Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE Prenatální období Mgr. Irena Kudláčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_02_PR_VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Prenatální a perinatální období lidského jedince Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno:
TĚHOTENSTVÍ Porod. ANOTACE Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ Navazuje na látku :pohlavní soustava.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
 chorobný stav, při kterém dochází k postižení hostitelského makroorganismu prostřednictvím parazit  inaparantní infekce- skrytá infekce bez typických.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Anotace Ročník8. Druh materiáluPrezentace Pomůcky Cíl (inovace)Prezentace slouží k učivu o vitaminech, k zápisu do sešitu a k aktivnímu ověření znalostí.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_NITRODĚLOŽNÍ VÝVOJ  ROČNÍK: 8. nebo 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr.Lenka Preisová
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SPERMATOGENEZE A OOGENEZE
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Prezentace – výklad učiva
Proxy server a Firewall
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Literatura: Machová, J. Biologie člověka pro učitele
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
Vývojová psychologie Prenatální období.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Prezentace – výklad učiva
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Výukový materiál ZŠ Kovářov
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE Prenatální období Mgr. Irena Kudláčková

- Trvá 280 dní +,- 10 dní - 10 lunárních měsíců (28 dní) - 9 kalendářních -Období nejrychlejšího tempa vývoje Prenatální období

Tři fáze: 1.fáze - Zárodeční období (početí – 2.týden) - oplození vajíčka spermií - množení buněk - nidace (uhnízdění vajíčka v děloze)

2. fáze - Embryonální období (od týdne) - vývoj prvoorgánů – orgánogeneze

Embryonální fáze (3.týden)

Embryonální fáze 6 týdnů

Embryo -10 týdnů

3. fáze - Fetální období (fétus – plod) – (od 12. týdne – narození) – (od 3.měsíců – narození) - dokončování vývoje orgánových systémů - po 30-ti týdnech je plod schopen relativně samostatného života

Placenta - spojení mezi plodem a matkou - zajišťuje výživu plodu - přívod kyslíku - vylučování - plod je s ní spojen pupeční šňůrou

- Plod je umístěn v blanitém vaku naplněným plodovou vodou. - V polovině těhotenství se projevuje pohyby končetin a celého těla (cítíme pohyby) - Hmotnost pro narození – kolem 3 500g (3,5kg)

Materiální podněty - Mechanické poškození plodu a) Nevhodná životospráva – Toxické látky, nevhodné léky, jednostranná výživa, podvýživa, rentgenová ozáření, atd. b) Onemocnění matky – AIDS, pohlavní nemoci, zarděnky

Nemateriální podněty - Nepříznivé podmínky a) konfliktní situace - časté hádky b) nedostatečné sociální zázemí c) nedostatečné materiální podmínky

Komunikační systém mezi plodem a matkou - Fyziologická komunikace - zprostředkovává ji krev procházející placentou (adrenalin – stres, radost, tréma....přenáší se na plod) - Smyslová komunikace - plod reaguje na podněty např.masírování bříška, změna polohy, mateřský hlas

- Citový a rozumový postoj - matka na plod soustředí svou pozornost - prožívá jeho existenci

Informační zdroje: KLINDOVÁ, L., RYBÁROVÁ. E. Vývojová psychologie pro 2.ročník SpgŠ. Praha. SPN, 1985 VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha. Karolinum, prospet.php bolest ?category=ze-zahranici

article v=2&oq=tě&aq=0&aqi=g10&aql=&gs_l=img.1.0.0l j K6StOV_bAJA#hl=cs&gbv=2&tbm=i