P RAKTICKÉ ČINNOSTI Řez ovocných stromů Vypracoval: Lukáš Karlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Produkce vysokokmenných tvarů krajových odrůd ovoce na Školním statku Děčín – Libverda Erzeungung hochstämmiger Formen einheimischer Obstsorten am schulischen.
Advertisements

Marketingový plán BRÁZDOVÁ Silvie SVÁTOVÁ Monika FŽP-UJEP 2012/2013.
Řez stromů a keřů Jolana Juřicová
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Během růstu můžeme u přímých dlouhých (vystřelujících) letorostů vrchol zkrátit. Odkvetlé květy odstraňujeme až pod rozvětvením, tedy v celých květenshtvíc.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_437, 22. sada, Prvouka
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Řez stromů a keřů Jolana Juřicová
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Ovocné stromy v různých ročních obdobích
Rozdělení ovocných rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Dřeviny – listnaté stromy
BYLINY A KEŘE LESA 2.
Rostlinné orgány - stonek
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
3. Vady tvaru kmene Je to nesprávný růst dřeva, který se liší křivostí, sbíhavostí, aj. od normálního růstu kmene. Snižují především výtěžnost dřeva.
Rozmnožování ovocných rostlin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Rajče obecné.
Roční období Název školy:
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Ptáci sadů a ovocných zahrad (2)
Stromy po celý rok Veronika Prouzová.
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
R ŮŽOVITÉ ROSTLINY Daniel Aschermann David Ondroušek Tomáš Kudrna.
F YZIKA Rovnovážná poloha páky. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKA Zrcadla v praxi Vypracoval: Lukáš Karlík.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_627_ROUBOVÁNÍ-POSTUP_PRÁCE Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-514 Rozmnožování dřevin vegetativní nepřímé Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Ruční elektrické pily Vypracoval: Lukáš Karlík.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 5 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Dřevo, příčný řez jádrovým kmenem Vypracoval: Lukáš Karlík.
Základy stolování. Vypracoval: Lukáš Karlík
Tematický okruh: BIOLOGIE ROSTLIN Název učiva: OVOCNÉ STROMY A KEŘE
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Druh učebního materiálu Anotace Klíčová slova Metodický pokyn
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sady a ovocné zahrady.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
05 Květiny a stromy na jaře
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vegetativní rostlinné orgány
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zelenina. Únorový či nejpozději březnový výsev platí pro celer bulvový, listový i řapíkatý. Drobná semena celeru klíčí dva až tři týdny při teplotě mezi.
Vývoj dluhopisů u Nás a v evropě…
Transkript prezentace:

P RAKTICKÉ ČINNOSTI Řez ovocných stromů Vypracoval: Lukáš Karlík

Ř EZ OVOCNÝCH STROMŮ Řez je jednou z nejnáročnějších a fyzicky nejnamáhavějších prací na zahradě. Správně provedený řez přispívá k dobrému růstu, k časné, pravidelné a bujné plodnosti i k prodloužení životnosti ovocných stromů.

O BDOBÍ ŘEZU Jádroviny řežeme v předjaří, peckoviny od začátku do konce kvetení. Letní řez u jádrovin provádíme koncem července až koncem srpna. U výchovného řezu (3. – 5. rok ) letní řez neprovádíme. U peckovin provádíme letní řez pouze u raných třešní a višní, a to hlavně k odstranění konkurenčních a dovnitř rostoucích letorostů. Příliš vysoké třešně (popř. i višně) je vhodné ihned po sklizni (popř. i během ní) snížit korunu o třetinu, a tak ji lépe zpřístupnit.

D RUHY ŘEZU Výchovný řez: provádí se ve 3. – 5. roce po výsadbě Zakládání 2. patra: po ukončení výchovného řezu Udržovací řez: během celého života stromu Zmlazovací řez: u starších stromů

V ÝCHOVNÝ ŘEZ V koruně ponecháme 3 – 4 postranní výhony, stejně silné, pravidelně rozmístěné do stran. Silně zkrátíme do jedné roviny na 1 – 3 pupeny, přičemž konečný pupen směřuje ven z koruny. Střední výhon zkrátíme na 3 – 4 pupeny.

V ÝCHOVNÝ ŘEZ V DALŠÍCH LETECH Ve 2. roce zkracujeme prodlužující se výhony hlavních větví a středního výhonu o ½ a v dalších letech o ⅓, ¼, ⅕. Vždy musí být v jedné rovině a hlavní výhon o 20 cm delší.

Z AKLÁDÁNÍ DO 2. PATRA Ve 3. – 5. roce po výsadbě, pokud jsou ramena 1. patra již řádně vyvinutá, můžeme začít se zakládáním 2. patra. Druhé patro má mít 2 – 3 ramena a má být 50 – 70 cm nad prvním patrem. Pokud není první patro dostatečně vyvinuto a vytvořilo se samo druhé patro, je lepší celé horní patro seříznout a dopěstovat první.

U DRŽOVACÍ ŘEZ Pokud je proveden výchovný řez svědomitě, není s udržovacím řezem příliš práce. Seřízneme větve rostoucí dovnitř koruny. Nové větve o ⅓ až ⅔ (u jádrovin)

Z MLAZOVACÍ ŘEZ Pokud je přírůstek větví minimální a plodnost stromu také zaostává, provádíme tzv. zmlazovací řez. Mírné zmlazení. Radikální zmlazení.