VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/21.1674 Autor: Bc. Alena Machová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PYRAMIDA Práce a energie
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Mechanické vlastnosti plynů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
AZ KVÍZ desetinná čísla
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 12. Práce, výkon, účinnost Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Grafické znázornění síly
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Pohyb těles-fyzika hrou
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
8.1 Aritmetické vektory.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Vy_32_Inovace_5O_Pexeso-Slova protikladná
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VY_32_INOVACE_F8-002 FYZIKA 8.ROČNÍK VÝKON Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
všechny animace a obrázky - archiv autora
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
VY_32_INOVACE_20 22 ÚČINNOST autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Fyzikální veličiny.
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Jako předvést výkon na práci
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová

Pravidla hry Pomůcky: hrací kostka, stopky. 1. Hru hrají dva hráči či dvě družstva. 2. Začíná hráč, který na hrací kostce hodí nejvyšší počet bodů. 3. Poté si z hracího pole vybere jedno políčko s číslem od 1 do 28. Po kliknutí na vybrané políčko (pomocí ikony „ruka“, nikoliv šipky) se otevře soutěžní otázka. Od přečtení otázky běží časový limit 30 až 60 sekund pro odpověď. Pokud hráč zodpoví otázku správně, hra se vrací na začátek. 4. Hru řídí porotce (učitel). Jeho úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, jenž danou otázku zodpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. 5. V případě nesprávné odpovědi možnost odpovědět dostává druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka opět hod kostkou. Políčko získává ten, kdo hodí nejvyšší počet bodů. 6. Otázky volí družstva vždy střídavě. 7. Ve hře vítězí hráč, jemuž se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo ten, který získal nejvíce hracích polí při odkrytí všech otázek.

ŘEŠENÍ ZPĚT W 1. Jakou značku má fyzikální veličina práce?

ŘEŠENÍ Joule ZPĚT 2. Jak se nazývá hlavní jednotka práce?

ŘEŠENÍ Jednoduché stroje (kladka, kladkostroj) ZPĚT 3. Co nám usnadňuje zvedání těžkých těles?

ŘEŠENÍ účinnost ZPĚT 4. Jaká veličina se zavádí pro posouzení, jak dané zařízení pracuje?

ŘEŠENÍ W = F·s ZPĚT 5. Jaký vzorec používáme pro výpočet práce?

ZPĚT Energie ŘEŠENÍ 6. Která fyzikální veličina vyjadřuje schopnost tělesa konat práci?

ŘEŠENÍ W = P·t W = J ZPĚT 7. Motor pracuje s výkonem 0,4 kW po dobu 120 minut. Jak velkou mechanickou práci vykoná?

ŘEŠENÍ P ZPĚT 8. Jakou značku má fyzikální veličina výkon?

ŘEŠENÍ potenciální ZPĚT 9. Jak jinak nazýváme polohovou energii?

ŘEŠENÍ Watt ZPĚT 10. Jak se nazývá základní jednotka výkonu?

ŘEŠENÍ 0, MJ ZPĚT 11. Vyjádři v MJ: J

ŘEŠENÍ nulovou ZPĚT 12. Doplň: Těleso v klidu má ______ pohybovou energii.

ŘEŠENÍ P = F · v ZPĚT 13. Jaký vzorec používáme pro výpočet výkonu stálé síly F při rovnoměrném pohybu tělesa rychlostí v ?

ŘEŠENÍ 7,2 MJ ZPĚT 14. Vyjádři v MJ: 2 kWh

ŘEŠENÍ E p = m·g·h E p = 39 J ZPĚT 15. Jak velkou polohovou energii má závaží o hmotnosti 13 kg vytažené do výšky 30 cm?

ŘEŠENÍ F ZPĚT 16. Jakou značku má fyzikální veličina síla?

ŘEŠENÍ Zákon zachování energie ZPĚT 17. Který zákon říká: Soustava těles, která si s okolím nevyměňuje energii, má stále stejnou celkovou energii.

ŘEŠENÍ η ZPĚT 18. Jakou značku používáme pro fyzikální veličinu účinnost?

ŘEŠENÍ E ZPĚT 19. Jakou značku používáme pro fyzikální veličinu energie?

ŘEŠENÍ pohybovou ZPĚT 20. Doplň: Polohová energie tělesa se při některých dějích přeměňuje na ________ energii tělesa a naopak.

ŘEŠENÍ P = F ·v P = 45 kW ZPĚT 21. Auto táhne vozík stálou silou N při stálé rychlosti 18 km/h. Jaký je výkon auta?

výkonu a příkonu ZPĚT ŘEŠENÍ 22. Doplň: Účinnost stroje nebo jiného zařízení je určena podílem ______ a ______.

ŘEŠENÍ kinetická ZPĚT 23. Jak jinak nazýváme pohybovou energii?

ŘEŠENÍ Joule ZPĚT 24. Jak se nazývá hlavní jednotka energie?

25. Doplň: Výkon každého zařízení je ______ než příkon. ŘEŠENÍ menší ZPĚT

ŘEŠENÍ W = m·g·s W = 72 J ZPĚT 26. Jak velkou práci vykonáme, zvedneme-li kufr o hmotnosti 8 kg do výšky 90 cm?

ŘEŠENÍ 1 238, 97 kN ZPĚT 27. Vyjádři v kN 1, MN

ŘEŠENÍ výkon, příkon ZPĚT 28. Doplň: V praxi rozlišujeme _____ daného zařízení, tj. užitečná práce vykonaná za 1 s, a ______, tj. práce, která se skutečně za 1 s vykonala.

Pracovní materiál je věnován opakování učiva práce, výkonu, polohové a pohybové energie v 8. třídě. Anotace