Vývoj člověka. Obsah prezentace ● náboženský názor ● Lamarkova teorie ● Darwinova teorie ● neodarwinismus ● teorie vzniku rodu HOMO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Hronek Milan Aprobace: AMVT
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
JAZYKY. Základní prostředek dorozumívání mezi lidmi. Co to je jazyk ? Zdokonalováním mnoha generacemi uživatelů velmi rozrůznil a stal se jedním z hledisek.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Vývojová teorie - Evoluce života na Zemi. Vývoj názorů: Středověk – stvoření Od 18.století se zasloužili o nový pohled s podklady důkazů vědci: Carl Linné.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Den Země 2009 Dne si žáci devátých tříd pod vedením paní učitelky Zimové připravili pro své spolužáky z prvního stupně různé soutěže. Žáci prvního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Česká republika Obyvatelstvo
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Srovnávací a historická gramatika 19.století
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Realita a symboly Hans Holbein
ARTE POVERA Tematická oblast
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vznik a vývoj člověka.
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Pes domácí NIKOLA VEJRYCHOVÁ.
M Ý T U S Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_01_Peru ZŠ A MŠ JILEMNICE
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Tři muži se vybrali na výlet.
Johann Jakob Bachofen.
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PRAVĚK.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Žít svůj život naplno.
CHARAKTERISTIKA VÝZNAMNÍ AUTOŘI
13. Růst lidské populace, demografie
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
PRAVĚK.
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Amerika třicátých let minulého století
SVĚTOVÉ KULTURNÍ OBLASTI (CIVILIZAČNÍ SFÉRY)
Sčítání lidu domů a bytů 2011
Biblické verše....
„Jsme jen náhodným výtvorem náhodných
Pozitivismus.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Amnesty International
Tři muži se vybrali na výlet.
Člověk a životní prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Vývoj člověka

Obsah prezentace ● náboženský názor ● Lamarkova teorie ● Darwinova teorie ● neodarwinismus ● teorie vzniku rodu HOMO

Náboženský názor 1. kapitola Genesis ● 6 dní Bůh tvořil svět, 7. odpočíval ● 6. den stvořil člověka podle obrazu svého ● 2. kapitola Genesis ● Bůh stvořil člověka z hlíny

Jean Baptiste Lamarck ● Zoologická filosofie – 1809 ● Hlavní myšlenky: ● každý svým úsilím vytváří pozitivní znaky ● negativní znaky ztrácí ● toto zdokonalení předá další generaci ● z čehož vyplívá zdokonalování

Charles Robert Darwin ● plavba kolem světa 1813 – 1836 ● O vzniku druhů přírodním výběrem – 1859 ● Hlavní myšlenky: ● populace nejsou identické ● přežijí jen ti nejsilnější ● organismy včetně člověka se vyvinuli z jednoduších předků

Neodarwinismus ● teorie z počátku 20. století ● vysvětlovala teorii na základě mutací ● dnes teorie vycházející z mnoha oborů ● populační genetika – vyvrácení mýtu o všemocnosti mutací ● poslední doba - teorie sobeckého genu

Teorie vzniku rodu Homo ● Dvě teorie: ● - teorie převratných evolučních pulsů ● (Elizabeth Vrbová, polovina 80. let) ● - teorie kumulativních ekologických změn ● (Anna K. Behrensmeyer, 1997)