ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Advertisements

Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_28_Hutnictví a strojírenství ČR_Sluková Téma: Hutnictví a strojírenství ČR.
Kraje České republiky Porovnání krajů České republiky dle ekonomických údajů a údajů o obyvatelstvu Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
O BYVATELSTVO ČR Zdeněk Mucha, Gymnázium Velké Meziříčí.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Obyvatelstvo a sídla Č eské republiky. Základní údaje o obyvatelstvu obyvatel (2008) více žen Populace stárne Věková struktura: 0 – 15 (14,2%)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Autor: Ing. Alice Horáčková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Česká republika Obyvatelstvo
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Vývoj vybraných SE ukazatelů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Přírodní zdroje na Zemi
Ekonomika– národní hospodářství
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
DEMOGRAFIE je věda, která se zabývá reprodukcí (obnovou) lidské populace. Obyvatelstvo celé planety Země i jednotlivých regionů se neustále obnovuje v.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Přírodní poměry - vodstvo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_04_02_01 ČESKÁ REPUBLIKA
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola, Hradec Králové
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Počet a jeho vývoj – skladba obyvatelstva
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, Třída: 6. ročník 6. letého gymnázia Výstup: Powerpointová prezentace Vzdělávací oblast: Česká republika Obor: Zeměpis/Geografie Tematický okruh: Socioekonomická geografie ČR Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, atlas Inovace:Materiál je určen jako doplnění k přípravě pedagoga, přičemž má za cíl zvýšit atraktivitu a názornost v rámci vyučovací hodiny. V některých částech je formou animací zajištěno, aby studenti pouze pasivně neposlouchali výklad, ale také museli hledat v atlase a společně s pedagogem tím vytvářeli svůj zápis do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Počet obyvatel a vývoj počtu obyvatel Počet obyvatel ČR: ( ) ??Jaké je pořadí ČR v rámci Evropy, které státy Evropy mají srovnatelný počet obyvatel 14. místo 11. Řecko 12. Belgie 13. Portugalsko 15. Maďarsko 16. Srbsko

Které faktory se podílí na růstu/úbytku počtu obyvatel?? 1.Přirozený pohyb obyvatelstva – porodnost x úmrtnost 2.Mechanický pohyb obyvatelstva – imigrace x emigrace Vývoj porodnosti a úmrtnosti na území České republiky Porodnost Úmrtnost

Přirozený přírůstek/úbytek na území České republiky (v promilích)

Mechanický pohyb obyvatelstva v rámci ČR  dán emigrací (vystěhováním) a imigrací (přistěhováním)  V rámci ČR dlouhodobě převažuje počet přistěhovalých  Jediným rokem za posledních 20 let, kdy počet odstěhovaných byl větší než počet přistěhovalých byl rok 2002 (cca o lidí)  Naopak nejvíce se zvýšil počet obyvatel stěhováním v roce 2007 (cca o )

Vývoj počtu obyvatel od vzniku České republiky do roku 2010

Rozmístění obyvatelstva ČR ?? Které faktory určovaly rozmístění obyvatelstva na území České republiky  v dávné minulosti především přírodní podmínky – nížiny, okolí velkých řek…  Později surovinové zdroje (na území ČR především uhlí), blízkost významných dopravních cest, koncentrace do měst Hustota zalidnění v rámci ČR ??Které kraje České republiky mají největší hustotu zalidnění a čím je to způsobeno

Struktura obyvatelstva ČR ?? Jaké znaky u obyvatelstva rozlišujeme  Biologické – rasa, věk, pohlaví  Kulturní – náboženství, národnost, jazyk  Ekonomické – ekonomická aktivita, zaměstnanost dle sektorů národního hosp.

1. Biologické znaky Věková pyramida -Česká republika (2007) Věkové skupiny Počet obyvatel (tisíce) ŽenyMuži ?? Co vypovídá věková pyramida o vývoji průměrného věku obyvatel ČR

2. Kulturní znaky Podíl věřících v roce 1991 Podíl věřících v roce 2011

3. Ekonomické znaky  Objasněte pojmy ekonomicky aktivní, ekonomicky neaktivní a nezaměstnaný  Co určuje míra nezaměstnanosti? Vývoj nezaměstnanosti na území ČR ??Jaká je míra nezaměstnanosti v ČR nyní a jaké faktory míru nezaměstnanosti ovlivňují

Podíl nezaměstnaných dle okresů Míra ekonomické aktivity a zaměstnanost dle sektorů hospodářství Primární sektor terciární sektor sekundární sektor ??V kterých regionech ČR je největší nezaměstnanost a čím je tento fakt dán?

 Slide 5-Porodnost a úmrtnost. Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Licence: Public domain  Slide 6-Přirozený přírůstek. Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Licence: Public domain  Slide 8-Počet obyvatel ČR. Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Creative_Commons 2.0 generic Zdroj: Data FAOSTAT  Slide 9-Hustota zalidnění ČR. Klustová S. a kol.. Česká republika – sešitový atlas pro základní školy a víceletá gymnázia 1. vyd. Praha: Kartografie Praha a.s., ISBN Kapitola Obyvatelstvo s. 18  Slide 11-Věková pyramida. Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Licence: GNU free documentation  Slide 12-Věřící v roce Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Creative_Commons attribution share Alike 3,. unported Autor: FEXT  Slide 12-Věřící v roce Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Creative_Commons attribution share Alike 3,. unported Autor: FEXT  Slide 13-Nezaměstnanost v ČR Portál Wikipedia[on line][cit.: ] Dostupné z WWW: Licence: Public domain  Slide 14-Ekonomická aktivita. Klustová S. a kol.. Česká republika – sešitový atlas pro základní školy a víceletá gymnázia 1. vyd. Praha: Kartografie Praha a.s., ISBN Kapitola Hospodářství s. 21  Slide 14-Nezaměstnanost dle okresů. Klustová S. a kol.. Česká republika – sešitový atlas pro základní školy a víceletá gymnázia 1. vyd. Praha: Kartografie Praha a.s., ISBN Kapitola Hospodářství s. 20