NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.7.2.R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázků a textů je
Advertisements

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Nástroje finančního trhu
Hospodářský proces Potřeby, peníze
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.3.
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA A OSTATNÍ NÁSTROJE HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing.
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Peníze, měna a úloha bank
Funkce peněz Petr Machala.
PENÍZE Kamila Kuběnová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Podmínky provozování směnárny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Pojištění v CR = placená služba proti nahodilým a nepředvídatelným událostem = právo účastníka na výplatu peněžních prostředků souvisejících s úhradou.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Mezinárodní měnová politika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_06 NázevKurzovní lístek Druh učebního materiálu Pracovní list – Kurzovní lístek PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Základní pojmy v bankovnictví.
PRÁVNÍ REGULACE PENĚŽNÍHO SYSTÉMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
KOLIK TO NESE? Umísti podle úroku, který platíš nebo inkasuješ v % ročně = p.a. % úrok p.a. 0% 5% 10% 15% 20% - 5% - 10% - 15% - 20% a více INFLACE 2%
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Internetový vyhledávač Google Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Jak hledat na internetu??? Hledání pomocí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_14_Hotovostní placení TEMA:Finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_62_INOVACE_FG.9.r.09 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Blanka Prokopová Období tvorby VMlistopad.
Trh a jeho zákony. Zboží je služba nebo statek určený pro směnu na trhu. SMĚNA  směna naturální neboli bartr  směna realizovaná prostřednictvím peněz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Základy investování TEMA: Matematika.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R01_procenta TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: RNDr.Ivana Řehková Matematika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Příklady – zadání Jedete na dovolenou do Velké Británie. Chcete tedy hotovost 250 GBP. Kolik to bude stát českých korun? Chcete získat hotovost 1250€.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Kurzovní lístek TEMA: Matematika 9.ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace. Prezentace je určena k doplnění tématu z finanční matematiky. Seznamuje žáky se základními pojmy, kde vyhledat aktuální kurzovní lístek. Jsou uvedeny jednoduché příklady z praxe s řešením.

Finanční matematika Kurzovní lístek

Základní pojmy Měna=národní i mezinárodní forma peněz upravená zákonem.Jejím základem je peněžní jednotka. Valuty=bankovky a mince cizího státu Devizy=mezinárodní platební prostředky.Mají bezhotovostní formu. Měnový(valutový)kurz=cena měnové jednotky jedné země vyjádřená počtem měnových jednotek jiné země.Je to přepočítací poměr,který umožňuje koupit „peníze za peníze“.

Kurzovní lístek Nákupní kurz slouží bance k nákupu valut od klientů Prodejní kurz slouží bance k prodeji valut klientům Střední kurz slouží pouze potřebám bank zeměměna nákupprodej EUEUR27,4828,880 USAUSD21,5222,63 Velká Britán. GBP40,2742,33

Kurzovní lístek (kurzy ČNB střed jsou platné předcházející pracovní den) –z internetových stránek csas geLabel=exchangerates_subportal01

Příklad: Paní XY si koupila ve Vídni kávu za 2,80 EUR,v Londýně za 2,4 GBP. Kde mají dražší kávu? Kolik CZK by zaplatila v Praze?

Řešení: Nejprve si zjistíme aktuální kurz. Např. 1EUR=25,66 CZK 1GBP=31,56 CZK Přepočítáme: 2,8. 25,66= 72 2,4.31,56=76 Dražší káva byla v Londýně. Kolik by stála v Praze?

Příklad: Chci vyměnit 20000,-Kč na americké dolary. Kolik USD mi dají ve směnárně bez poplatku s kurzem 1USD=19,2 CZK?

Řešení: Můžeme řešit i trojčlenkou, ale je to zbytečné, postup je jednoduchý : 19,2= Získám 1041 USD. Otázka: proč jsme nezaokrouhlili správně matematicky? Jak postupují ve směnárnách?

Citace: Archiv autora Česká spořitelna. [online] [cit ]. Dostupné z: Matematika pro 9. ročník základní školy, 2. díl. Praha 2: SPN, ISBN