁVAJÍ V NĚM INFORMACE PODLE ZADÁNÍ  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY  Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku. Jedná se o jednu z prezentací patřících do souboru nazvaného Literatura v exilu a samizdatu. Cílem je přiblížit žákům život a životní postoje spisovatele, který se i přes perzekuci rozhodl zůstat v republice a neemigroval do zahraničí. V rámci prezentace žáci pracují s brožurou věnovanou Ivanu Klímovi (Hoznauer, Miloslav: Bílá místa české literatury – Ivan Klíma, Praha, Komenium 1990, 1. vydání, strany 5 – 31), ale na snímcích je i řešení úkolů, takže není nutné mít brožuru k dispozici. Využijte hypertextové odkazy na stránky autora a rozhovor s redaktorkou Klímova nakladatelství o jeho vydaných knihách.

 EMIGRACE  SAMIZDATOVÁ LITERATURA  EXILOVÁ LITERATURA  PUBLIKACE  PROZAIK  DRAMATIK  PUBLICISTA  EMIGRACE  SAMIZDATOVÁ LITERATURA  EXILOVÁ LITERATURA  PUBLIKACE  PROZAIK  DRAMATIK  PUBLICISTA

ČEŠTÍ SPISOVATELÉ V EXILU A SAMIZDATU – SKUPINA 2 „ Člověk buď překoná své slabosti anebo ony překonají jeho.“ „ Člověk buď překoná své slabosti anebo ony překonají jeho.“ Jeden z našich nejpřekládanějších spisovatelů Jeden z našich nejpřekládanějších spisovatelů

Jeden z našich nejpřekládanějších autorů žije se svou ženou Helenou v tiché čtvrti v Praze-Hodkovičkách. Pokud není mimo Prahu, tráví většinu dne ve své pracovně, což je středně velká místnost s výhledem do zahrady. Na bytelném stole je přenosný počítač a kupa nejrůznějších papírů či poznámek. Člověka, který vejde, však ze všeho nejvíc zaujme množství knih. Jsou uložené v policích či skříňkách od podlahy až téměř ke stropu. Tituly srovnal Ivan Klíma podle abecedního pořádku. Svoje vlastní knížky (vyšly v sedmadvaceti jazycích) má na poličce vedle dveří. Dřív, když byl mladší, je ukrýval ve skříňce, aby je nikdo neviděl. Styděl se, když se o něm nahlas mluvilo jako o spisovateli. Jeden z našich nejpřekládanějších autorů žije se svou ženou Helenou v tiché čtvrti v Praze-Hodkovičkách. Pokud není mimo Prahu, tráví většinu dne ve své pracovně, což je středně velká místnost s výhledem do zahrady. Na bytelném stole je přenosný počítač a kupa nejrůznějších papírů či poznámek. Člověka, který vejde, však ze všeho nejvíc zaujme množství knih. Jsou uložené v policích či skříňkách od podlahy až téměř ke stropu. Tituly srovnal Ivan Klíma podle abecedního pořádku. Svoje vlastní knížky (vyšly v sedmadvaceti jazycích) má na poličce vedle dveří. Dřív, když byl mladší, je ukrýval ve skříňce, aby je nikdo neviděl. Styděl se, když se o něm nahlas mluvilo jako o spisovateli. PŘEČTI SI TEXT A SNAŽ SE ZAPAMATOVAT SI CO NEJVÍCE INFORMACÍ

ZAPIŠTE SI CO NEJVÍCE ÚDAJŮ CO NEJSTRUČNĚJŠÍ FORMOU

Vstává kolem sedmé a hned po snídani se obvykle zavře v pracovně. Zhruba dvakrát týdně chodí na tenis, který hraje velmi slušně. Mezi jeho další koníčky patří houbaření, sbírání starých map a hraní mariáše. Za knížky, které mu nyní vycházejí v zahraničí, má vcelku vysoké honoráře, ale svůj životní styl příliš nezměnil. Po tatínkovi zdědil skromnost. Na módu si nepotrpí, obléká se až omšele. "Stydím se kupovat si drahé věci," říká. „V restauraci si vždycky dám nejlevnější jídlo.“ Společnost nevyhledával. S přáteli se vždy scházel spíš doma. Do kaváren ani hospod si pro inspiraci nechodí. „Jednak nemám rád zakouřené místnosti, jednak to považuji za ztrátu času.“ Vstává kolem sedmé a hned po snídani se obvykle zavře v pracovně. Zhruba dvakrát týdně chodí na tenis, který hraje velmi slušně. Mezi jeho další koníčky patří houbaření, sbírání starých map a hraní mariáše. Za knížky, které mu nyní vycházejí v zahraničí, má vcelku vysoké honoráře, ale svůj životní styl příliš nezměnil. Po tatínkovi zdědil skromnost. Na módu si nepotrpí, obléká se až omšele. "Stydím se kupovat si drahé věci," říká. „V restauraci si vždycky dám nejlevnější jídlo.“ Společnost nevyhledával. S přáteli se vždy scházel spíš doma. Do kaváren ani hospod si pro inspiraci nechodí. „Jednak nemám rád zakouřené místnosti, jednak to považuji za ztrátu času.“

NA ZÁKLADĚ PŘEČTENÉHO TEXTU NAPIŠTE ALESPOŇ 7 JEDNOSLOVNÝCH CHARAKTERISTIK PŘ. TENISTA….. NA ZÁKLADĚ PŘEČTENÉHO TEXTU NAPIŠTE ALESPOŇ 7 JEDNOSLOVNÝCH CHARAKTERISTIK PŘ. TENISTA…..

Nemá slabost pro pití ani dobré jídlo. Snídá rohlík s tvarohovým sýrem, malý oběd si většinou připravuje sám, večeří opět rohlík se sýrem. Není vegetarián, ale maso jí málo. Z pochutin má slabost snad jedině pro zmrzlinu. Alkohol téměř nepije, občas neodmítne sklenku červeného vína. Auto používá velmi nerad. Říká, že jezdit po městě autem či mít narvanou ledničku je "nemravné vůči potomstvu". Nemá slabost pro pití ani dobré jídlo. Snídá rohlík s tvarohovým sýrem, malý oběd si většinou připravuje sám, večeří opět rohlík se sýrem. Není vegetarián, ale maso jí málo. Z pochutin má slabost snad jedině pro zmrzlinu. Alkohol téměř nepije, občas neodmítne sklenku červeného vína. Auto používá velmi nerad. Říká, že jezdit po městě autem či mít narvanou ledničku je "nemravné vůči potomstvu". POKUSTE SE CHARAKTERIZOVAT SPISOVATELE JEDNÍM SLOVEM

 Ivan Klíma je český spisovatel a dramatik židovského původu  Narodil v Praze a za druhé světové války strávil tři roky v koncentračním táboře Terezín.  V roce 1969 odjel do USA, kde působil jako hostující profesor na Michiganské univerzitě.  Po návratu v roce 1970 už byl zakázaným autorem, publikovat mohl jen v samizdatu a exilu a živil se dělnickými profesemi.

WEBOVÉWEBOVÉ STRÁNKY AUTORA

Ivan Klíma  20. – 21. století /dosud žije/  od roku 1970 zakázaným autorem  prozaik, dramatik, publicista Ivan Klíma  20. – 21. století /dosud žije/  od roku 1970 zakázaným autorem  prozaik, dramatik, publicista ROZHOVORROZHOVOR S IVANEM KLÍMOU - ZÁZNAM ROZHOVORROZHOVOR S IVANEM KLÍMOU - ZÁZNAM ZAPIŠTE SI DO SEŠITU

Ivan Klíma si „prodělal vše, čemu se říká evropské vzdělání" - počínaje vězněním v koncentračním táboře Terezín a konče policejním pronásledováním v době normalizace. Životními peripetiemi procházel však klidně a smířeně. Jak tvrdí jeho přátelé, byl vždy „spíše poslem dobrých zpráv" (Pavel Kohout). Ivan Klíma si „prodělal vše, čemu se říká evropské vzdělání" - počínaje vězněním v koncentračním táboře Terezín a konče policejním pronásledováním v době normalizace. Životními peripetiemi procházel však klidně a smířeně. Jak tvrdí jeho přátelé, byl vždy „spíše poslem dobrých zpráv" (Pavel Kohout).

1. Prohlédněte si brožuru a fotografie v ní 2. Ze strany 31 vypište do sešitu díla začínající na písmenko „M“ Př. Milenci na jednu noc (povídky) …..bude jich 7 1. Prohlédněte si brožuru a fotografie v ní 2. Ze strany 31 vypište do sešitu díla začínající na písmenko „M“ Př. Milenci na jednu noc (povídky) …..bude jich 7 Milenci na jednu noc Milenci na jeden den Moje veselá jitra Moje první lásky Moje zlatá řemesla Milenci na jednu noc Milenci na jeden den Moje veselá jitra Moje první lásky Moje zlatá řemesla Milostné léto Malomocní Ministr a anděl Milostné léto Malomocní Ministr a anděl

3. Společně si přečtěte ukázku na straně 29 začínající slovy „Nikdy jsem nelitoval…“ a písemně vysvětlete: Co je to emigrace? Jak byli spisovatelé stíháni? 3. Společně si přečtěte ukázku na straně 29 začínající slovy „Nikdy jsem nelitoval…“ a písemně vysvětlete: Co je to emigrace? Jak byli spisovatelé stíháni?

EMIGRACE: Vynucený pobyt v cizině Nedobrovolný a podmínkami vynucený odchod do jiné země JAK BYLI SPISOVATELÉ STÍHÁNI:  opakované výslechy  domovní prohlídky  zabavování majetku  přicházeli o zaměstnání  byli vězněni  nemohli publikovat  vykonávali nekvalifikované profese JAK BYLI SPISOVATELÉ STÍHÁNI:  opakované výslechy  domovní prohlídky  zabavování majetku  přicházeli o zaměstnání  byli vězněni  nemohli publikovat  vykonávali nekvalifikované profese

 EMIGRACE  SAMIZDATOVÁ LITERATURA  EXILOVÁ LITERATURA  PUBLIKACE  PROZAIK  DRAMATIK  PUBLICISTA  EMIGRACE  SAMIZDATOVÁ LITERATURA  EXILOVÁ LITERATURA  PUBLIKACE  PROZAIK  DRAMATIK  PUBLICISTA

 Hoznauer, Miloslav: Bílá místa české literatury – Ivan Klíma, Praha, Komenium 1990, 1. vydání, strany  KOZÁK, Martin. [online] , 00:49. [cit ] Soubor:Ivan Klíma, LIBRI 2009, 1.jpg. From Wikipedia, the free encyclopedia. Dostupné z WWW:.  BAŤHA, Matěj. [online]. 08:46, 22 May [cit ]File:Svět knihy Ivan Klíma.jpg. From Wikipedia, the free encyclopedia. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a fotografie – kliparty office-  NĚKTRÉ OBRÁZKY A FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ  Hoznauer, Miloslav: Bílá místa české literatury – Ivan Klíma, Praha, Komenium 1990, 1. vydání, strany  KOZÁK, Martin. [online] , 00:49. [cit ] Soubor:Ivan Klíma, LIBRI 2009, 1.jpg. From Wikipedia, the free encyclopedia. Dostupné z WWW:.  BAŤHA, Matěj. [online]. 08:46, 22 May [cit ]File:Svět knihy Ivan Klíma.jpg. From Wikipedia, the free encyclopedia. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a fotografie – kliparty office-  NĚKTRÉ OBRÁZKY A FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ