IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimédia Video a zvuk.
Advertisements

Multimediální soubory
Úvod do multimediálních technologií
Operační systémy a aplikační servery Tomáš ZACHAT SPŠ Praha 10, STIC.
Masivní streaming v prostředí českého internetu Tomáš Vojta vedoucí práce: Mgr. Miloš prokýšek.
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Multimédia ve vzdělávání ZVUK
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Opakování učiva pro 7. ročník
Michal Krsek Za hranice YouTube Michal Krsek
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
NERO 11 praktický kurz Ing. Jaroslav Parma.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Streaming pomocí technologií FLASH
Opakování učiva pro 8. ročník
Marian Henč, Jan Dryml Systems Engineers Microsoft Windows Server 2003 R2 – co je nového?
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Application Layer Functionality and Protocols Network Fundamentals – Chapter 3.
Zvukové formáty Úvod Úvod Komprimační zvukové algoritmy Komprimační zvukové algoritmy.
C HARAKTERISTIKY VIDEOMATERIÁLU Jan Mrázek Jan Pavera.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Stažení videopřehrávače Bohumil Bareš. Internetové servery Prvním krokem je přejití na jeden z možných serverů, kde najdete daný program Přiklady stránek.
Připojení k internetu Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí. Grafické znázornění části internetu.
Charakteristiky videomateriálu
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Multimédia Žlutířová Eva.
Audio a video.  Osnova  Úvod - Cíle  Teoretická část – Multimédia? Audio Video  Praktická část – Úpravené video z LK  Závěr – Podařilo nám splnit.
Informatika Soubory a složky
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Internetové vysílání stanic Českého rozhlasu ve velmi vysoké kvalitě Miloš Wimmer CESNET z.s.p.o. a Západočeská univerzita.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
© 2016 InterSystems Corporation. All rights reserved. Integrace OAuth 2.0 a OpenID Connect.
Připojení k internetu Jakub Adam, 9.B GPRS General Packet Radio Service (GPRS) je služba umožňující uživatelům mobilních telefonů GSM přenos dat a připojení.
Mp4 Co je to? MP4 MP4 je multimediální kontejner. Je také známý pod názvem MPEG-4 Part 14, je tedy součástí MPEG-4 standardu. Jako jeho základ posloužil.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Transportní vrstva v TCP/IP Dvořáčková, Kudelásková, Kozlová.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Digitální zvukové formáty
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Ondřej Pavlas, Tomáš Karhut
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Princip streamování videa a hudby
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
INTERNET - TERMINOLOGIE
Digitální zpracování zvuku a videa
Opakování učiva pro 7. ročník
Opakování učiva pro 8. ročník
Application Layer Functionality and Protocols
Transkript prezentace:

IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

container Digitální multimédia – úvod Důležité pojmy codec

 TV:  Obraz: 720x576: 1,2MB na snímek  Video: 25 snímků za vteřinu: 31MB/s, 168GB/hod.  HDTV:  Obraz: 1440x1080: 4,7MB na snímek  Video: 25 snímků za vteřinu: 116MB/s, 626GB/hod.  DVD: 4,7GB  BD: 25GB, 50GB Digitální multimédia – úvod Motivace k použití kodeků

 Algoritmus zpracování digitálního signálu  Vlastnosti kodeku  Ztrátová komprese / Neztrátová komprese  HW náročnost zpracování  GPU akcelerace  Kvalita kodeku  Optimální datový tok Digitální multimédia – úvod Kodeky

 Ztrátová komprese  Komprese visuálních dat  Využití znalostí o lidském zraku  Nevratné poškození informace  Diskrétní kosinova transformace, Furierova transformace  Bezztrátová komprese  Komprese binárních dat  Použití běžně používaných algoritmů Digitální multimédia – úvod Komprese

 MP3 (MPEG-1 Audio Layer III)  Vorbis / FLAC  Dolby Digital = AC-3 (Dolby TrueHD)  DTS (DTS-HD Master Audio)  AAC (Advanced Audio Coding)  LC – Low Complexity  HC – High Complexity  WMA (WMA Pro, WMA Lossless) Digitální multimédia – úvod Audio kodeky

SDDSDolby DigitalAnalog Optical DTS

Digitální multimédia – úvod Video kodeky H.26x (ITU-T)  H.261 – přenos obrazu přes ISDN  H.262 – MPEG-2  H.263 – Flash video  H.264 – MPEG-4 Part 10  H.265 ISO/IEC  MPEG-1  MPEG-2 Part-2  MPEG-4 Part 2  MPEG-4 Part 10

Digitální multimédia – úvod Video kodeky Microsoft  WMV  VC-1 Xiph.Org Foundation  Theora

 Zabalují různé datové proudy (obraz, zvuk, titulky…)  Používané kontejnery:  WAV  AVI  ASF  DVR-MS, WTV  MPEG-TS, VOB  MOV, OGG, MKV Digitální multimédia – úvod Kontejnery

Digitální multimédia – úvod Budoucnost Experimenty – 24Gbit/s přenos

Digitální multimédia Distribuce

Digitální multimédia – distribuce Protokoly protocol container codec

 Tradiční streamovací protokoly  RTSP – UPD, stavový  Mezikrok k HTTP  „RTSP přes HTTP“ – Windows Media HTTP  Progressive Download  Mediální soubor stahován běžně přes HTTP z webserveru Digitální multimédia – distribuce Protokoly

 On-demand obsah  Uložen na serveru a distribuován na žádost klienta  Klient ovládá přehrávání – posun v čase, pozastavení…  Live obsah  Server odesílá připojeným klientům aktuální přehrávaná data  Klient nemůže ovládat přehrávání  Všichni klienti dostávají stejný obsah Digitální multimédia – distribuce Typ obsahu

 Unicast  Veliká zátěž na síť a server  Multicast  Minimální zátěž na server  Musí podporovat síť  Broadcast  Minimální zátěž na server  Musí podporovat síť  Zbytečné zahlcování všech klientů Digitální multimédia – distribuce Způsob distribuce

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

Windows Media Services 2008

 Multicast streaming  Cache/Proxy management  Server Core Installation  Advanced Fast Start  Play While Archiving  Broadcast AutoStart  Absolute Playlist Time Windows Media Services 2008

Ukázka tvorby obsahu

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

IIS Media Services 3.0

 Balíček služeb pro distribuci multimédií přes IIS  Smooth Streaming  Live Smooth Streaming  Bit Rate Throttling  Web Playlists IIS Media Services Představení

 Vychází z prototypu použitého na streamování LOH 2008 stanicí NBC  Princip fungování  Klient si z webserveru stahuje malé bloky 3-4s záznamu  Podle svých možností si volí kvalitu  Bloky jsou zarovnané a je možné plynule přecházet mezi kvalitami (closed GOPs) IIS Smooth Streaming Jak to začalo

 Jeden soubor na jednu kvalitu  IIS v něm vyhledává požadované úseky  /Fragments(video= ) IIS Smooth Streaming Změny oproti prototypu

 Typy souborů:  *.ismv – audio a video, 1 soubor na 1 kvalitu  *.isma – audio  *.ism – server manifest  *.ismc – client manifest IIS Smooth Streaming

 Silverlight 2 a vyšší  Projekt Silverlight Media Framework (SMF)  Klient monitoruje:  Možnosti linky  Zatížení HW při přehrávání  Rozlišení přehrávače  Pozastavení přehrávání, minimalizace přehrávače IIS Smooth Streaming Klienti

 Výhody Silverlightu 3 a 4  GPU akcelerace  Možnost přehrávat HD obsah s nízkou zátěží CPU IIS Smooth Streaming Klienti

 SW:  Expression Encoder 2 SP1 a vyšší  Inlet Armada  HW:  Inlet Spinnaker IIS Smooth Streaming Tvorba obsahu

 Stejný princip jako u Smooth Streamingu  Přenos živých událostí  Není dostupný zatím kvalitní SW encoder a možná ani nebude  HW encoder:  Inlet Spinnaker 7000 (caa $) IIS Live Smooth Streaming

 Umožňuje snížit rychlost stahovaní souboru dle obsahu  Umí zjistit bitrate stahovaného videa a podle toho nastavit limit  Vhodné jako ochrana proti přetížení linky uživateli Bit Rate Throttling

 Umožňují generovat playlisty na straně serveru s plno výhodami:  Hlídání Session  Parametrizace přístupu k multimédiím = skrytí adresy, kde je médium uloženo Web Playlists

Problémy distribuce multimédií

The Day The Internet Died Inaugurace 44. prezidenta USA,

Active streams on Akamai network

Streaming traffic of Akamai network

Obama Inauguration Streaming Video Traffic (US ISPs)

 Klienti se připojují na edge servery, které jsou rozmístěny na různých geografických místech  Z primárního serveru jsou data odeslána na Edge Servery  Neomezené možnosti škálování Content Delivery Network

 Získání důležitých informací o využití multimédií  Server logging  Client logging  Data o chování uživatele a přehrávače Advanced Logging

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

Silverlight Media Framework

  Rychlý vývoj robustního přehrávače v prostředí Silverlightu  Bohatá sada funcionality  Dobré možnosti skinovaní a přizpůsobení Silverlight Media Framework

 Architektura Silverlight Media Framework

1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

Digital Rights Management

 Cíle  Technologie  Content Scrabling System (CSS)  Advanced Access Content System (AACS)  PlayReady Digital Rights Management

Vaše dotazy