Barvy chemie Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D. Mgr. Martin Mucha, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
Chemie.
Zkušenosti s aplikací metody CLIL na SPSČH Brno
Mangan.
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
The world leader in serving science Infračervená spektroskopie Princip, aplikace a souvislosti se správnou výrobní praxí Ing. Martin Hollein, Nicolet CZ.
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
WO – DI – AK Bílá Hůlka WO – DI – AK Bílá Hůlka. Další soutěžní seminář pro studenty SPŠ Karviná, kde účastníci debatují o fyzikálních a chemických zákonech.
Předmět studia chemie, historie
Výroba kyseliny dusičné
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
SVĚTELNÉ VLNY.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Světlo Richard Brabec.
Chemie a její obory.
Prvky VI.B skupiny chróm (24 Cr) výskyt: chromit - FeO . Cr2O3
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
Zkoumáme vlastnosti minerálů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_109.
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
PaedDr. Ivana Töpferová
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHEMIE KOLEM NÁS.
Spektra látek Při průchodu světla optickým hranolem vzniká v důsledku disperze světla tzv. hranolové spektrum.   Podobné spektrum vzniká také při průchodu.
Chemie 1.ročník.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Jižní amerika Nerostné suroviny
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Využití radionuklidové rentgenfluorescenční analýzy při studiu památek
Rentgenfluorescenční analýza Barbora Vlková Pavel Čupr supervisor: Ing. Tomáš Trojek, Phd.
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
LÁTKY A TĚLESA.
Základy chemické kinetiky
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní pojmy organické chemie
FYZIKÁLNÍ SEMINÁŘ | | 1 / 27HRÁTKY SE SPEKTREM fyzikální seminář | ZS 2011 Roman Káčer | Michael Kala | Binh Nguyen Sy | Jakub Veselý FJFI ČVUT.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Bc. Miroslava Wilczková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_11_REDOXNÍ REAKCE TÉMA: REDOXNÍ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Praktická výuka přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ CZ.1.07/1.1.30/ JAK KATIONTY PŘIZNAJÍ BARVU Ing. Jan Hrdlička, Ph.D.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_01_Ch9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Organická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_30_NAPOJEKOLEMNAS.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 29 Anotace.
Základy organické chemie
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Organická chemie Chemie 9. r..
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Anorganická chemie I Úterý – 16.50
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
ROZVOJ KREATIVITY VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ Reg. č. projektu:
CHEMIE - vybrané prvky Střední škola hotelová a služeb Kroměříž
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Mgr. Dagmar Muzikářová Gymnázium Elgartova
Transkript prezentace:

Barvy chemie Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D. Mgr. Martin Mucha, Ph.D.

Barvy chemie Znáte tento film? 7ZDzGQwlSQ

O čem byla alchymie? Objevy? Aparatury? Chemické prvky? Zlato? Reakce – jaké reakce? Barevné reakce

Světlo: bílé, přesto barevné Světlo = Elektromagnetické vlnění

Světlo: bílé, přesto barevné Vlnové délky souvisejí s energií. Proč jsou některé látky barevné? Jak toho využít v chemii - analýza.

Barvy chemie – analytická chemie uv7NEYY4kc barvy plamene

Barvy chemie – anorganická chemie Redukce dichromanu – pokus Hry s manganem

Barvy chemie – organická chemie Luminol Ovbho4HiI Hořící gel

Barvy chemie - barviva Přírodní Syntetická

Odborník z praxe „Viděli jste zajímavé chemické hrátky s barvami. I tyto pokusy a barvy obecně mají v chemii velké uplatnění. V analytické chemii se často používají při rozborech např. vod. Ale barvy mají v analytické chemii i další uplatnění. Jde o barvy světla. Světlo, které je všude kolem nás se zdá být bílé, ale je složeno z množství barev….“

Spektroskopy/spektrometry

Barvy chemie Děkujeme za pozornost