Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníků
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 5 Učivo – Konstrukce trojúhelníku
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Mgr. Ladislava Paterová
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Geometrická posloupnost (3.část)
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Pravoúhlý trojúhelník
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úhly souhlasné a střídavé
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Matematická olympiáda 2009/10
Vyjádření neznámé ze vzorce
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
24..
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
M ATEMATIKA 9. ROČNÍK Opakování na 1. čtvrtletní práci.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Konstrukce lichoběžníku
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní úlohy (EUPŠM20), M 9.r. Zpracoval:Mgr. Anna Matějová

Anotace: DUM je zaměřen na užití soustav lineárních rovnic při řešení jednoduchých slovních úloh z algebry i geometrie. Žáci vytvoří jednoduchou soustavu rovnic k vyřešení slovní úlohy. DUM byl vytvořen:

I. Užití soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých při řešení slovních úloh o číslech Ke každé slovní úloze proveďte zápis, vhodně označte neznámé, sestavte soustavu rovnic a proveďte zkoušku správnosti řešení. 1.Určete čísla e a f, když víte, že: čtvrtina čísla e se rovná třetině čísla f, a jejich rozdíl je Určete čísla x, y, když víte, že: číslo x je o 3 menší než polovina čísla y, jejich součet je Součet dvou celých čísel je 49, jejich rozdíl je – 25. Určete tato čísla. 4. Určete dvě celá čísla, jejichž rozdíl je 18 a podíl je – Rozdíl dvou čísel je 17. Dělíme-li větší číslo menším, dostaneme podíl 2 a zbytek 2. Určete tato dvě čísla.

Řešení: číslo ……. e 2. číslo ……. f + Zkouška: ověříme splnění podmínek zadání slovní úlohy 1. podmínka: = 2. podmínka: 16 – 12 = 4 Hledaná čísla jsou 16 a 12.

2.1. číslo …… x 2. číslo …… y + Zkouška: 1. podmínka: 9 je o 3 větší než 6 2. podmínka = 24 Hledaná čísla jsou 6 a 18.

3.1. číslo ……. x 2. číslo ……. y x + y = 49 x – y = x = 24 /:2 x = y = 49 / - 12 y = 37 + Zkouška: 1. podmínka: = podmínka: 12 – 37 = - 25 Hledaná čísla jsou 12 a 37.

4. 1. číslo ……… x 2. číslo ……….y 1. podmínka: + Zkouška: 2. podmínka: Hledaná čísla jsou – 3 a 15.

5. 1. číslo ………… x 2. číslo ………….y Zkouška: 1. podmínka: 32 – 15 = podmínka: Hledaná čísla jsou 32 a 15.

II. Užití soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých při řešení slovních úloh z geometrie 1.Je dán rovnoramenný lichoběžník ABCD, jehož obvod je 52 cm a obsah je 128 cm 2. Určete délky stran lichoběžníku. x y y y 8 A B C D 2. Určete délku strany rovnostranného trojúhelníku z obrázku: 2x + 3 3x – y 5y A B C

3. Určete velikosti vnitřních úhlů daného rovnoběžníku: α δ α = x β = 4y γ = x δ = x + 20° β γ 4. Určete velikosti vnitřních úhlů rovnoramenného trojúhelníku: α β φ α = x β = 2y – 10° φ = y

Řešení: 1. o = 52 cm S = 128 cm 2 a = ? [cm], b = ? [cm], c = ? [cm], d = ? [cm] b = y d = y 8 B c = y a = x Vzorce: o = a + b + c + d S = (a + c). v : 2 + a = 22 cm; b = 10 cm; c = 10 cm; d = 10 cm Zkouška: o = a + b + c + d o = = 52 cm S = (a + c). v : 2 S = ( ). 8 : 2 = 128 cm 2 Délka strany je 22 cm, ostatní strany mají délku 10 cm.

2. c = 2x + 3 a = 3x – y b = 5y A B C Rovnostranný trojúhelník a = b = c a = 3x –y a = 3. 6 – 3 a = 15 cm b = 5y b = 5. 3 b = 15 cm c = 2x + 3 c = c = 15 cm Zkouška: a = b = c 15 = 15 = 15 Délka strany rovnostranného trojúhelníku je 15 cm.

3. α δ α = x β = 4y γ = x δ = x + 20° β γ α = ?; β = ?, γ = ?; δ = ? α + β = 180° β = δ α = x α = 80° β = 4y β = β = 100° γ = x γ = 80° δ = x + 20° δ = ° δ = 100° Zkouška: 1. α = γ a β = δ 80° = 80° a 100° = 100° 2. α + β + γ + δ = 360° 80° + 100° + 80° + 100° = 360° Velikost úhlu α a γ je 80° a velikost úhlu β a δ je 100°.

4. α β φ α = x β = 2y – 10° φ = y Rovnoramenný trojúhelník: α = β α + β + φ = 180° α = x α = 70° β = 2y – 10° β = – 10° β = 70° φ = y φ = 40° Zkouška: 1.α = β 70° = 70° 2.α + β + φ = 180° 70° + 70° + 40° = 180° Úhly α a β mají velikost 70° a úhel φ má velikost 40°.

Citace: - vlastní zdroje