1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Hodnocení škol a školských zařízení
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
VYSOKÉ ŠKOLY v datech Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Implementace EQAVET v ČR
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Organizace veřejné správy
Opatření německé vzdělávací politiky vycházející z výzkumů PISA, zaměřená na zlepšení čtenářské gramotnosti žáků PaedDr. Věra Ježková, Ph.D. Seminář UNCE,
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
KVALITA rozvojový program kraje
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Komplexní systém hodnocení
SPP728 Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými podzim 2010
Polytechnické vzdělávání v praxi
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc.
Transkript prezentace:

1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:

2 Úrovně ISCED 1 a 2 (1. a 2. stupeň ZŠ) Referenční rok 2008/09

3 Celostátní testování žáků v Evropě EURYDICE 31 zemí, 35 národních oddělení (ČR - Národní oddělení EURYDICE je součástí ÚIV) Eurydice Network

4 Celostátní testování žáků v Evropě Účel testů: Původně pro certifikaci Rozmach od r spojený s autonomií škol, s decentralizací, se snahou o zlepšování kvality vzdělávání

5 Celostátní testování žáků v Evropě Současné cíle testování:  získání informací se zásadním významem pro kariéru žáka (zpravidla spojeno s certifikací)  získání informací důležitých pro školu, pro tvůrce vzdělávací politiky  diagnostika (zjišťování vzdělávacích potřeb) Jeden test má obvykle několik různých cílů

6 Celostátní testování žáků v Evropě Hlavní cíle celostátního testování Zásadní význam pro kariéru jednotlivých žáků Monitorování škol a/nebo vzdělávacích systémů Zjišťování vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků x = celostátní testy se nepoužívají

7 Celostátní testování žáků v Evropě Rozsah předmětů testovaných v celostátních testech Dva hlavní předměty či jeden (jazyk výuky a matematika) Tři předměty (dva hlavní předměty + cizí jazyk nebo přírodní vědy) Více než tři předměty Celostátní testy se nepoužívají

8 Celostátní testování žáků v Evropě Použití IKT při celostátním testování Použití IKT při testování přímo na obrazovce Použití IKT při vyhodnocování testů IKT se v současné době nepoužívá Celostátní testy se nepoužívají

9 Celostátní testování žáků v Evropě Orgány odpovědné za zadávání celostátních testů Odbor ministerstva Veřejná instituce mimo ministerstvo Složka univerzity nebo soukromá instituce Celostátní testy se nepoužívají

10 Celostátní testování žáků v Evropě Použití výsledků testů Použití pro potřeby:  jednotlivých žáků  školy  tvůrců národní vzdělávací politiky

11 Celostátní testování žáků v Evropě Použití pro individuální kariéru jednotlivých žáků Certifikace (Vnější) diferenciace Postup do vyššího stupně Celostátní testy se nepoužívají nebo nemají vliv

12 Celostátní testování žáků v Evropě Použití výsledků testů při hodnocení škol Použití při externím hodnocení Doporučení nebo metodické pokyny pro použití při interním hodnocení Při hodnocení škol se nepoužívají Celostátní testy se nepoužívají

13 Celostátní testování žáků v Evropě Zveřejňování výsledků jednotlivých škol v celostátním testování Zveřejňování organizují nebo je na školách požadují ústřední nebo místní správní orgány Zveřejňování je v pravomoci škol Nezveřejňují se Celostátní testy se nepoužívají

14 Celostátní testování žáků v Evropě Použití výsledků testů ústředními správními orgány:  Zprávy o stavu vzdělávacího systému  Opatření nebo akční plány na odstranění rozdílů mezi školami nebo slabého národního výkonu  Reformy vzdělávacích programů nebo dalšího vzdělávání učitelů

15 Celostátní testování žáků v Evropě Shrnutí  3 až 4 celostátní testy během povinného vzdělávání  Účast celé věkové skupiny  Jeden test se používá k několika účelům  2 až 3 testované předměty  Organizovány zvláštní institucí (veřejnou nebo soukromou), ne přímo ministerstvem  Používání výsledků především pro monitorování systému, málokdy pro vnější hodnocení jednotlivých škol

16 Celostátní testování žáků v Evropě Témata k diskusi Jeden nebo více cílů? Potřeba výkonových dat vs hrozba přemíry testování Možné zúžení vzdělávacího obsahu vlivem testování? Použití výsledků pro zlepšení školy nebo pro vykazování výkonu školy?